The Sinking City 2 ändrar fokus: ska dränka oss i skräck

Robot
The Sinking City 2 ändrar fokus: ska dränka oss i skräck

Gör så att säga "en Alan Wake 2".

#skräck, #the-sinking-city


Medlem

Alltid gillat deras spel, dock så är det just detektiv-delarna och det allmänna ”myset” med både ettan och Sherlock spelen som lockat mest. Men ska bli spännande och se om dom även lyckas med en ren skräckis!

Medlem

Asså ettan kändes som lite som en okej prototyp. Typ, det finns något bra här men det går inte hela vägen. Så jag ser mer än gärna ett nytt försök på det!


signatur

Videomupp

Medlem

Jag ser faktiskt fram emot denna lilla pärla. Helt ok creepy dark atmosfär rakt igenom i den stora stan. Men givetvis fanns där skapligt med förbättringsmöjligheter.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Gillar utredningsmekaniken de utvecklat genom åren, skulle gärna se ett större fokus på typ förhör och ännu större frihet att sabba utredningarna, få oskyldiga dömda etc. Sen är väl dock grundproblemet med Frogware att de är en i övrigt mycket medioker studio när det kommer till world building mm. The Sinking City hade verkligen en av de sämsta "stora öppna spelvärldar" jag upplevt. Totalt stendött på ett dåligt sätt, känns verkligen som att de spenderade noll tid med att göra omgivningarna detaljerade för att kännas som en trovärdig levande plats, kändes bara som mycket billig kuliss.

1
Skriv svar