I väntan på nytt Palworld-material tycker Palworld-utvecklare att du ska spela annat

Robot
I väntan på nytt Palworld-material tycker Palworld-utvecklare att du ska spela annat

"Du behöver inte ha skuldkänslor."

#palworld


Medlem

Det brukar väl bli att man spelar ganska mycket och intensivt till en början och ”tappar” intresse i väntan på nytt material, så kan jag känna ibland.

Jag och polarna varvar en ny omgång i Valheim.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Ganska roligt hur vissa framställer det som ett problem att spelet tappat spelare från releasehypen när antalet dagliga spelare fortfarande ligger på drygt dubbla all-time-peak för riktiga floppar som exempelvis Starfield.

Medlem

Härligt att se när en spelutvecklare har vettiga saker att säga.
Större bolag hade ju aldrig gått ut med något sådant (undantaget skulle möjligtvis vara att tipsa spelare om deras andra spel).
Nästan så man kan tro att spelutvecklare blir mer kundfientliga ju större de blir och ju mer press från investerare dem har.

Redaktör
Ponny

Man får ju veta lite vad man ger sig in i när det är early access (och det är lite därför jag själv hellre väntar till full release).

Ska bli spännande att se vart Palworld tar vägen framöver. Vad stora uppdateringar gör för intresset, etc.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Härligt att se när en spelutvecklare har vettiga saker att säga.
Större bolag hade ju aldrig gått ut med något sådant (undantaget skulle möjligtvis vara att tipsa spelare om deras andra spel).
Nästan så man kan tro att spelutvecklare blir mer kundfientliga ju större de blir och ju mer press från investerare dem har.

Är väl dom här och square Enix jag känner till som gjort det

Medlem
Skrivet av DitroX:

Det brukar väl bli att man spelar ganska mycket och intensivt till en början och ”tappar” intresse i väntan på nytt material, så kan jag känna ibland.

de_dust2 is the only king to rule them all!

Tänk att det finns servrar, som bara kör dust2, dag in och dag ut i årtionden. Det är fan ändå rätt maxat, då har man gjort en bra bana. 🙂

Medlem
Skrivet av Grävling:

Är väl dom här och square Enix jag känner till som gjort det

Tillochmed Blizzard har gjort detta under en dev stream för Diablo 4.

Medlem
Skrivet av Håkan:

de_dust2 is the only king to rule them all!

Tänk att det finns servrar, som bara kör dust2, dag in och dag ut i årtionden. Det är fan ändå rätt maxat, då har man gjort en bra bana. 🙂

Jag håller med dig! de_dust2 är en legendarisk karta!

Det är tur att det finns fler kartor i spelet som man kan variera sig i mellan, om man vill. Kan vara kul att nöta några omgångar med samma bana, dels att man känner sig bekväm.

Tex i Call of Duty med 24/7 Nuketown, Shipment, eller Rust osv är också kul att varva flera på raken. Men efter ett tag kan de vara kul o testa nått annat, så känner jag.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

KoP
Medlem
Skrivet av DitroX:

Det brukar väl bli att man spelar ganska mycket och intensivt till en början och ”tappar” intresse i väntan på nytt material, så kan jag känna ibland.

Jag och polarna varvar en ny omgång i Valheim.

Är samma sak med Minecraft eller No Mans Sky. Kommer det nya grejjer så kör man ganska intensivt ett tag sen tröttnar man tills det kommer nya saker och då börjar processen om. 🙂

Medlem
Skrivet av KoP:

Är samma sak med Minecraft eller No Mans Sky. Kommer det nya grejjer så kör man ganska intensivt ett tag sen tröttnar man tills det kommer nya saker och då börjar processen om. 🙂

Absolut! No Man’s Sky som du nämner körde jag väldigt intensivt till en början och jag hade en mycket trevlig spelupplevelse från dag 1. Men har återvänt flera gånger när Hello Games lagt till nytt innehåll i spelet. Gillade Atlas uppdateringen, men framförallt kring NEXT spelade jag som mest. Även en del när Beyond kom ut. Har kikat in några gånger på vid de lite mindre uppdateringarna.

Brukar bli mycket intensivt spelande i survival genren för min del, man vill upptäcka, uppgradera och allt annat därimellan på en gång när spelet är nytt eller när man kör spelet för första gången.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av KoP:

Är samma sak med Minecraft eller No Mans Sky. Kommer det nya grejjer så kör man ganska intensivt ett tag sen tröttnar man tills det kommer nya saker och då börjar processen om. 🙂

Jag gör samma i tex World of tanks. Kör en säsong och blir mätt, sen avinstallerar och nöter annat. Kul i spel där man återkommer och det finns en hel del nytt, som i dina exempel.

Medlem

Kommer det att bli some med Valheim utvecklarna att dem bara totalt överger spelet efter de fått sina pengar nu? Tycker det börjar bli ett stort problem nu, att early access spel släpps och exploderar i popularitet, sedan så bara överger senare utvecklarna spelet för dem har reden fått sina pengar.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Kommer det att bli some med Valheim utvecklarna att dem bara totalt överger spelet efter de fått sina pengar nu? Tycker det börjar bli ett stort problem nu, att early access spel släpps och exploderar i popularitet, sedan så bara överger senare utvecklarna spelet för dem har reden fått sina pengar.

Valheim utvecklas väll fortfarande?
Tror ett större problem är just denna inställning. Så klart Early access kan gå åt skogen, det är nått man ska vara medveten om. Det är inget färdigt spel för release man köper, oavsett hur populär EA releasen blir eller inte.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Kommer det att bli some med Valheim utvecklarna att dem bara totalt överger spelet efter de fått sina pengar nu? Tycker det börjar bli ett stort problem nu, att early access spel släpps och exploderar i popularitet, sedan så bara överger senare utvecklarna spelet för dem har reden fått sina pengar.

Valheim är långt ifrån övergivet, Men med deras 11 devs så tar updates lite längre tid än studios med 600. Andas, spela något annat sålänge. Finns förövrigt fantastiska overhauls till spelet, som exempelvis Jewelheim som lägger till en helvetes massa + ökar svårighetsgraden markant mot vanilla.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Valheim är långt ifrån övergivet, Men med deras 11 devs så tar updates lite längre tid än studios med 600. Andas, spela något annat sålänge. Finns förövrigt fantastiska overhauls till spelet, som exempelvis Jewelheim som lägger till en helvetes massa + ökar svårighetsgraden markant mot vanilla.

Skrivet av Molotov:

Valheim utvecklas väll fortfarande?
Tror ett större problem är just denna inställning. Så klart Early access kan gå åt skogen, det är nått man ska vara medveten om. Det är inget färdigt spel för release man köper, oavsett hur populär EA releasen blir eller inte.

Dem totally skrotade sin roadmap efter dem sålde en massa under early access och har nu under flera år typ släppt minimalt med updates. Förstår inte varför man försvarar sådant beteende från devs.

https://valheim.fandom.com/wiki/Version_History
Detta kan man knappast räkna som updates, det är löjligt lite dem gjort på flera år.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Dem totally skrotade sin roadmap efter dem sålde en massa under early access och har nu under flera år typ släppt minimalt med updates. Förstår inte varför man försvarar sådant beteende från devs.

https://valheim.fandom.com/wiki/Version_History
Detta kan man knappast räkna som updates, det är löjligt lite dem gjort på flera år.

Jag vet flertalet spel som fått ändrat sin roadmap flera ggr det är inget konstigt.
Det kanske inte funkar, man måste skjuta allt framåt för man kom på andra ideer.
Sen kan andra omständigheter hända. Studion säljs, folk säger upp sig jag vad som helst.
Den där sidan visar ju att det kommer uppdateringar och fixar allt för jämnan. Vem vet snart kanske kommer en större conentupdate? det är ingen jättestudio eller har du inblick?
Jag anser/tror fortfarande att du inte riktigt har koll vad early access innebär, eller att du inte vill acceptera det.
Lösningen för dig är att köp inte early access spel. Det rådet får man ge många.
Sen kan folk klaga över formatet bäst dom vill men som sagt, köp inte


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag vet flertalet spel som fått ändrat sin roadmap flera ggr det är inget konstigt.
Det kanske inte funkar, man måste skjuta allt framåt för man kom på andra ideer.
Sen kan andra omständigheter hända. Studion säljs, folk säger upp sig jag vad som helst.
Den där sidan visar ju att det kommer uppdateringar och fixar allt för jämnan. Vem vet snart kanske kommer en större conentupdate? det är ingen jättestudio eller har du inblick?
Jag anser/tror fortfarande att du inte riktigt har koll vad early access innebär, eller att du inte vill acceptera det.
Lösningen för dig är att köp inte early access spel. Det rådet får man ge många.
Sen kan folk klaga över formatet bäst dom vill men som sagt, köp inte

Så du tycker det är ok när utvecklare som valheim utvecklarna släpper ett early access spel, har en roadmap och sagt VAD och NÄR nytt innehåll kommer att komma. Sen köper du spelet, det blir en success och efter det så tar dem tyst bort sin roadmap, tar års lång semester och gör inget med spelet?
Det kvittar väl hur många som jobbar på studion, dem rent ut sagt spottar på alla som köpt spelet genom att nästan överge spelet och knappt äns göra det minimala dem kan. Dem är ju inte ens i närheten utav att släppa allting dem skulle göra år sedan.

Och om det ni är en sådan liten studio och dem inte kan göra det? Kanske de kan använde några utav de pengarna dem fick från early access för at vidareutveckla spelet? Du vet hela poängen med ett early access spel?

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Så du tycker det är ok när utvecklare som valheim utvecklarna släpper ett early access spel, har en roadmap och sagt VAD och NÄR nytt innehåll kommer att komma. Sen köper du spelet, det blir en success och efter det så tar dem tyst bort sin roadmap, tar års lång semester och gör inget med spelet?
Det kvittar väl hur många som jobbar på studion, dem rent ut sagt spottar på alla som köpt spelet genom att nästan överge spelet och knappt äns göra det minimala dem kan. Dem är ju inte ens i närheten utav att släppa allting dem skulle göra år sedan.

Och om det ni är en sådan liten studio och dem inte kan göra det? Kanske de kan använde några utav de pengarna dem fick från early access för at vidareutveckla spelet? Du vet hela poängen med ett early access spel?

varken du eller jag vet anledningen till att roadmapen ändrats.
Dom kanske sitter och gör en complete overhaul av hela spelet vad vet jag 🤷‍♂️
jag upprepar det är early access det verkar som du inte riktigt förstår vad det innebär.
i framtiden om du inte vill riskera att early access spel går i stöpet, köp inte early access spel.
Man kan inte köpa ett färdigt spel ens och sitta och förvänta sig konstanta uppdateringar mm eller ens kräva. Än mindre med early access spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar