Spider-Man 2-uppdatering råkar lägga till utvecklarmeny

Robot
Spider-Man 2-uppdatering råkar lägga till utvecklarmeny

Som avslöjar möjliga DLC-planer och kan sabba ens sparfil.

#Insomniac, #Spider-man-2


Skribent

Vi undviker allt vad spoilers heter här i kommentarerna, både vad gäller DLC-planerna och spelet i övrigt.

ZF
Medlem

Grymt. Då kanske man kan spela som en kub!

Medlem

Låter roligt, jag är för att man ska kunna ändra sitt spel om man vill, lite fusk och sånt låter kul!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Bara att gå offline med sitt Playstation, sen sälja för dyra pengar på ebay! Låt dom aldrig skicka ut hotfixen till er!

Medlem

Men DLC planerna läckte ju för nån månad sen inklusive typ ALLT dom jobbar med och ska jobba med typ 10 år framåt😂

Skribent
Skrivet av McRaoul:

Men DLC planerna läckte ju för nån månad sen inklusive typ ALLT dom jobbar med och ska jobba med typ 10 år framåt😂

Jo, det här är väl mer av en bekräftelse av det som kom ut i läckan. Man vet ju aldrig hur gamla sakerna är som läcker heller, men att det här ligger i spelet i dagsläget är nog en bra fingervisning om att det faktiskt är på g.

Medlem

Det var bättre förr. Då köpte man ett spel som var klart. Det var tider det. Jag kunde spela och njuta av hela spelet. Har många fina minnen från den tiden. Då man köpte ett spel och visste att det bara var att starta konsolen med skivan i, och spela. Det enda man behövde tänka på, koncentera sig på, var spelet och allt som hände där på skärmen.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Det var bättre förr. Då köpte man ett spel som var klart. Det var tider det. Jag kunde spela och njuta av hela spelet. Har många fina minnen från den tiden. Då man köpte ett spel och visste att det bara var att starta konsolen med skivan i, och spela. Det enda man behövde tänka på, koncentera sig på, var spelet och allt som hände där på skärmen.

Att det är klart håller jag med dig om men att man expanderar på spel är inte nytt och behöver inte vara negativt såvida det faktiskt är utveckling efter lansering och inte skuret material.

Medlem
Skrivet av Samus:

Att det är klart håller jag med dig om men att man expanderar på spel är inte nytt och behöver inte vara negativt såvida det faktiskt är utveckling efter lansering och inte skuret material.

Jag var aldrig med om det förr, inte innan konsoler med HD och hårddiskar dök upp i alla fall. Måste säga att jag föredrog hur det var då. Enklare tider, roligare.

Minns med värme milstolpar som Quake, Resident Evil, Resident Evil 2, Ico, Shadow of the Colossus, Tomb Raider, Ape Escape, Soul Reaver, Shenmue, The Nomad Soul, Tombi, Oddworld, Metal Gear Solid, Silent Hill, Broken Sword, GTA Vice City, GTA San Andreas, Psychonauts, Dino Crisis, Gregory Horror Show, Yakuza, Okami, Canis Canem Edit, Persona 4, Shin Megami Tensei 3: Nocturne, Dragon Quest 8, Spyro the Dragon, Ratchet and Clank, God of War, Silent Hill 2, Half-Life... Spel som bara funkade och jag kunde spela igenom hela spelet redan när jag köpte det.

Lite som när man köper en skiva. Man vet att den är klar att lyssna på redan vid köp. Jag gillar såna produkter.

Medlem

Ytterligare ett tecken på crunch-kultur inom företaget. Stackars arbetare.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Det var bättre förr. Då köpte man ett spel som var klart. Det var tider det. Jag kunde spela och njuta av hela spelet. Har många fina minnen från den tiden. Då man köpte ett spel och visste att det bara var att starta konsolen med skivan i, och spela. Det enda man behövde tänka på, koncentera sig på, var spelet och allt som hände där på skärmen.

Men det finns ju hur många spel som helst som funkar precis så nu för tiden också. Förutom själva delen med skiva eller annat fysisk media. Det är bara AAA spelen som har lite svårt med det där. Skulle säga att dom flesta indiespel jag spelat dom senaste åren funkar kanon.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Men det finns ju hur många spel som helst som funkar precis så nu för tiden också. Förutom själva delen med skiva eller annat fysisk media. Det är bara AAA spelen som har lite svårt med det där. Skulle säga att dom flesta indiespel jag spelat dom senaste åren funkar kanon.

Ja, men det finns utvecklare som släpper stora spel, och de putsar på det så att det funkar när det släpps. De släpper det inte för tidigt. Ragnarök och Tears t ex. Om man inte klarar av det, så kanske man inte har i branschen att göra. Klåpare kallas väl såna.

Jag gillade Insomniac tidigare. Spyro är ett av mina favoritspel. Spider-Man var fantastiskt. Kanske att de tagit sig vatten över huvudet och bör sansa sig lite.

Det fanns en tid då man kunde köpa skivor, filmer och spel som var klara och som funkade. Man behövde inte lägga till saker i efterhand som fattades. Kanske att man blivit bortskämd? Det är nya tider nu. Folk efterfrågar allt mer komplicerade och krävande spel, så många utvecklare kan inte göra färdigt spelet innan släpp. Jag vet inte vilka som vill ha det så. Jag har spelat regelbundet sen 1998, och jag ville inte ha det såhär. Jag är fullt nöjd med ett bra spel. Utan extra allt. Jag tyckte det var coolt när jag köpte en 360 och kunde spela i HD för första gången, GTA 4 och Gears of War. Men trodde aldrig att utvecklingen skull gå åt det här hållet. Känns som att det gått överstyr.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ja, men det finns utvecklare som släpper stora spel, och de putsar på det så att det funkar när det släpps. De släpper det inte för tidigt. Ragnarök och Tears t ex. Om man inte klarar av det, så kanske man inte har i branschen att göra. Klåpare kallas väl såna.

Jag gillade Insomniac tidigare. Spyro är ett av mina favoritspel. Spider-Man var fantastiskt. Kanske att de tagit sig vatten över huvudet och bör sansa sig lite.

Det fanns en tid då man kunde köpa skivor, filmer och spel som var klara och som funkade. Man behövde inte lägga till saker i efterhand som fattades. Kanske att man blivit bortskämd? Det är nya tider nu. Folk efterfrågar allt mer komplicerade och krävande spel, så många utvecklare kan inte göra färdigt spelet innan släpp. Jag vet inte vilka som vill ha det så. Jag har spelat regelbundet sen 1998, och jag ville inte ha det såhär. Jag är fullt nöjd med ett bra spel. Utan extra allt.

Håller med. Det finns redan så sjukt många spel så det hade varit skönt om spel man klarat inte envisades med att lägga till mer innehåll. Då tar det ju aldrig slut.
Ibland är det skönt med Nintendo. Många av deras spel är ju fortfarande som det var förr. Man får ett färdigt spel direkt i förpackningen.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Håller med. Det finns redan så sjukt många spel så det hade varit skönt om spel man klarat inte envisades med att lägga till mer innehåll. Då tar det ju aldrig slut.
Ibland är det skönt med Nintendo. Många av deras spel är ju fortfarande som det var förr. Man får ett färdigt spel direkt i förpackningen.

Precis, jag ångrar inte att jag köpte en Switch. Den jag spelat mest på senaste året. Metroid Prime, Mario Kart 8, Tears of the Kingdom, Luigis Mansion 3, Link's Awakening, Super Mario RPG. Ingen uppdatering krävdes, tror inte jag såg en enda bugg.

ZF
Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Men det finns ju hur många spel som helst som funkar precis så nu för tiden också. Förutom själva delen med skiva eller annat fysisk media. Det är bara AAA spelen som har lite svårt med det där. Skulle säga att dom flesta indiespel jag spelat dom senaste åren funkar kanon.

Ja, men vill nog ändå påstå att även AAA trots allt är 100% fungerande i de flesta fall fortfarande. Och på den tiden det inte gick att fixa efteråt så släppte ju faktiskt även kvalitetshypade Nintendo flera spel med så kraftiga buggar att de omöjliggör fortsatt spel.

För att spel blir kvar på version 1.0 för alltid är ju ingen kvalitetsstämpel i sig. Även om det händer i sällsynta fall att ett sådant existerar och fungerar så gott som perfekt.

Vore intressant om det fanns en lista med spel som aldrig uppdaterats sen de släpptes.

Skrivet av scaryfoot:

Men trodde aldrig att utvecklingen skull gå åt det här hållet. Känns som att det gått överstyr.

Det kändes ganska självklart att det skulle barka åt det hållet så fort nätverkskontakten blev standard på maskinerna.

Trenden började ju faktiskt redan på vanliga skivspelare för film när de fick en sån. Extramaterial som utan problem hade fått plats på skivan skulle helt plötsligt vara interaktiva online-upplevelser. Vilket i praktiken mest betydde att det kändes som att surfa på en dator 1990 igen, fast 15 år senare. Och precis som alla våra favoritsidor med attackerande giffar nog att sänka en Pentum III, så är även de flesta av dessa skivors nätmaterial nu 404.

Jag tror det mest lockande för underhållningsföretagen ofta helt enkelt var och är just det. En bäst före datum som kan inträffa precis när som helst.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Ytterligare ett tecken på crunch-kultur inom företaget. Stackars arbetare.

Insomniac är väl kända för att de får saker gjorda utan crunch?

Medlem

Kul att det är DLC på g! Blir nog att vänta med NG+ tills det är ute så jag kan spela om och med det i ett svep. Vill dock inte bli spoilad så kommer inte läsa mer om det. Vill hellre bli överraskad. Tycker de har haft riktigt bra storys hittills i spelen så blir nog bra!

Medlem
Skrivet av Margy:

Insomniac är väl kända för att de får saker gjorda utan crunch?

Ja. För tre år sedan. Vem vet hur det ser ut hos dem numera.

1
Skriv svar