Kortspelet i Final Fantasy VII Rebirth kan komma att utökas

Robot
Kortspelet i Final Fantasy VII Rebirth kan komma att utökas
Medlem

Kan med handen på hjärtat säga att jag näst intill alltid undviker att spela den här typen av in-game kortspel, alternativt uthärdar de obligatoriska tutorial-momenten för att sedan aldrig mer göra det.

MEN, i fallet med Queen's Blood blev jag äntligen motbevisad och blev faktiskt hooked. Enkel mekanik till ytan sett, men när man väl börjar få tag på mer komplexa kort och motståndare blir det påfrestande och skapar ett "Jag ska ta den jäveln, jag vet att jag kan"-mentalitet

Medlem

Får man även samla på sig nya kort som i The Witcher 3? Älskar Gwent i det spelet så kan tänka mig att jag skulle bli smått beroende av Queens Blood också.

Medlem

Stångas fortfarande med "slutbossen" i queen's blood. Inte lyckats skapa någon lek som besegrar denna.

Generellt anser jag det är ok men inte mer

Releasehästryttare

145 kort precis som i HS -.-

Medlem
Skrivet av Devan:

145 kort precis som i HS -.-

Vad menar du? Det är flera tusen kort i HS? Även i första releasen av spelet var det 240 kort.

Medlem

Queens blood är helt klart halvkul. Vilket är bra betyg för ett kortspel i min värld.

Medlem
Skrivet av Nimin:

Queens blood är helt klart halvkul. Vilket är bra betyg för ett kortspel i min värld.

Andra halvan av kul får man av resten av spelet.

Medlem
Skrivet av MLundin:

Kan med handen på hjärtat säga att jag näst intill alltid undviker att spela den här typen av in-game kortspel, alternativt uthärdar de obligatoriska tutorial-momenten för att sedan aldrig mer göra det.

MEN, i fallet med Queen's Blood blev jag äntligen motbevisad och blev faktiskt hooked. Enkel mekanik till ytan sett, men när man väl börjar få tag på mer komplexa kort och motståndare blir det påfrestande och skapar ett "Jag ska ta den jäveln, jag vet att jag kan"-mentalitet

Samma här
Skippar alltid kortspelen och hatade Blitzball... Men Queen's Blood är fantastiskt roligt.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Andra halvan av kul får man av resten av spelet.

Precis så!

1
Skriv svar