Palworld kan nu fira över 25 miljoner spelare

Robot
Palworld kan nu fira över 25 miljoner spelare
Medlem

Ja, Steam når många spelare. Men var väl snack om att det börjar tunnas av med spelare nu, så kom detta?

Ser dock väldigt få, om någon, på min vänlista som spelar det längre.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Ja, Steam når många spelare. Men var väl snack om att det börjar tunnas ac med spelare nu, så kom detta?

Ser dock väldigt få, om någon, på min vänlista som spelar det längre.

Är väl mängden unika spelare som spelat det. Inte samtidiga spelare.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Ja, Steam når många spelare. Men var väl snack om att det börjar tunnas ac med spelare nu, så kom detta?

Ser dock väldigt få, om någon, på min vänlista som spelar det längre.

Skulle det vara nå sorts mått?
Går ett spel inte att spela om spelare "tunnas av" ?
det är väll hiskeligt stort antal spelare så lär ju inte vara "tomt på servrarna".
Förstår inte riktigt inställningen man ser ibland att spel måste vara "SUPER DUPER MEGA SUCCER" med miljoner av aktiva spelare, annars är spelet typ "dött" ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gen
Medlem
Skrivet av Molotov:

Skulle det vara nå sorts mått?
Går ett spel inte att spela om spelare "tunnas av" ?
det är väll hiskeligt stort antal spelare så lär ju inte vara "tomt på servrarna".
Förstår inte riktigt inställningen man ser ibland att spel måste vara "SUPER DUPER MEGA SUCCER" med miljoner av aktiva spelare, annars är spelet typ "dött" ?

Precis, allt under 100k är "dött"

Medlem
Skrivet av Molotov:

Skulle det vara nå sorts mått?
Går ett spel inte att spela om spelare "tunnas av" ?
det är väll hiskeligt stort antal spelare så lär ju inte vara "tomt på servrarna".
Förstår inte riktigt inställningen man ser ibland att spel måste vara "SUPER DUPER MEGA SUCCER" med miljoner av aktiva spelare, annars är spelet typ "dött" ?

Fast, jag vet inte om någon sagt att spelet är dött. Tycker mest att tesen "de tappar spelare" och "vi slog nytt rekord i antal spelare" rimmar dåligt med varandra.

Det subjektiva negativa jag hört om spelet är att innehållet är tunt och att det är ganska "månadens fluga" och kommer vara passerat inom ett år (precis som internet ☺️).

Medlem

Hinner det här komma ut innan oktober så är det en Game Of The Year kandidat. Det är fortfarande early access.

1
Skriv svar