Jaktlyckan är ett faktum: Monster Hunter World har passerat 25 miljoner sålda ex

Robot
Jaktlyckan är ett faktum: Monster Hunter World har passerat 25 miljoner sålda ex

Och serien som helhet närmar sig 100 miljoner.

#Capcom, #Monster-hunter-world


Medlem

Ytterligare exempel på att Game Pass inte dödar eller förstör spel. Det faktum är begravt. Moving on.

Dex
Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Ytterligare exempel på att Game Pass inte dödar eller förstör spel. Det faktum är begravt. Moving on.

Vad har Gamepass att göra med om Monster Hunter World är ett bra spel eller inte? Det kom till Gamepass 1.5 år efter att spelet släpptes så tvivlar på att Gamepass hade något att göra med om spelet är bra eller inte

On-topic: Kul att det fortsätter gå så bra för denna serien! Har aldrig fastnat helt och hållet för varken World eller Rise, men har i alla fall spelat klart storyn i dom och haft kul, men sen efter det blir dom lite lång tråkiga tycker jag för mig som endast spelar solo

Medlem

Nötte MH:W vid release, la ner säkert 100+ timmar på 2 veckor, plockade upp det igen och fick rejält med spö när jag gick in i Iceborne, kändes som att svårighetsgraden gick upp 200%. Får väl bli ett försök till någon gång.

Dock ogillar jag skarpt deras Guardian gear. Jag är en sådan person som vill starta om allt ifall för lång tid har gått sedan min senaste playthrough. Dock så spelar jag denna typ av spel för den drip-feed av progression som känns så bra.

Guardian gear tar bort all den progressionen totalt, och jag är alldeles för min-maxig för att inte använda det. Så antingen handikappar jag min dmg/armor och känner mig som att jag spelar ooptimalt fast med ordentlig progression, eller så spelar jag optimalt men tar bort all min progression. Det är lite fucked if you do, fucked if you don't för min del.

Medlem
Skrivet av Dex:

Vad har Gamepass att göra med om Monster Hunter World är ett bra spel eller inte? Det kom till Gamepass 1.5 år efter att spelet släpptes så tvivlar på att Gamepass hade något att göra med om spelet är bra eller inte

On-topic: Kul att det fortsätter gå så bra för denna serien! Har aldrig fastnat helt och hållet för varken World eller Rise, men har i alla fall spelat klart storyn i dom och haft kul, men sen efter det blir dom lite lång tråkiga tycker jag för mig som endast spelar solo

Spelade mestadels solo också, men alltid kul att hoppa in med randoms. Tycker de fungerade smidigit

Medlem

Jag var nära att köpa det till xboxen häromdagen. Kanske dags att slå till?

Medlem

Jag gillade World men skulle gärna se att spelet fick ett bättre flyt med hjälp av modern hårdvara.
Det bästa skulle vara ifall man bland annat skulle kunna ta bort laddningstider helt.

Ska bli intressant att se hur kommande Monster hunter kommer se ut och vad dem lyckas förbättra.

Medlem
Skrivet av Stripe:

Jag var nära att köpa det till xboxen häromdagen. Kanske dags att slå till?

Det är ett fantastiskt spel. Fungerar utmärkt solo eller i Coop. Största hindret är att lära sig deras dåliga ui/menyer och i vissa fall kontroller men tar du dig förbi det, vilket går snabbt, så har du mkt glädje framför dig. Dock är det inte ett spel man spelar för story imo. Lite töntig b-story. Det som är roligt är att resan är målet i det spelet. Jag har spelat igenom det flera ggr och tycker att jag har lika meningsfull gameplay och progression i början av spelet likväl som slutet. Man kan lägga ner efter 70% och fortfarande fått en full upplevelse.

Medlem

Jag skulle gärna spela spelet med sonen men med tanke på att de har tvingat på DRM på alla deras PC-spel så vägrar jag köpa av ren princip.
Synd då spelen är riktigt härliga att spela.

Medlem

Otroligt bra spel, har dock blivit mycket negativa betyg på steam nu då Capcom efter 6-7år fått för sig att lägga in DRM.
Vad de nu tjänar på det, spelat sålde ju redan bra utan DRM, slår ju bara på de som köper.

Medlem

Monster Hunter world är ett av dom bästa spelen tycker jag. Man hittar hela tiden nya saker i spelet även om man har spelat det rätt länge. Brukar spela några månader släppa spelet ett år och sedan fortsätta spela några månader osv. Är lika glad i spelet varje gång jag spelar och är rätt nära slutet på Dlct nu. Och kommer nog klara spelet nästa gång jag tar upp och spelar det.

Medlem

Köpte det för många år sedan på Ps4 och spelade någon timme men fastnade inte alls.. Fick ryck och köpte det på pc för någon månad sedan (för en kompis ville spela coop) men har fortfarande inte startat det…

1
Skriv svar