Epic Games Store omsatte 10 miljarder kronor under 2023

Robot
Epic Games Store omsatte 10 miljarder kronor under 2023

Och berikades med 1300 titlar.

#Epic-games-store


Medlem

Endast 13 procent av detta ska dock ha varit på tredjepartsapplikationer, medan resten alltså är Epics egna spel.

Epic Fortnite Store.

Medlem

Epic bekräftar ännu en gång att dom bara är Fortnite.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Omsatte ja, men går dom med vinst?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Epic bekräftar ännu en gång att dom bara är Fortnite.

UE


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gen
Medlem

Registrerade användare, men aktiva då? Hur många av dessa har ett konto bara för gratisspelen?

Medlem

Oj. Är inte det verkligen skitlite pengar?

Medlem
Skrivet av Ralf:

Oj. Är inte det verkligen skitlite pengar?

Ja det är verkligen "oj". Det är inte ens 10% av Steams intäkter! ☺️

Steam drar in mer än 10 miljarder dollar per år, jämfört med 0.95 mdr för Epic.


signatur

Memento Mori

Medlem

kul att det går bra! för alla gratisliren man fått osv, är ju rätt många nu


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Ja det är verkligen "oj". Det är inte ens 10% av Steams intäkter! ☺️

Steam drar in mer än 10 miljarder dollar per år, jämfört med 0.95 mdr för Epic.

om jag förstått det hela rätt så är hela epics omsättning på ungefär samma nivå som cs2 skins, nyckelhandel? https://www.fz.se/nyhet/296349-spelarna-lade-over-10-miljarde... 🙀


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

För nått som fortfarande byggs upp är det okej. Andra plattformar har ju inte lyckats lika bra direkt.

Köper som gott som alla spel på EGS iom att det är lite billigare, jag får en summa tillbaks och man får vouchers under sales. Visst att community delen är sämre där, men helt ärligt använder jag den inte på steam heller.
Det är Disc eller messenger för att kolla vad folk gör, sen startar man spelet

Medlem

UI på deras spelklient är bedrövlig dock jämfört med steam.

Medlem
Skrivet av YmerXE:

om jag förstått det hela rätt så är hela epics omsättning på ungefär samma nivå som cs2 skins, nyckelhandel? https://www.fz.se/nyhet/296349-spelarna-lade-over-10-miljarde... 🙀

Jäklar! Summan är ju en aning över Epic stores hela omsättning, men vet du vad den står för? Alltså gäller det där intäkter som Valve får in, eller finns det en öppen marknadsplats där spelare kan sälja skins till andra spelare för riktiga pengar?

Det borde vara det förstnämnda eftersom det passar med Valves och Steams redovisade siffror om omsättning, där Valve totalt får in ca 13 miljarder dollar per år. Vi vet att Steam drar in 10 mdr och resterande 3 mdr borde då vara skins till Counter Strike, gubbar till Dota 2 samt hårdvara så som Steam Decks och Steam controllers.


signatur

Memento Mori

Medlem

Köpt lite fler spel på Epic store i år, många spel har varit billigare på deras reor jämfört med Steams,

Medlem

Jag har bara köpt två spel någonsin på EGS vad jag vill minnas och det var pga exklusivitet, tyvärr. Tycker att de borde läsa vad folk skriver om deras affär och ta tag i UX delen. Pengarna måste ju finnas och det borde väl vara ganska självklart för dem att något är galet då det är så lite pengar som kommer in genom tredjeparts försäljningen.

Om de skulle rusta upp upplevelsen för affären så kanske man skulle börja snegla mera åt deras håll men idag så är det hopplöst att ens hitta spel i sitt eget bibliotek som svämmar över med alla gratisspelen.


signatur

osv.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

UI på deras spelklient är bedrövlig dock jämfört med steam.

Jo, Epic Store är ju enbart köp, ladda ned och uppdatera. Steam är det plus en slags commnuity-klient, med allt från user content, recensioner, guider med mera. Har man tanken att ens komma i närheten av Steam så måste man vara mer än bara spelhanterare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

UI på deras spelklient är bedrövlig dock jämfört med steam.

Själv funderar på att installera och köra Playnite för att ena alla game launchers till en enda.

https://playnite.link/

1
Skriv svar