Valvjakt och kissdusch i första trailern för Borderlands-filmen

Robot
Valvjakt och kissdusch i första trailern för Borderlands-filmen

Och Youtube-kommentarerna är inte nådiga.

#Borderlands, #Film, #nyhetstips


Medlem

Ser ut som en helt okay uppföljare till Guardians of the galaxy.

Medlem

Haha, well ok. Mest oväntat var nog Cate Blanchett, men man får väl se

Kändes meeehh


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Är man mellan 10 och 14 så är det här säkert helt fantastiskt. Frågan är ju hur många mellan 10 och 14 som har spelat Borderlands.

Medlem
Skrivet av Rafner:

Är man mellan 10 och 14 så är det här säkert helt fantastiskt. Frågan är ju hur många mellan 10 och 14 som har spelat Borderlands.

aha så jag som är 56 borde inte tycka att det ser fantastiskt ut?

Medlem

Av ungdomar, för ungdomar.

Medlem

Mest svårt för Kevin hart, tycker han är så kass skådis.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Utseendemässigt ser allt jättebra ut, men usch vad tråkigt klyschiga karaktärerna känns. Känns som filmskaparna googlat lite bilder från spelet och bara utgått därifrån.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Quake-konnässsör

Filmen ser ut ungefär som den förtjänar att vara, meeh, denna skipper vi nog. Att Kevin Hart är med i filmen gör den inte precis bättre. Bästa med trailern var väl Jamie Lee Curtis, men att hon ska spela Tannis.... mmm ja neeh

Redaktör
Ponny

Veckans nyord: kissdusch.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Dumma skämt, fåniga karaktärer, cringe dialoger. Lite som spelen med andra ord.

Kommer absolut att se!

Medlem

Jag har alltid gillat Borderlands humorn så jag kommer nog gilla filmen.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Kiario:

aha så jag som är 56 borde inte tycka att det ser fantastiskt ut?

Nej, för då är det något fel på dig.

Jag skämtar givetvis.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Jag gillade trailern starkt!

Jag avskyr spelen, men denna filmen kommer jag se, garanterat.


signatur

I drank what?

Medlem

Tycker det ser bra ut, roligt och har borderlands stilen! Också flera starka skådespelare med i filmen

Medlem

Tycker trailer var rätt träffsäker med hur spelen både ser ut och är skrivna, så kan nog bli en bra film som påminner mycket om spelet.

Medlem

Konstig cast.
Var dom tvungna att hitta den kortaste mannen i hollywood för att spela en två meter adonis?
Sen sure, jag gillar Cate Blanchett men hon är tok för gammal att spela Lilith.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag kommer förmodligen se den.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Konstig cast.
Var dom tvungna att hitta den kortaste mannen i hollywood för att spela en två meter adonis?
Sen sure, jag gillar Cate Blanchett men hon är tok för gammal att spela Lilith.

Kan inte annat än hålla med till 100%, känns som varenda roll är felcastad, Tiny Tina känns inte kaotisk nog, Roland är för kort, Lilith för gammal, Krieg för sansad, Tannis också för gammal, Claptrap känns bara fel.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Chefredaktör

Känns som de fångat estetiken från Borderlands och det älskar jag!
Återstår att om de fått till ett spännande/intressant manus och en nivå på humorn som inte bara är... pubertal?
Försiktigt pepp tack vare estetiken som kittlar min BL-nostalgi. Ska givetvis se denna film oavsett.

Medlem

Varför klagar alltid folk på fysiska attribut när de pratar rollbesättningar? Det är ju hur de spelar karaktärerna som betyder något. Cate Blanchett har för övrigt spelat den bästa Bob Dylan genom tiderna

Medlem

Kläderna såg ju bedrövliga ut i trailern och casten saknar mycket av utseendet av karaktärerna de spelar.
Bara en såm grej som att Lillith saknar tatueringar.

Medlem
Skrivet av Kiske:

Varför klagar alltid folk på fysiska attribut när de pratar rollbesättningar? Det är ju hur de spelar karaktärerna som betyder något. Cate Blanchett har för övrigt spelat den bästa Bob Dylan genom tiderna

Jadu, tror inte det är konstigt att folk klagar på sånt när en 60 årig tant spelar en tjej som är i tjugoårsåldern.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag tycker castingen verkar spot on, jag får dock inte känslan av Tiny Tina i trailern. Hoppas hon är mer Tina än vad som visades här.

Sen tycker jag det är synd att man använder dragplåster som Jack Black (som för övrigt är suverän) istället för Jim Foronda/David Eddings som gjorde ett grymt jobb i spelen.

Men jag kommer garanterat se den.

Medlem
Skrivet av Kiske:

Varför klagar alltid folk på fysiska attribut när de pratar rollbesättningar? Det är ju hur de spelar karaktärerna som betyder något. Cate Blanchett har för övrigt spelat den bästa Bob Dylan genom tiderna

Det beror väl lite på källmaterialet tänker jag också? I en del källmaterial (oavsett om det är böcker, serier, spel eller tidigare filmer) så är karaktärerna beskrivna i tämligen tydlig detalj när det kommer till saker som fysiska attribut, och att då ändra på sådant känns ganska förståeligt att det skaver för många.

Inte sagt att det inte kan bli bra trots att man frångår källmaterial dock, det beror ju även på sättet man väljer att framställa alstret på. Om man exempelvis vill göra karikatyrer av karaktärer är det ju väldigt passande att antingen överdriva beskrivna karaktärsattribut eller diametralt förändra dem.

Jag hade hoppats på en mer urflippad Tina (och gärna att man i viss mån vågar använda den mörkare sidan med hennes trauma som grund för det) och en mer stoisk Ronald (där en 2m+ lång tystlåten bjässe i mina ögon skickar de signalerna bättre), men det här är nog inte en film för mig heller. Jag plöjde ner måååånga timmar i BL1 och BL2 och tyckte det fanns lite finess och originalitet i den tramsiga humorn, men senare alster tycker jag dalat extremt kraftigt i kvalitet. Samtidigt är det klart att det tramsiga kan bli uttjatat rätt fort, så det kanske bara är jag som tröttnat.

Vet att det finns många som tycker annorlunda och gillar ex. BL3, och det är såklart helt okej det med.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skrivet av Godofcheese:

Konstig cast.
Var dom tvungna att hitta den kortaste mannen i hollywood för att spela en två meter adonis?
Sen sure, jag gillar Cate Blanchett men hon är tok för gammal att spela Lilith.

Dwayne Johnson var väl upptagen med annat och då blir det Kevin Hart.

I övrigt var det väl rätt "Meh", och då har man i mina ögon fångat känslan i Borderlands 2 och Borderlands 3, som också var "Meh".


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Kläderna såg ju bedrövliga ut i trailern och casten saknar mycket av utseendet av karaktärerna de spelar.
Bara en såm grej som att Lillith saknar tatueringar.

Hon inte bara verkar sakna tatueringar, men hon verkar inte använda några siren powers heller, så antingen så har hon inte upptäckt sina krafter och fått sina tatueringar ännu, vilket verkar väldans konstigt med hur gammal hon verkar vara i filmen vs. spelen (hon är mellan 22 och 34 i spelen) eller så har dom skippat hela siren biten.

Och de verkar nya till Pandora? Men ändå har de med karaktärer som kommer in senare i Canon. jaaadu.

Känns mer som fanfiction som bara tagit karaktärerna (väldigt löst) och gjort en reboot av storyn.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Mest svårt för Kevin hart, tycker han är så kass skådis.

Hörru.👈 Skrikhumor är roligt! Det har några faktiskt skrattat åt nån gång i någon film, typ Ghostbusters 2016...

Medlem
Skrivet av Zymac:

Hon inte bara verkar sakna tatueringar, men hon verkar inte använda några siren powers heller, så antingen så har hon inte upptäckt sina krafter och fått sina tatueringar ännu, vilket verkar väldans konstigt med hur gammal hon verkar vara i filmen vs. spelen (hon är mellan 22 och 34 i spelen) eller så har dom skippat hela siren biten.

Och de verkar nya till Pandora? Men ändå har de med karaktärer som kommer in senare i Canon. jaaadu.

Känns mer som fanfiction som bara tagit karaktärerna (väldigt löst) och gjort en reboot av storyn.

Är inte teleporteringen dom gör vid 2.15 en av hennes krafter?

Undrar om filmen kommer vara såhär Guardians of the galaxy inspirerad som trailern verkar eller om det bara är ett resultat av hur dom valde att klippa trailern med musiken.

12
Skriv svar