The Last of Us Part 2-dokumentären släpps den 2:a februari

Robot
The Last of Us Part 2-dokumentären släpps den 2:a februari
Medlem

Nästa fredag blir det ju Persona 3 reloaded inget annat!

Fragtjuv

Den ska jag absolut se!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Känns sevärd

Medlem

När utvecklaren själv står som avsändare för en film om utvecklingen och det kallas dokumentär vet man att begreppet dokumentär börjar urholkas.

Medlem
Skrivet av fanbot:

När utvecklaren själv står som avsändare för en film om utvecklingen och det kallas dokumentär vet man att begreppet dokumentär börjar urholkas.

Det är tekniskt sett en markandsföringsvideo, men jag tror inte det är något som säger att en dokumentärfilm ska vara oberoende. Det är ju bara genren.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det är tekniskt sett en markandsföringsvideo, men jag tror inte det är något som säger att en dokumentärfilm ska vara oberoende. Det är ju bara genren.

I min värld är dokumentärfilm en form av journalistisk produktion, och en sådan kan aldrig produceras/styras/kontrolleras av människorna bakom det den ska skildra. Det förtar syftet och är något helt annat, närmare marknadsföring som du själv skriver. Men i dag klassas ju allt möjligt som dokumentär, typ sportserier på Netflix framtagna av organisationen bakom sporten. Slappt formulerat av skribenten (men han är lågot ifrån ensam).

1
Skriv svar