Moza släpper fullstor lastbilsratt – Euro Truck Sim-förarnas dröm?

Robot
Moza släpper fullstor lastbilsratt – Euro Truck Sim-förarnas dröm?

Är större bättre? FZ har prov(r)at(tat).

#moza-truck-wheel


Skribent

Nice! När musiken drar igång i slutet känner jag verkligen att det behövs ett "Nu blåser vi snuten (Smokey and the Bandit)"-spel! Köra från bängen med hela lasten fylld med öl och Jerry Reed skrålandes ur högtalarna - Drömmen!

Redaktör
Skrivet av Jonas Vågström:

Nice! När musiken drar igång i slutet känner jag verkligen att det behövs ett "Nu blåser vi snuten (Smokey and the Bandit)"-spel! Köra från bängen med hela lasten fylld med öl och Jerry Reed skrålandes ur högtalarna - Drömmen!

Oh ja!

En annan dröm vore at kunna ha mer med en tre sekunder av den låten, men de drakoniska copyright-skydden avskyr ju allt sånt så detta får duga.


signatur
Medlem

Är det nu jag faktiskt slår till och köper hela kittet med bas, ratt, pedaler mm?

Spelat många timmar ETS 2, fast aldrig med ratt. Känns som det börjar bli dags

Skribent
Skrivet av Neroz:

Är det nu jag faktiskt slår till och köper hela kittet med bas, ratt, pedaler mm?

Spelat många timmar ETS 2, fast aldrig med ratt. Känns som det börjar bli dags

Det är rätta takter, investera i en hel hytt tycker jag!

Medlem
Skrivet av Neroz:

Är det nu jag faktiskt slår till och köper hela kittet med bas, ratt, pedaler mm?

Spelat många timmar ETS 2, fast aldrig med ratt. Känns som det börjar bli dags

This is the way...

Medlem

Hela den setupen och uppenbarligen helt inriktat för att köra just tunga fordon, OCH ÄNDÅ har dom inte satt dit riktig blinkerspak? Fan va dåligt.

Inaktiv
Skrivet av Neroz:

Är det nu jag faktiskt slår till och köper hela kittet med bas, ratt, pedaler mm?

Spelat många timmar ETS 2, fast aldrig med ratt. Känns som det börjar bli dags

Glöm inte tågtutan fö fan! Grannarna kan komma att klaga

Medlem
Skrivet av totte1015:

Hela den setupen och uppenbarligen helt inriktat för att köra just tunga fordon, OCH ÄNDÅ har dom inte satt dit riktig blinkerspak? Fan va dåligt.

Jag visste inte att BMW tillverkade lastbilar.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Glöm inte tågtutan fö fan! Grannarna kan komma att klaga

Klagar grannarna om jag inte kör tågtuta?

Bäst att köpa tuta direkt!

Medlem

Känns som en ratt knop hade ju passat bra till denna ratt helt klart. Börja ratta i trånga utrymmen och känna kramp i överarmen


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem
Skrivet av Akronym:

Jag visste inte att BMW tillverkade lastbilar.

Du tänker på Tesla, bmw har spaken men den är inte inkopplad.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Hela den setupen och uppenbarligen helt inriktat för att köra just tunga fordon, OCH ÄNDÅ har dom inte satt dit riktig blinkerspak? Fan va dåligt.

Jag köpte nyss en Logitech och det enda jag saknar är spakar för blinkers och vindrutetorkare. Hade underlättat främst rondellkörning då man vrider på ratten mycket och måste då hänga med att veta var knappen för högerblinkers tog vägen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Dessa spelen är absolut inte för mig.
Men för de som gillar sådana spel, så är ju detta vara ett måsteköp.
5 tummar up!

Redaktör
Skrivet av conthox:

Jag köpte nyss en Logitech och det enda jag saknar är spakar för blinkers och vindrutetorkare. Hade underlättat främst rondellkörning då man vrider på ratten mycket och måste då hänga med att veta var knappen för högerblinkers tog vägen.

Japp. Ratten har knappar för både torkare och blinkers, men de följer ju med i vridningarna så statiskt placerade hade behövts. Man får invänta den där dedikerade blinkersgrejen i vår.

Eller så går man den långa, snabba vägen: köper denna ratt + Mozas hub, sen kör man den med en Fanatec-bas och köper till deras statiska växelpaddlar. Bara tanken får mig att känna mig utblottad...


signatur
Dödgrävaren

annars.

En annan fråga, är "Fast & The Furious" eg. spirituella uppföljare till "Nu blåser vi snuten"??

Medlem

Vill se någon spela Dirt rally med denna

Redaktör
Skrivet av Papphammar:

Vill se någon spela Dirt rally med denna

Direkt till doktorn med armbågar som gått ur led.


signatur

Riktig häftig ratt, ha begäret är stort men prislappen är verkligen i saftigaste laget om man behöver komplett setup med ratt, fäste, rattbas samt pedaler, känns som man landar över 10000kr utan att räknat på det, rätt mycket även om man älskar ETS2 och ATS

Redaktör
Skrivet av Nightcrawler78:

Riktig häftig ratt, ha begäret är stort men prislappen är verkligen i saftigaste laget om man behöver komplett setup med ratt, fäste, rattbas samt pedaler, känns som man landar över 10000kr utan att räknat på det, rätt mycket även om man älskar ETS2 och ATS

Priset är en rätt tung nackdel med direct drive-grejer. Men också den enda nackdelen, för det är sån jäkla skillnad.

Jag och ett par kompisar körde med tre olika rattar i helgen, och skillnaden är verkligen enorm mellan å ena sidan den gamla Logitech G29 och å andra Fanatec CSL DD och Mozas billigaste (båda direct drive). Det känns att man får vad man betalar för. Och då är direct drive-rattarna "bara" 2 000 kr dyrare. Men visst, med lastbilsratt och tillbehör så ökar ju priset rätt saftigt.


signatur
1
Skriv svar