Stardew Valley 1.6 blir större än tänkt, men är nu i poleringsfasen

Robot
Stardew Valley 1.6 blir större än tänkt, men är nu i poleringsfasen
Releasehästryttare

Är redo att spela hans nästa spel! ... Oh wait ... -.-

Redaktör
Ponny

Dopparna tårna i Stardew igen i höstas, men valde att vänta p.g.a. DETTA. Börjar dock klia i mina gröna fingrar...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Åh, ryktet om släpp på Alla hjärtans dag stämmer nog inte då tyvärr min fru är jättepepp på detta. Fantastiskt spel.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Redaktör
Ponny
Skrivet av LancelotSwe:

Åh, ryktet om släpp på Alla hjärtans dag stämmer nog inte då tyvärr min fru är jättepepp på detta. Fantastiskt spel.

Det finns alltså ett sånt rykte!? Jag tänker hålla hårt i det...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tycker det är fantastiskt att han har fortsatt uppdatera spelet och lagt till innehåll under snart åtta år.


signatur

Jätteintressant information.

Skrivet av Devan:

Är redo att spela hans nästa spel! ... Oh wait ... -.-

Oj, det är mer än tre år sedan senaste uppdatering från honom på den bloggen. Klart han inte är stressad, men undrar om han kanske har gett upp det projektet.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Oj, det är mer än tre år sedan senaste uppdatering från honom på den bloggen. Klart han inte är stressad, men undrar om han kanske har gett upp det projektet.

Tror snarare att han är för upptagen med Stardew Valley fortfarande. Han håller även på med ett projekt tillsammans med någon annan utvecklare.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Tror snarare att han är för upptagen med Stardew Valley fortfarande. Han håller även på med ett projekt tillsammans med någon annan utvecklare.

Öh.. nja. Han jobbar parallellt på sitt nya spel Haunted Chocolatier (sedan 2020). Även det gör han helt själv utan inblandning från någon annan spelskapare.

Medlem
Skrivet av MasonDixon:

Öh.. nja. Han jobbar parallellt på sitt nya spel Haunted Chocolatier (sedan 2020). Även det gör han helt själv utan inblandning från någon annan spelskapare.

Jag skrev fel, jag menade att hans sidoprojekt var att animera till en musikvideo. Är medveten om att han gör sina spel själv, men eftersom han fortfarande uppdaterar och släpper nytt material till Stardew Valley är det nog en anledning till varför vi inte har hört något från hans nya spel.


signatur

Jätteintressant information.

Releasehästryttare
Skrivet av MasonDixon:

Öh.. nja. Han jobbar parallellt på sitt nya spel Haunted Chocolatier (sedan 2020). Även det gör han helt själv utan inblandning från någon annan spelskapare.

Han sa att han har pausat utvecklingen av det spelet, där av min första kommentar.

"There is going to be a Stardew 1.6 update. It's mostly changes for modders (which will make it easier & more powerful to mod). But there is also new game content, albeit much less than 1.5. I'm taking a break from Haunted Chocolatier to work on this at the moment. Then back to HC"

https://twitter.com/ConcernedApe/status/1647638975568568320?r...

Så gissningsvis släpp av hans nästa spel tidigast 2026

Medlem

Enda jag önskar är multi för mobilt eller/och mobilenvariantens QoL-kontroller på PC (auto-attack etc). :/

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Dopparna tårna i Stardew igen i höstas, men valde att vänta p.g.a. DETTA. Börjar dock klia i mina gröna fingrar...

Ohh, spännande. Kan inte se att du inte kommer att älska spelet. Det känns som skapt för dig.

Edit: tolkade ditt inlägg som att du inte hade spelat spelet... jag hittar ut själv.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Freakon:

Ohh, spännande. Kan inte se att du inte kommer att älska spelet. Det känns som skapt för dig.

Edit: tolkade ditt inlägg som att du inte hade spelat spelet... jag hittar ut själv.

Haha, japp. Inte spelat det ordentligt sedan releasen, så är taggad på en ny genomkörare. Men känns dumt att INTE vänta på 1.6 vid det här laget.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar