Dead Cells-designer om Dead Cells-slutet: "Rövhålsbeteende"

Robot
Dead Cells-designer om Dead Cells-slutet: "Rövhålsbeteende"

Riktar hårt kritik mot sin gamla studio.

#dead-cells


Medlem

Vet för lite för att definitivt ta ställning, men efter en kort koll verkar det lite vara en överreaktion från en som slutade för fyra år sen?

Medlem

Jag har ingen större koll heller, men ifall man är en av grundarna till spelet så har man nog rätt bra koll på vad man pratar om, även ifall det gått ett tag sedan man slutade. Bara spekulationer dock.

Medlem

Jag förstår inte storheten i Dead Cells. Köpte det då det fått bra betyg men gillade inte att banorna skiftas.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag har ingen större koll heller, men ifall man är en av grundarna till spelet så har man nog rätt bra koll på vad man pratar om, även ifall det gått ett tag sedan man slutade. Bara spekulationer dock.

Kanske, kanske inte. Men spelet har sedan han slutat långt passerat officiell release och fått flera DLC. Motion Twin är en liten studio, och har full säljstatistik på Steam och kanske är det dags att lägga resurserna de gett Evil Empire någon annanstans. Motion Twin är anarkosyndikalister, och är han en av grundarna har han väl åsikter åt det hållet och kanske är arg för att studion nu slutar dela vinster med support-utvecklaren. Också spekulationer.

Medlem

Att hålla igång spelet över 5 och ett halvt år känns väl ändå helt okej?

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag förstår inte storheten i Dead Cells. Köpte det då det fått bra betyg men gillade inte att banorna skiftas.

Standard i roguelites. " samma banor" men rummen kastas om.
Bra imo ger variation.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tänker att Evil Empire måste ha planerat för den dagen uppdateringarna till Dead Cells skulle ta slut. Annars har dom ju ingen annan än sig själva att skylla på om dom skulle konka.
Det är ju en annan situation om Motion Twin sagt till dom att Dead Cells ska uppdateras i fem år till eller liknande och nu ändrat sig.

I vilket fall tycker inte jag att dom behöver lägga till mer innehåll nu.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Han kanske vet nått som vi inte vet... men 5 år och 5 dlc (ett av dem gratis) borde väl räcka.

förstår om utvecklaren vill gå vidare. kanske en 2a?

Skribent

Jag har lite svårt att se det kontroversiella i att man slutar uppdatera Dead Cells vid det här laget. Det är en sak om det varit ett online-spel som försvunnit för alltid för att underhållet upphör, men så är det ju inte. Det är inte heller nödvändigtvis alltid något positivt att en studio ska ägna år efter år åt att bara uppdatera ett gammalt spel, istället för att göra något nytt, eller åtminstone en uppföljare.

Medlem

Tycker faktiskt att Dead Cells har tillräckligt mycket innehåll nu. Har fått massor med nytt under åren som gått så ännu mer skulle nog börja kännas lite överväldigande. Har ju inte ens hunnit låsa upp alla vapen än 😅

Medlem

Känns inte orimligt, jag antar att försäljningen mättats av efter så många år, förstår att det inte är ekonomiskt försvarbart att fortsätta bygga på något i längden.

Får hopps att studion istället lägger tiden på att släppa nått nytt bra!

1
Skriv svar