Medlem
Vilken laddare?

Hej, min mamma har lyckats tappa bort sin laddare till sin bärbara dator. En HP 17-cn0805no

Har någon tips på vilken och vart man köper en som fungerar?
Är för mig en djungel och uppskattar snabb hjälp🙂

Har kollat och mailat teknikproffsen om hjälp men de kunde inte garantera att det fungerade med dom de hade och söker därmed hjälp här.

Tack!

Medlem

Hej enligt HP hade den en 45W smart AC power adapter

Utklippet är från deras support sida.Länk till HP

Sökte och hittade något på amazon som kan stämma?

Så nu har du lite att söka vidare på i värsta fall.

Medlem

Om specifikationerna stämmer med HP:s infosida följer det med en 45W smart AC-adapter, exempelvis Inet har sådana som är kompatibla med en lång rad HP-modeller. Annars bör en 65W-variant också fungera, finns ex. hos Dustin.

För att vara 100% säker skulle jag nog dock kontakta HP och uppge serienumret på datorn, då kan de säga mer säkert.

Edit: Apan beat me to it. ^^


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Tack snäll för svar. Ska kolla in era länkar lite mer noggrant imorgon efter lite sömn. 🙏

Medlem

Många moderna bärbara datorer går ladda genom usb-c uttag också, det kanske kan vara ett billigt alternativ också?
Vet ej om just den modellen går dock.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Många moderna bärbara datorer går ladda genom usb-c uttag också, det kanske kan vara ett billigt alternativ också?
Vet ej om just den modellen går dock.

Står i specifikationen för modellen: "1 USB Type-C® 5 Gbit/s överföringshastighet (har endast stöd för dataöverföring och inte laddning eller externa skärmar)".


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

1
Skriv svar