Helldivers 2 - Mechproduktionen är nu igång tack vara spelarna

Robot
Helldivers 2 - Mechproduktionen är nu igång tack vara spelarna
Medlem

Låter kul, har dock haft spelet lagt på hyllan efter de nerfade min railgun och shield.

Skribent
Skrivet av Gaara:

Låter kul, har dock haft spelet lagt på hyllan efter de nerfade min railgun och shield.

Vad fan säger du? Desertörer bestraffas med döden. Ner och kriga pojk!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Gaara:

Attans vart borta från spelet några dagar och nu när man loggar in så har de nerfat min railgun och shield *snyft*, Nu blev det mindre kul...

Skrivet av Gaara:

Låter kul, har dock haft spelet lagt på hyllan efter de nerfade min railgun och shield.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Låter kul, har dock haft spelet lagt på hyllan efter de nerfade min railgun och shield.

Hahaha, på riktigt?

Medlem
Skrivet av papagoja:

Hahaha, på riktigt?

Japp

Medlem
Skrivet av Gaara:

Snarare omfördelat skadan på Railgun till att bli "Skillz only"

Railgun - Decreased armor penetration in Safe Mode, decreased damage against durable enemy parts.

Så vet man hur man använder en railgun så är den precis lika bra som innan.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Snarare omfördelat skadan på Railgun till att bli "Skillz only"

Railgun - Decreased armor penetration in Safe Mode, decreased damage against durable enemy parts.

Så vet man hur man använder en railgun så är den precis lika bra som innan.

Nja den må kunna göra samma skada under vissa omständigheter men lika bra som innan är det då inte då det krävs "skillz only" som du säger.

Du kan inte längre hålla in skjutknappen hur länge du vill och släppa när du fått vad du vill träffa i sikte, med rörliga mål o hektiska strider så blir inte uppladdningen alla gånger i rätt tid.

Medlem

Japp är en sur apa med slut på näsdukar

Medlem

Blir bara bättre och bättre. Hoppas arrowhead kan hålla farten uppe utan att stressa ihjäl sina utvecklare.

Medlem

Skönt att de inte på något vis är OP

Medlem

Jag upplever att man buffat svårighetsgraden så vi har fått gått tillbaka i svårighetsgrad när vi spelar. Någon annan som upplever liknande?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Låter kul, har dock haft spelet lagt på hyllan efter de nerfade min railgun och shield.

Om du bara spelade spelet för railgun och sköld kanske det inte var något spel för dig från början? Låter som en väldigt fjuttig sak att sluta spela över.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Riktigt bra nerfs, och underhållande att läsa alla trådar om folk som gråter om railgun.
Om railgun+shield var enda anledningen till att de klarade 7+ svårigheter så kanske de borde bli bättre på spelet.

Kör med LAS-5 Scythe + arc thrower och har inga problem att klara helldive med polarna.
De flesta andra i gruppen kör numera autocannon alternativt SPEAR, eller laser-kanonen som heavy. Fungerar riktigt bra.

(I den mån det går såklart, varje uppdrag är inte garanterat en lyckad återkomst, men det tycker jag man ska förvänta på svåraste)

Medlem
Skrivet av Gaara:

Git gud

Medlem
Skrivet av Gaara:

Nja den må kunna göra samma skada under vissa omständigheter men lika bra som innan är det då inte då det krävs "skillz only" som du säger.

Du kan inte längre hålla in skjutknappen hur länge du vill och släppa när du fått vad du vill träffa i sikte, med rörliga mål o hektiska strider så blir inte uppladdningen alla gånger i rätt tid.

Ledsen - men allt jag läser är att du inte klarar av att hantera en Railgun propert. Jag har inga problem och märker inte av någon nerf då jag enbart använder den i "unsafe mode".

Men det behövs ju dock folk som inte är så bra också - det ska ju ändå vara demokratiskt

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Ledsen - men allt jag läser är att du inte klarar av att hantera en Railgun propert. Jag har inga problem och märker inte av någon nerf då jag enbart använder den i "unsafe mode".

Men det behövs ju dock folk som inte är så bra också - det ska ju ändå vara demokratiskt

Ja de kan ju oxå lägga in en variant av gears of war reload, du måste träffa rätt med en pendlande markör, missar du så bestraffas du med 30sec långsammare omladdning.

Nä nu ska jag spela fia med knuff med mormor.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Om du bara spelade spelet för railgun och sköld kanske det inte var något spel för dig från början? Låter som en väldigt fjuttig sak att sluta spela över.

"Bara för", ibörjan hade man den inte alls, du får den på lv 20. Jag har redan uppgraderat allt innan nerfen. Railgun va bästa sättet att ta hand om de där irriterande chargers som dök upp på svårare nivåer.
Kör bara någon misson då och då, som sagt har jag redan maxat alla uppgraderingar så inte så mycket att spela för annat än för "nöjets" skull.

Medlem

Hade varit kul att vara med, synd bara att servarna tooookstrulade igår...


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Gaara:
Medlem

Crying in Xbox


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

"Nerfen" av railgun var det bästa som kunde hända spelet. Sjukt mycket roligare att spela nu när det blir en ordentlig variation på vad folk släpar med sig ut på fältet. Som sagt den är fortfarande lika bra om man har en bra känsla för hur mycket man kan överladda den.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ja de kan ju oxå lägga in en variant av gears of war reload, du måste träffa rätt med en pendlande markör, missar du så bestraffas du med 30sec långsammare omladdning.

Nä nu ska jag spela fia med knuff med mormor.

Hoppas, det systemet var riktigt vasst i Returnal.
Belöning när man träffar rätt och litet straff när man missar.

Medlem

Allt för lite ammo i mecharna imho. Med tanke på hur oändligt antal fiender det finns så räcker inte ammot särskilt långt även om man försöker hamstra på det så långt det går :/
Hade hoppas på att det skulle finnas något sätt att fylla på, tex kalla ned en påfyllnadsstation eller om man kunde hitta dylika runtom på kartan, men icke. Man kallar ned sin mech, säkrar ett objekt sen överger man den helt sonika rätt upp och ned då den har slut på ammo. Kul när det varar, men jag undrar om tanken verkligen är att det roliga ska vara över på så kort tid? o_O

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Allt för lite ammo i mecharna imho. Med tanke på hur oändligt antal fiender det finns så räcker inte ammot särskilt långt även om man försöker hamstra på det så långt det går :/
Hade hoppas på att det skulle finnas något sätt att fylla på, tex kalla ned en påfyllnadsstation eller om man kunde hitta dylika runtom på kartan, men icke. Man kallar ned sin mech, säkrar ett objekt sen överger man den helt sonika rätt upp och ned då den har slut på ammo. Kul när det varar, men jag undrar om tanken verkligen är att det roliga ska vara över på så kort tid? o_O

Nja skulle bli för OP, man gör mer med en mech än någon annan nuke/sentry man framkallar

Såg att i kommande patch ska de även nerfa hur frekvent svårare monster kommer fram samt sprida ut dem bättre så man inte får för många samtidigt. Hp på de större ska oxå sänkas,

Medlem
Skrivet av Gaara:

"Bara för", ibörjan hade man den inte alls, du får den på lv 20. Jag har redan uppgraderat allt innan nerfen. Railgun va bästa sättet att ta hand om de där irriterande chargers som dök upp på svårare nivåer.
Kör bara någon misson då och då, som sagt har jag redan maxat alla uppgraderingar så inte så mycket att spela för annat än för "nöjets" skull.

Coil gun fungerar strålande, även lasercannon sen de buffade den. Autocannon smälter chargers och har alltid gjort. Meta kommer alltid att ändras, kan inte alltid bara köra med samma setup hela livet.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Coil gun fungerar strålande, även lasercannon sen de buffade den. Autocannon smälter chargers och har alltid gjort. Meta kommer alltid att ändras, kan inte alltid bara köra med samma setup hela livet.

Jag kör med eldkastaren, den tar det mesta utan problem, sen en o annan mech blir det oxå.

Skribent
Skrivet av ForrestFox:

Allt för lite ammo i mecharna imho. Med tanke på hur oändligt antal fiender det finns så räcker inte ammot särskilt långt även om man försöker hamstra på det så långt det går :/
Hade hoppas på att det skulle finnas något sätt att fylla på, tex kalla ned en påfyllnadsstation eller om man kunde hitta dylika runtom på kartan, men icke. Man kallar ned sin mech, säkrar ett objekt sen överger man den helt sonika rätt upp och ned då den har slut på ammo. Kul när det varar, men jag undrar om tanken verkligen är att det roliga ska vara över på så kort tid? o_O

Man ska nog se mecharna lite som ett gående kanontorn. Du kallar ned det och har hjälp att försvara en zon under en begränsad tid. Tror de skulle bli för bra om man kan ha dem längre. Men vad vet hur de balanserar i framtiden? Kanske kommer banor där man får ha mechar längre?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Gaara:

Låter kul, har dock haft spelet lagt på hyllan efter de nerfade min railgun och shield.

Lägg ner mannen, in och kötta. Dom buffade massor av grejer!

Medlem

Körde igår. Tre mechs gick och skyddade en fjärde person utan då hand var sprängd . Vi vandrade och röjde vägen till pickup.

När vi utan missöden kom fram så kickade personen som körde servern de andra.

Aahhhhj. #Helldiversdesignmoments


signatur

1338 - One Step Above

12
Skriv svar