Dragon dogma 2 eller Rise of the Ronin

Medlem
Dragon dogma 2 eller Rise of the Ronin

Hej alla FZ:are.

På Fredag så nalkas det två hype släpp i min mening.
Kommer så klart att spela bägge men vilken tänkte ni börja med?
Har nästan beslut ångest inför Fredag

Medlem

Är väldigt taggad på DD2 😊

Har aldrig spelat det första men efter sett alla trailers och gameplay videos ifrån utvecklarna så är jag grymt taggad. Det är enda som oroar mig lite är att dom gick ut med att det skulle vara en ”uncapped” framerate med siktet på 30fps.. får se om jag plockar upp det på fredag, hoppas på att FZ släpper en recension imon så man kan höra lite om prestandan i spelet. Hoppas på att det rör sig om ”Elden ring” prestanda dvs runt 45-50 average fps. Då kan man ju spela med VRR.

Rise of the Ronin ser även det väldigt bra ut, är dock inte mycket för den typ av setting. Men plockar troligtvis upp det ifal DD2 visar sig vara dåligt optimerat.

Medlem

Rise of Ronin släpps inte till Xbox eller hur? Det gör det enklare. Dragons Dogma 2 ser rätt så häftigt ut. Men väntar in lite recension och förhoppnings någon stream av det. Men blir nog av så småningom.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Jag vart så oerhört ohypad på Dragon's Dogma 2 efter att nyheten om 30 fps kom.. Ska det vara så svårt för utvecklare idag att släppa spelet med ett quality mode/performance mode.. 😮‍💨


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Kommer också köpa båda på fredag, kommer troligen börja med DD2, båda verkar riktigt najs!

Releasehästryttare
Medlem

Har tentavecka och tänkte unna mig någon av dessa på fredag. Men inget känns övertygande. Hoppas recensioner kommer snart?


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Köpte dd2 först, mest för att priset var iaf 200kr lägre. Har bara skrapat lite på ytan nu men det är ju riktigt trevlig spel helt klart.
Prestandan lämnar en del att önska men har man som en annan vuxit upp med 20fps ala gta så funkar allt (och riktigt så illa är det inte)

Medlem

Avvaktar med Dragon’s Dogma 2 tillsvidare i hopp om att prestandan förbättras en aning så Rise of the Ronin blev mitt val i fredags (FF VII: Rebirth får ta sig en liten bensträckare under tiden).

Har hittills plöjt ner ungefär 10 timmar och tycker det är svinkul!

1
Skriv svar