Hetaste spelsläppen i mars -24

Skribent
Hetaste spelsläppen i mars -24

Ny månad, nya spel och ny omröstning om vad ni anser vara det hetaste släppet i mars. I februari var det Final Fantasy VII Rebirth som gick vinnande ur striden, med 27 % av rösterna. Andraplatsen knep Helldivers 2 med nöd och näppe, bara en röst bättre än Pacific Drive, båda på 11 %.

Mars ser även den ut att bli en bra spelmånad, med efterlängtade släpp som Dragons Dogma 2 och Rise of the Ronin, såväl som ett nytt spel från Nintendo i form av Princess Peach: Showtime!

Det finns även intressanta spel av det mindre slaget, som muminäventyret Snufkin: Melody of Moominvalley, rollspelet The Thaumaturge och lervällingen i Expeditions: A Mudrunner Game.

Därtill ska vi inte glömma att Horizon Forbidden West äntligen ska komma till pc tillsammans med sitt DLC i form av Complete Collection.

Vad är hetast under mars månad? Lägg era röster nedan, och som alltid är det bara att hojta om något saknas, så lägger jag till det. Och som vanligt kan ni läsa mer om kommande spel i Releaselistan.

Releasehästryttare

Underbart!

Svårare denna månaden, fick bli dragons dogma 2 för min del!

Tribes 3 kommer i EA 12 mars! (lägg till tack!)

Medlem

En till stark spelmånad.

Kingdom Come: Deliverance ska bli spännande att se hur det fungerar på Switch.

The Thaumaturge ser intressant ut. Jag vill se mer av det.

Medlem

Alone In The Dark för egen del. Dock blev Februari-spelet Open Roads uppskjutet till nu i Mars och det är jag också sugen på.

Sim
Medlem

Outcast är med två gånger i listan.

Biomorph släpps inte förrän i April.

Har sett så frammemot the möbius machine så jag remotade in för att köpa och ladda ner det från jobbet och så har jag helt missat att det är en twin-stick shooter, så efter 10 min blev det avinstallation och refund.

Fick bli en röst på pepper grinder, till det också visar sig vara twin-stick ..


signatur

Arff

Medlem

Unicorn Overlord.

Skrivet av Bennii:

En till stark spelmånad.

Kingdom Come: Deliverance ska bli spännande att se hur det fungerar på Switch.

The Thaumaturge ser intressant ut. Jag vill se mer av det.

Kul att någon mer ser fram emot se hur Kindom Come kommer bli på Switch. Hoppas vid en någorlunda kompetent version i stil med typ Witcher 3 på Switchen...skulle vara riktigt nice med att kunna köra det bärbart

Medlem

La faktiskt min röst på princess peach: showtime
Inge nödvändigtvis för att jag är mest sugen men kommer gå varmt här hemma av en lite yngre version av mig

Skribent
Skrivet av Sim:

Outcast är med två gånger i listan.

Biomorph släpps inte förrän i April.

Har sett så frammemot the möbius machine så jag remotade in för att köpa och ladda ner det från jobbet och så har jag helt missat att det är en twin-stick shooter, så efter 10 min blev det a installation och refund.

Fick bli en röst på pepper grinder, till det också visar sig vara twin-stick ..

Tack, uppdaterat 👍

Medlem

Jag är smått sugen på nya south park, är nyfiken hur gameplay blir.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Horizon Forbidden west och Dragons Dogma 2 jäklar vad jag sett fram emot de 2 spelen.

Medlem

Släpptes inte houseflipper i december ?


signatur

Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
Nalle Puh

Skribent
Skrivet av Brajg:

Släpptes inte houseflipper i december ?

Det kommer till konsol under mars.

It's not a lake, it's an ocean

Jag måste nästan svara Alone in the Dark eftersom jag förbokat samlarutgåvan. Känner mig fortfarande inte helt övertygad om vad det blir i slutändan, men jag håller tummarna för en mysskräckis. Stämningen verkar de ha lyckats med i alla fall.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Rätt svag månad för mig, men lite nyfiken på dragons dogma


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Personligen ser jag mest fram emot Expeditions: A MudRunner Game. Släpps på tisdag

https://store.steampowered.com/app/2477340/Expeditions_A_MudR...

EDIT: Missade att det redan fanns i listan.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

As Dusk Falls? Det spelade jag för något år sedan. Kommer det en ny version?

Edit: Aha, PS. Superbra spel!

Medlem

Lägg gärna till Bore Blasters: https://store.steampowered.com/app/2398170/BORE_BLASTERS/

Det kommer jag köpa samma dag det släpps


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Dragons Dogma - Dark Arisen - kostade i varje fall igår typ 5 Euro på Steam igår. Jag nappade.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av Stefan JL:

Lägg gärna till Bore Blasters: https://store.steampowered.com/app/2398170/BORE_BLASTERS/

Det kommer jag köpa samma dag det släpps

Tillagt!

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Personligen ser jag mest fram emot Expeditions: A MudRunner Game. Släpps på tisdag

https://store.steampowered.com/app/2477340/Expeditions_A_MudR...

EDIT: Missade att det redan fanns i listan.

Gillade mudrunner och snowrunner.
Tyvärr verkar det som spelet ta det tråkiga delen från Snowrunner dvs scoutingen.

Hade hoppats på mer olika transporter och förberedelser, tex ploga vägar osv i en uppföljare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Dragons Dogma - Dark Arisen - kostade i varje fall igår typ 5 Euro på Steam igår. Jag nappade.

Tack för tipset! Slog till direkt, passade en föräldraledigs spelkassa betydligt bättre. Gillar jag det så kan jag ta tvåan om något åt med.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Gillade mudrunner och snowrunner.
Tyvärr verkar det som spelet ta det tråkiga delen från Snowrunner dvs scoutingen.

Hade hoppats på mer olika transporter och förberedelser, tex ploga vägar osv i en uppföljare.

Spelade lite Expeditions i helgen och än så länge föredrar jag Snowrunner och Mudrunner. Men det som jag var mest irriterad på att co-op kommer senare. Det står klart och tydligt att det är för en spelare på PS Store men jag var helt säker på att det skulle vara co-op vid releasen så jag tänkte inte ens på att kolla upp innan jag köpte 😅


signatur

PSN: OAKTHYR

Redaktör
Ponny

Rise of the Rōnin är jag nyfiken på, och jag tror Unicorn Overlord kan överraska.

Men vem försöker jag lura: sannolikt kommer jag lira FFVII Rebirth mest hela månaden.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Själv ser man faktiskt fram emot Snufkin: Melody of Moominvalley, känns som om det kommer bli ett riktigt mysspel!

Medlem

Star Wars Battlefront Classic (Collection) är med två gånger. Om jag inte missat något så gissar jag att det är samma titel som avses?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Brädspelsnörd som man är så är jag nyfiken på hur "Monster Couch" lyckas med den digitala översättningen av "Calico".

Dom lyckades mycket bra med "Wingspan" så det finns hopp

Släpps den 5:e mars.

https://store.steampowered.com/app/1993180/Quilts_and_Cats_of...

https://boardgamegeek.com/boardgame/283155/calico

Medlem

Princess peach

Medlem
Skrivet av bjornfobi:

La faktiskt min röst på princess peach: showtime
Inge nödvändigtvis för att jag är mest sugen men kommer gå varmt här hemma av en lite yngre version av mig

Jag är 50+ och de senaste spelen jag haft kul med har varit Switch-spel. Super Mario RPG, Link's Awakening, Luigis Mansion 3. Så prinsessäventyren är hetast denna månaden

Ambassadör
Xbox

Hm, inget för min del. Det blir mer Baldur's Gate 3 i stället!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag är 50+ och de senaste spelen jag haft kul med har varit Switch-spel. Super Mario RPG, Link's Awakening, Luigis Mansion 3. Så prinsessäventyren är hetast denna månaden

Kul! Ska absolut testa jag med narturligtvis. Nu är plattformarmande inte min favortit genre.

Har inte spelat supermycket på switchen. Används mest som mariokart/youtube spelare🙂

12
Skriv svar