10 miljoner har köpt Spider-Man 2

Robot
Medlem

Storymässigt var det en klar försämring från ettan. Spelmekaniskt var det bättre förutom flygningen som var för bekväm och lättillgänglig. Överlag var ettan mycket bättre tyckte jag. Om det kommer en trea kommer jag vara grymt skeptisk, med tanke på alla märkliga sidouppdrag som var woke fillers samt hur tvåan slutade.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

...Överlag var ettan mycket bättre tyckte jag. Om det kommer en trea kommer jag vara grymt skeptisk... samt hur tvåan slutade.

det var väl likvärdiga slut i båda spelen, dvs feta cliffhangers som inte var så kryptiska om man har läst och minns sina Spindelmannentidningar?


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Storymässigt var det en klar försämring från ettan. Spelmekaniskt var det bättre förutom flygningen som var för bekväm och lättillgänglig. Överlag var ettan mycket bättre tyckte jag. Om det kommer en trea kommer jag vara grymt skeptisk, med tanke på alla märkliga sidouppdrag som var woke fillers samt hur tvåan slutade.

Mm, väljer man att medvetet förgifta sin brunn med Sweet Baby Inc kan man inte gnälla sen när vanligt folk tappar intresset och blir skeptiska.

Medlem
Skrivet av demagog:

det var väl likvärdiga slut i båda spelen, dvs feta cliffhangers som inte var så kryptiska om man har läst och minns sina Spindelmannentidningar?

De insinuerar att Peter ska pensionera sig, så nästa spel finns det risk det endast är Miles. Jag gillar Miles, men huvudpersonen är Peter. Inte Miles.

Jag läste Spindelmannen på 80-talet, då fanns inte symbioter, iaf inte i den svenska utgåvan.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag läste Spindelmannen på 80-talet, då fanns inte symbioter, iaf inte i den svenska utgåvan.

Då minns du fel. Fastän Venom debuterade (i helhet) först i ASM #300 som publicerades i nr 4/1991 av den svenska utgåvan så var själva symbioten med redan på 80-talet.

Secret Wars där Spidde hittar den svarta dräkten publicerades i den svenska tidningen på 80-talet:

Och redan innan dess var symbioten i allra högsta grad med i äventyren i den svenska utgåvan. Det här var ett av mina favoritnummer som barn:

Medlem

Najs, då blir det att spela om det i mars då Riktigt bra spel alla tre!

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Då minns du fel. Fastän Venom debuterade (i helhet) först i ASM #300 som publicerades i nr 4/1991 av den svenska utgåvan så var själva symbioten med redan på 80-talet.

Secret Wars där Spidde hittar den svarta dräkten publicerades i den svenska tidningen på 80-talet:
https://files1.comics.org//img/gcd/covers_by_id/103/w400/1039...

Och redan innan dess var symbioten i allra högsta grad med i äventyren i den svenska utgåvan. Det här var ett av mina favoritnummer som barn:
https://files1.comics.org//img/gcd/covers_by_id/103/w400/1039...

Då missade jag numret med symbioten.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Om det kommer en trea kommer jag vara grymt skeptisk, med tanke på alla märkliga sidouppdrag som var woke fillers samt hur tvåan slutade.

Har jag missat något, vad är det som är ”woke” med Spider-Man 2?

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

Har jag missat något, vad är det som är ”woke” med Spider-Man 2?

I stort sett alla Miles' sidouppdrag. Du vet, de som de censurerade bort i mellanöstern versionen av spelet.


signatur

I drank what?

Medlem

Kul! Väntar på mars uppdateringen med att spela.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem
Skrivet av Mirage:

Då missade jag numret med symbioten.

Du missade mer än bara ett nummer i så fall. Då missade du ju hela årgångar.

Medlem

Tycker inte 2an är en full pottare! Bra spel men klart sämre än 1an. Vad kommer med NG+? Får vi mer stories och nya bossar snart i någon typ av DLC grej eller?

1
Skriv svar