Utvecklingen av Respawns Star Wars-FPS har lagts ner

Robot
Utvecklingen av Respawns Star Wars-FPS har lagts ner

Det som ryktades kretsa kring en mandalorian.

#EA, #Respawn, #Star-wars, #nyhetstips


Medlem
Medlem

Satsa på säkra kort. Döda ny tänket och innovationen för det ger inga säkra $$$.
AAA branchen i ett nötskal just nu


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent

Jahapp, upp som en sol och ned som en pannkaka.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ja det vore ju synd att göra något annat för en gångs skull. Fan vad jag avskyr EA.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Tråkigt som tusan. Titanfall 2 hade en bra kampanj. Hade gärna sett ett nytt singleplayer-FPS från Respawn.

Medlem

Vi vanliga dödliga ska spara undan ca 3 månaders inkomst för att klara oss i dåliga tider, då är våra marginaler ofta inte särskilt stora.

Men nu sparkas det friskt till höger och vänster, varför behöver t.ex EA, Sony, MS osv sparka folk, det är ju bara sjukt dåligt skött ekonomi.
Sen tänker dom sitta med ett skeleton crew och göra mediokra BF,COD, remakes och live service mikrotransaktionsfylld skit som folk börjat tröttna på för att fylla upp kassorna.
Det kommer inte gå bra för etablerade spelföretag dom närmsta åren.

Medlem
Skrivet av Deli:

Vi vanliga dödliga ska spara undan ca 3 månaders inkomst för att klara oss i dåliga tider, då är våra marginaler ofta inte särskilt stora.

Men nu sparkas det friskt till höger och vänster, varför behöver t.ex EA, Sony, MS osv sparka folk, det är ju bara sjukt dåligt skött ekonomi.
Sen tänker dom sitta med ett skeleton crew och göra mediokra BF,COD, remakes och live service mikrotransaktionsfylld skit som folk börjat tröttna på för att fylla upp kassorna.
Det kommer inte gå bra för etablerade spelföretag dom närmsta åren.

Så länge mediokra AAA spel säljer så kommer det mjölkas. Publishernas drivkraft är att tjäna pengar, inte att driva spelutvecklingen framåt.

Skulle folk ta sitt förnuft till fånga och sluta köpa nämnda AAA spel så hade marknaden nog sett annorlunda ut.

Medlem

Fasiken! Trist :/

Man kan trösta sig med att dark forces 1 remaster släpptes igår


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tråkiga nyheter! Det hade nog kunnat bli ett roligt spel.

Det förvånar mig dock inte att EA väljer att prioritera säkra kort.
Historiskt brukar innovation inte sällan komma från indie-utvecklare - inte trippel A utvecklare och utgivare.

1. Indie-utvecklare skapar ett nytt spel motiverade av nytänkande och kreativa ambitioner
2. Spelet blir en succé
3. Trippel A utgivare uppmärksammar ovanstående och köper upp indie-utvecklaren
4. Trippel A utgivaren fortsätter att utveckla spel baserade på samma idéer tills marknaden är mättad
5. Goto 1

Medlem
Skrivet av Deli:

Vi vanliga dödliga ska spara undan ca 3 månaders inkomst för att klara oss i dåliga tider, då är våra marginaler ofta inte särskilt stora.

Men nu sparkas det friskt till höger och vänster, varför behöver t.ex EA, Sony, MS osv sparka folk, det är ju bara sjukt dåligt skött ekonomi.
Sen tänker dom sitta med ett skeleton crew och göra mediokra BF,COD, remakes och live service mikrotransaktionsfylld skit som folk börjat tröttna på för att fylla upp kassorna.
Det kommer inte gå bra för etablerade spelföretag dom närmsta åren.

Som @bojkott skrev i en annan tråd härom dagen så håller nog ett teknikskifte på att hända inom spelbranschen där man byter ut spelutvecklare emot AI. Det blir i längden billigare för företagen. Så att företagen kickar folk just nu behöver inte nödvändigtvis betyda nedskärningar, utan kan vara effektiviseringar.

https://www.di.se/nyheter/de-ersatte-40-procent-av-de-anstall...


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Bennii:

Tråkigt som tusan. Titanfall 2 hade en bra kampanj. Hade gärna sett ett nytt singleplayer-FPS från Respawn.

Ja känns som att den motorn dessutom funkat ypperligt till rörelsemönstret för en Mandalorian med jetpack.

Medlem

Ett star wars fps hade ju varit riktigt nice, så tråkigt såklart. Men samtidigt roligt att dom väljer att satsa på Respawns egna ip istället för något urvattnat som Star Wars, mer Titanfall hade ju varit ännu bättre ändå.

Redaktör
Skrivet av Luciphear:

Men vad fan.

Exskt de orden hade jag tänkt skriva.


signatur
Testpilot
Medlem

Sällan jag håller med EA, men jag tar faktiskt hellre ett nytt Apex eller Titanfall framför en till SW-shooter. OM det nu resulterar i att det nedlagda spelet blir något av dem.

Medlem
Medlem

Detta tror jag är remakes-spelens orsak, varför göra nya spel när folk köper gammal skåpmat, som är säkra pengar för företagen. Aja trist vilket som.

Medlem

Tråkigt. Men enda anledningen att jag såg fram emot spelet var att det kom från respawn. Star wars är alltid kul men det känns ju inte som att det är brist på SW-spel. Nu kanske de äntligen kan göra Titanfall 3 istället.

zsm
Medlem

Titanfall 3, hopium!

Medlem

Trist som fan. Såg fram emot vad de skulle göra.


signatur

I drank what?

Medlem

Vafan pysslar dom med


signatur

Meep!

Medlem

Tror in att ett prisjägar/Mandalorian-spel skulle sälja särskilt bra men trist att det inte blir av. Jedi Souls-skräpet är verkligen ingenting att ha.

Skribent
Skrivet av GustavA:

Tråkigt. Men enda anledningen att jag såg fram emot spelet var att det kom från respawn. Star wars är alltid kul men det känns ju inte som att det är brist på SW-spel. Nu kanske de äntligen kan göra Titanfall 3 istället.

Man kan ju hoppas, men EA har ju skrevsparkat Titanfall-spelen tidigare genom att släppa dem typ samtidigt som BF så de konkurrerar med sig själva. Så de verkar inte så intresserade av Titanfall.

Apex var ju Respawns eget projekt som råkade gå bra, vilket skulle kunna stärka chansen för ett T3. Men jag tror EA är mer sugen på ett Apex 2 i så fall...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

EA borde förlora SW rättigheterna dom kan inte göra nånting av den.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Man kan ju hoppas, men EA har ju skrevsparkat Titanfall-spelen tidigare genom att släppa dem typ samtidigt som BF så de konkurrerar med sig själva. Så de verkar inte så intresserade av Titanfall.

Apex var ju Respawns eget projekt som råkade gå bra, vilket skulle kunna stärka chansen för ett T3. Men jag tror EA är mer sugen på ett Apex 2 i så fall...

Så är det väl tyvärr.

Medlem

Det var ju en ovanligt korkad anledning till nedläggning. Hade nog varit bäst om EA inte hade rättigheterna till att göra Star Wars spel.

Medlem

Får hoppas på ett Titanfall 3 då

Medlem
Skrivet av PalNova:

Det var ju en ovanligt korkad anledning till nedläggning. Hade nog varit bäst om EA inte hade rättigheterna till att göra Star Wars spel.

Spelen är ju bra mycket bättre än filmerna iallafall. Jag tycker ändå EA har förvaltat SW bra. Att de skrotar ett spel är väl egentligen inget att bli upprörd över. Det är inte första gången och det lär inte vara den sista heller. Med tanke på anledningen så verkar det ju vara till förmån för något annat så nya spel får vi ändå.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

EA borde förlora SW rättigheterna dom kan inte göra nånting av den.

Förutom Battlefront och Jedi-serien menar du?

1
Skriv svar