21 i kväll! Xbox talar ut om framtiden – och Playstation?

Medlem

4 spel som blir icke-exklusiva, dock inte Starfield och Indiana Jones, utan spelen det handlar om är över 1 år gamla.
2 av spelen är större med community.
2 av spelen är mindre spel.
Gamepass fortsatt endast på Xbox.
Diablo 4 Mars 28 på Gamepass.
Ny hårdvara ska presenteras till jul (holidays). "We got some exciting stuff that comes in hardware, that we gonna share this holiday"
"And we are also invested in the next generation roadmap, and what we are really focused on there, is to deliver the largest technical leap ever seen in hardware generation"

Där har ni sammanfattningen.

Dex
Medlem
Skrivet av Balunan:

Tror han försökte säga att det inte är Starfield eller Indiana Jones som kommer till andra platformar

Det är 4 spel som kommer komma till andra platformar, men dom vill inte berätta vilka....

Förstår verkligen inte varför dom kände att dom behövde vänta i 1.5 vecka med detta. Varför inte bara säga det direkt när halva internet var uppjagat och bara låta det "brinna vidare"? Xbox är så himla konstigt när det kommer till deras kommunikation.
Där har ju inte sagts något speciellt alls här som skulle direkt förändra något så varför inte bara säga det förra veckan och få bort situationen som hände då? Så himla konstigt.

Medlem

Mycket väsen för ingenting... som sagt...

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Their are not Starfield or Indiana Jones.

They?

Medlem
Skrivet av Håkan:

4 spel som blir icke-exklusiva, dock inte Starfield och Indiana Jones, utan spelen det handlar om är över 1 år gamla.
2 av spelen är större med community.
2 av spelen är mindre spel.
Gamepass fortsatt endast på Xbox.
Diablo 4 Mars 28 på Gamepass.
Ny hårdvara ska presenteras till jul (holidays).

Där har ni sammanfattningen.

Vågar man gissa på Sea of Thieves, Grounded, Hi-Fi Rush och Pentiment?

Medlem
Skrivet av Dex:

Det är 4 spel som kommer komma till andra platformar, men dom vill inte berätta vilka....

Pentiment, Hi Fi Rush, Grounded, Sea of Thives

Källa: Kommentar på YouTube.

Edit: Tvåa på bollen!

Medlem

Det är ju inte ett litet påstående att nästa gen Xbox kommer vara det största hoppet någonsin i en generationsskifte.

Medlem
Skrivet av Dex:

Tror han försökte säga att det inte är Starfield eller Indiana Jones som kommer till andra platformar

Det är 4 spel som kommer komma till andra platformar, men dom vill inte berätta vilka....

Förstår verkligen inte varför dom kände att dom behövde vänta i 1.5 vecka med detta. Varför inte bara säga det direkt när halva internet var uppjagat och bara låta det "brinna vidare"? Xbox är så himla konstigt när det kommer till deras kommunikation.
Där har ju inte sagts något speciellt alls här som skulle direkt förändra något så varför inte bara säga det förra veckan och få bort situationen som hände då? Så himla konstigt.

De kanske hade tänkt släppa Starfield men hörde hur Internet brann.

Så jag gissar på Hi-fi rush är en av titlarna.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Det kändes som att det blev ett långt program för att säga så lite som möjligt.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Det är ju inte ett litet påstående att nästa gen Xbox kommer vara det största hoppet någonsin i en generationsskifte.

Har man hört förr

Medlem

De pratade friskt om hur kraftigare nästa xbox blir, spelar ju ingen roll hur kraftig konsolen blir, det viktiga är att spelen blir bra, vilket de knappast varit.... med några få undantag förstås.

Sedan detta snack om att ständigt vara online. Tack och lov för att gog finns. Om det finns något positivt så är det i så fall om de återupplivar något äldre spel som är begravt i ett berg av rättigheter (heretic 2 bland annat).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Vågar man gissa på Sea of Thieves, Grounded, Hi-Fi Rush och Pentiment?

Ja, det lutar åt de spelen! Och så ska de tydligen släppa hårdvara i höst (antagligen cylindern utan skivläsare) och ha en showcase i Juni där den antagligen visas upp!

Medlem

"When you play on Xbox, what we're saying is you're playing on a platform where you know the biggest games in the world are always going to be"

Jasså och hur ska vi kunna veta det då? xD


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Lost in translation, va det 4st nya spel som inte finns någonstans som är under utveckling som ska släppas på alla format där även Ps5 ingår

eller

va det 4st redan släppta Xbox spel som de inte vill nämna vilka?

Dex
Medlem
Skrivet av Gaara:

Lost in translation, va det 4st nya spel som inte finns någonstans som är under utveckling som ska släppas på alla format där även Ps5 ingår

eller

va det 4st redan släppta Xbox spel som de inte vill nämna vilka?

Det var 4 befintliga spel som alla var minst 1 år gamla. 2 mindre spel och 2 Liveservice spel.

Medlem
Skrivet av Dex:

Det var 4 befintliga spel som alla var minst 1 år gamla. 2 mindre spel och 2 Liveservice spel.

Okej tack

Medlem

När dom snackar om ny hårdvara, menar dom då den nya Series X utan skivläsare? Hoppas inte.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Lost in translation, va det 4st nya spel som inte finns någonstans som är under utveckling som ska släppas på alla format där även Ps5 ingår

eller

va det 4st redan släppta Xbox spel som de inte vill nämna vilka?

Fyra äldre, redan släppta spel. Dessa tros av många vara Hi-Fi Rush, Sea of Thieves, Pentiment och Grounded.

EDIT: ser att andra hann före.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Måste säga som jag tänkte när jag lyssnade på det här..

" Va? "

Medlem
Skrivet av Påskmust:

När dom snackar om ny hårdvara, menar dom då den nya Series X utan skivläsare? Hoppas inte.

Lär ju inte vara nästa generation, för tidigt för det.
Kanske en slim eller pro.

Xbox Series X presenterades 6 år efter Xbox One:s försäljningsstart, dessförinnan hade snacket gått i 1 år, XSX släpptes därefter 7 år efter Xbox One.

Så det kan börja snackas år 2025, visas upp 2026, säljstart 2027.

Medlem

Hade hoppats på wow till Gamepass men det lör inte hända i närtid tyvärr.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

När dom snackar om ny hårdvara, menar dom då den nya Series X utan skivläsare? Hoppas inte.

De specifierade det inte, men antagtligen är det den. De kommer nog bekräfta den på sommarens event de också bekräftade nu.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Lär ju inte vara nästa generation, för tidigt för det.
Kanske en slim eller pro.

Xbox Series X presenterades 6 år efter Xbox One:s försäljningsstart, dessförinnan hade snacket gått i 1 år, XSX släpptes därefter 7 år efter Xbox One.

Så det kan börja snackas år 2025, visas upp 2026, säljstart 2027.

Kanske, men jag tror dom ändrar taktik för att denna generation går dåligt. Dom kan släppa en fet konsol 2025 o hamna 1-2 år före ps6 o sälja massor.. Hmm kanske iafl

Medlem
Skrivet av Najkan:

Kanske, men jag tror dom ändrar taktik för att denna generation går dåligt. Dom kan släppa en fet konsol 2025 o hamna 1-2 år före ps6 o sälja massor.. Hmm kanske iafl

Av just den anledningen så ryktas de släppa en NextBox 2026, men kanske jobbar de febrilt för att få ut den tidigare?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Av just den anledningen så ryktas de släppa en NextBox 2026, men kanske jobbar de febrilt för att få ut den tidigare?

Aah, ok

Medlem

Det var rätt drygt att lyssna på, rent pr-snack där de flera gånger nämnde cross-play och save. Lät som om de läste från ett skript.

Att det bara handlar om fyra mindre spel, vet i fan, litar inte på Spencer, då han är en riktig pr-maskin som brukar svamla mycket, istället för att vara direkt på sak. Vad händer om dessa spel säljer så pass mycket, kanske mer än på Xbox, att de börjar fundera på andra, större spel hos rivalerna? Phil sa ju att de skulle "se och lära" sig av resultaten.

Edit: Han nämner själv i intervjun med the verge, om bl.a. sakerna jag nämnde ovan och att han inte tror på att industrin kan utesluta vilka spel som går vart, när han fick frågan om Starfield och Indiana Jones.

https://www.theverge.com/24073666/microsoft-gaming-phil-spenc...

Jag vet att jag kommer låta "anti-consumer" och självisk, men jag hoppas de inte delar med sig sina större exklusiva. Känns inte kul att för första gången investera i en Xbox, för att sedan möjligtvis se spelen ändå hamna på PS5. Rivaliteten mellan Xbox och PlayStation samt de exklusiva spelen, behövs, för att sporra varandra till att vilja bli bättre. Som en PS-spelare främst, så vill jag inte se Sony ha monopol på marknaden.

Men vi får se vad framtiden visar.

Medlem

Well, det var ett "podd-avsnitt" med inriktning på bussiness, inte spelare. Sen är det väl "bara" fyra spel såhär i början och inte någonsin. Så kanske kan en Halo-samling eller Gears-samling dyka upp på PS5 och/eller Switch (2) i framtiden ändå. Men det verkar helt klart som de inte ger upp på konsolfronten i alla fall (jag trodde de skulle göra ett försök till sen gå service istället) utan det blir mer konsoler, Game Pass för dem (och PC) och inte andra konsoler. Ett anpassat Game Pass för Switch 2 verkar helt klart uteslutet nu. Så hoppas detta betyder att de satsar mer på exklusiva AAA-spel framöver. Samt indie. Då kan de ha en chans i matchen.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ett anpassat Game Pass för Switch 2 verkar helt klart uteslutet nu.

Jag tror varken Nintendo eller Sony vill att Gamepass skall komma på sina konsoler. Det snor ju uppmärksamheten från deras egna Store eller psplus och nintendo online osv.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar