Larian är inte färdiga med Baldur’s Gate 3

Robot
Larian är inte färdiga med Baldur’s Gate 3

Det är svårt att säga hejdå.

#baldurs-gate-3, #larian


Medlem

Har någon nån aning om hur omfattande mod-support som menas? Hade Divinity: Original Sin-spelen mod-support?

Är ju enorm skillnad mellan mods till spel som Skyrim och Mount & Blade, som kan bli som nästan nya spel, jämfört med moddar till sånt som Dragon Age och Kingdom Come, som typ bara tweakar grafik och balansering men inte ger oss helt nya äventyr, storys och karaktärer.


signatur

Memento Mori

Medlem

Hoppas på att moddstödet blir så pass omfattande att de kan lämna över skapandet av nytt content helt till moddare. Det finns redan mängder med moddar, men ett steg längre med nytt content hade varit najs.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Har någon nån aning om hur omfattande mod-support som menas? Hade Divinity: Original Sin-spelen mod-support?

Är ju enorm skillnad mellan mods till spel som Skyrim och Mount & Blade, som kan bli som nästan nya spel, jämfört med moddar till sånt som Dragon Age och Kingdom Come, som typ bara tweakar grafik och balansering men inte ger oss helt nya äventyr, storys och karaktärer.

De har tidigare sagt såhär:
"We're aiming to offer modding support for things like classes, UI, customisation, spells, and certain assets and game mechanics."

mer info än så tror jag inte det finns.

Medlem

Ultima VII-remake i BG3, do it

Skribent
Skrivet av Gesturr:

Ultima VII-remake i BG3, do it

Yes please!


signatur

"Writer and Fighter"

Releasehästryttare

optimisering av act 3 borde vara prio , sen ge ut game of the year ed.

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

Har någon nån aning om hur omfattande mod-support som menas? Hade Divinity: Original Sin-spelen mod-support?

Är ju enorm skillnad mellan mods till spel som Skyrim och Mount & Blade, som kan bli som nästan nya spel, jämfört med moddar till sånt som Dragon Age och Kingdom Come, som typ bara tweakar grafik och balansering men inte ger oss helt nya äventyr, storys och karaktärer.

Tror inte Divinity hade något mod-support, så det återstår och se vad de tänkt sig. Men Larian känns som några som mycket väl skulle kunna öppna upp och låta folk driva arvet vidare när de själva går och göra andra saker. Förhoppningsvis i alla fall!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tror inte Divinity hade något mod-support, så det återstår och se vad de tänkt sig. Men Larian känns som några som mycket väl skulle kunna öppna upp och låta folk driva arvet vidare när de själva går och göra andra saker. Förhoppningsvis i alla fall!

Nu kommer jag låta väldigt negativ och spekulativ men undrar om WotC låter Larian öppna upp spelet så pass? Även om dom skulle vilja så tror jag inte att det ligger i intresset för ägaren av IP

Skribent
Skrivet av Jönsen:

Nu kommer jag låta väldigt negativ och spekulativ men undrar om WotC låter Larian öppna upp spelet så pass? Även om dom skulle vilja så tror jag inte att det ligger i intresset för ägaren av IP

Samtidigt hade de inget problem med Neverwinter Nights och låta alla där bygga egna moduler och världar. Gruden i DnD är ju att skapa äventyr för andra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Samtidigt hade de inget problem med Neverwinter Nights och låta alla där bygga egna moduler och världar. Gruden i DnD är ju att skapa äventyr för andra.

Absolut, som sagt extremt spekulativt från min sida.

Skribent
Skrivet av Jönsen:

Absolut, som sagt extremt spekulativt från min sida.

Ja vi får se hur det blir.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Samtidigt hade de inget problem med Neverwinter Nights och låta alla där bygga egna moduler och världar. Gruden i DnD är ju att skapa äventyr för andra.

Sanna mina ord, om Hasbro kunde hitta på ett sätta att hindra D&D-spelare att hitta på egna äventyr för att istället bara köpa deras moduler så hade de gjort det för länge sedan 😅

Medlem

Det är klart att de inte är klara med det. De har jobb kvar att göra. Hur skulle det se ut att överge ett projekt.

Medlem

Hoppas de ger sig på att skapa en helt ny värld.

Medlem

Så bra,
Då kan jag köpa spelet för 150-200kr om ett eller två år.

1
Skriv svar