Nu är det möjligt att frysa in butlern på riktigt i Tomb Raider

Robot
Nu är det möjligt att frysa in butlern på riktigt i Tomb Raider
Medlem

Helt klart en viktig prioritering av utvecklarna. Ingen fryst butler, inget köp!

Medlem

Onödigt inslag tycker jag. Det är bara en tidsfråga innan någon fryser in sin butler på riktigt, med allvarliga skador som följd.

Skribent
Skrivet av Ender:

Onödigt inslag tycker jag. Det är bara en tidsfråga innan någon fryser in sin butler på riktigt, med allvarliga skador som följd.

Bra att du påminner mig, glömde att jag stängde in min i frysen i källaren i morse...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Detta e ju kung. Mer roliga saker. Visste INTE att man kunde låsa in butlern i frysen. Så nej inte alla.

Skribent
Skrivet av robbis:

Detta e ju kung. Mer roliga saker. Visste INTE att man kunde låsa in butlern i frysen. Så nej inte alla.

who are you??


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kommer inte dessa remasters kännas vansinnigt daterade?

Skribent
Skrivet av ActualAir:

Kommer inte dessa remasters kännas vansinnigt daterade?

Tycker ändå de gjort en hel del för att modernisera utan att göra om helt. Det påminner lite hur de gjorde med Halo 1 och går ju även här att byta mellan gamla och nya grafiken on the fly (vilket är coolt). Det främsta problemet med originalet idag är kontrollerna som är sega som sirap. Har de fixat detta så är jag i alla fall nöjd med hur spelet verkar se ut med de grafiska uppdateringarna.

Kommer det kännas som ett äldre spel? Det kommer det säkert göra, men jag tror det är en chans att kunna spela original-trilogin på ett hyfsat genuint vis utan att de varken känns för modernt eller för daterat.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av robbis:

Detta e ju kung. Mer roliga saker. Visste INTE att man kunde låsa in butlern i frysen. Så nej inte alla.

Samma här, aldrig hört talas om. Lite egendomligt, varför vill man frysa in sin butler? 😂🫣

Medlem
Skrivet av ActualAir:

Kommer inte dessa remasters kännas vansinnigt daterade?

Jo. De här spelen är inte för de som gillar utvecklingen med alla remakes (gamla spel är ju fula och ospelbara), och att spel som är äldre än 3 månader är daterade.

Medlem

Min lite äldre vän spelade det här och han hört av en kompis att det fanns ett sätt så att Lara kunde bli utan kläder, då var det bland annat att man skulle stänga in butlern i frysen, sen lite annat också som jag inte kommer ihåg. Det gick förstås aldrig.

Var det någon annan som också hört det där av en kompis?


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tycker ändå de gjort en hel del för att modernisera utan att göra om helt. Det påminner lite hur de gjorde med Halo 1 och går ju även här att byta mellan gamla och nya grafiken on the fly (vilket är coolt). Det främsta problemet med originalet idag är kontrollerna som är sega som sirap. Har de fixat detta så är jag i alla fall nöjd med hur spelet verkar se ut med de grafiska uppdateringarna.

Kommer det kännas som ett äldre spel? Det kommer det säkert göra, men jag tror det är en chans att kunna spela original-trilogin på ett hyfsat genuint vis utan att de varken känns för modernt eller för daterat.

Skrivet av scaryfoot:

Jo. De här spelen är inte för de som gillar utvecklingen med alla remakes (gamla spel är ju fula och ospelbara), och att spel som är äldre än 3 månader är daterade.

Tomb Raider 1-3 var kanske mina absoluta favoritspel på 90-talet (spelade ettan på typ 10 fps på en 486:a 😂) . Nyskapande och banbrytande, men bör ha åldrats rätt illa. Men ja, med smidigare kontroller så kanske!

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Min lite äldre vän spelade det här och han hört av en kompis att det fanns ett sätt så att Lara kunde bli utan kläder, då var det bland annat att man skulle stänga in butlern i frysen, sen lite annat också som jag inte kommer ihåg. Det gick förstås aldrig.

Var det någon annan som också hört det där av en kompis?

Själv laddade jag bara helt enkelt ner modden så hon sprang runt och visade pixlarna..

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Bra att du påminner mig, glömde att jag stängde in min i frysen i källaren i morse...

När min nya började undrade han var den gamla tog vägen...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tomb raider 2 spelade man mycket när man var liten, minns att man höll på att leta efter alla lönndörrar i herrgården och hur man öppnade dom. Senare insåg man att det inte var något bakom vissa av dom dörrana då modders moddade bort dörrarna.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av oldfatbaldguy:

Samma här, aldrig hört talas om. Lite egendomligt, varför vill man frysa in sin butler? 😂🫣

Rika människor har udda fetischer.

Medlem
Skrivet av oldfatbaldguy:

Samma här, aldrig hört talas om. Lite egendomligt, varför vill man frysa in sin butler? 😂🫣

Spelade mycket när man var liten, och man tyckte det var irriterande att ha han efter sig hela tiden, så man låste in honom i frysen.. Han gjorde också konstiga ljud i från sig något typ av gubbstön eller något.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Jag var rädd för honom så det var skönt att kunna låsa in

Medlem

Varför inte göra det möjligt att gillra en fälla åt gubben med en fall lucka i marken med en grop fyld med syra? Eller spetsiga pålar i gropen?

Nä kanske för grymt😯

Skribent
Skrivet av Guld:

Varför inte göra det möjligt att gillra en fälla åt gubben med en fall lucka i marken med en grop fyld med syra? Eller spetsiga pålar i gropen?

Nä kanske för grymt😯

Och hajar...med laser


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tomb Raider 2 för mig var ett riktigt häftigt men kusligt spel. Även om grafiken var kantig så hade spelet väldigt bra animationer. Väldigt snyggt spel även idag om man vet hur man ska se det :P.

Medlem

Brukade låsa in honom eftersom han alltid ska följa efter en


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag blev alltid orimligt stressad när jag skulle låsa in honom. Rädd att han skulle hinna ut innan jag hann ut och lyckas trycka på knappen med dom där satans kontrollerna. Skönt att dom moderniserat det!


signatur

Spel under utveckling:
https://missingmildred.com/

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Spelade mycket när man var liten, och man tyckte det var irriterande att ha han efter sig hela tiden, så man låste in honom i frysen.. Han gjorde också konstiga ljud i från sig något typ av gubbstön eller något.

Han både stönar och fiser. Jobbigt att vara typ 190 år och tvingas slava för en nippertippa till gravplundrerska


signatur

War, War never changes...

Medlem
Skrivet av Tarotikum:

Han både stönar och fiser. Jobbigt att vara typ 190 år och tvingas slava för en nippertippa till gravplundrerska

Han förtjänar att bli inlåst, tycker hon. Hur många gånger har inte teet hunnit bli kallt, innan han är framme? Lara verkar vara rätt så lat också. Varför inte låta honom gå i pension, för henne tar det väl 5 sek att svinga sig genom huset och fixa en kopp te.

Medlem
Skrivet av JohannesID:

Jag blev alltid orimligt stressad när jag skulle låsa in honom. Rädd att han skulle hinna ut innan jag hann ut och lyckas trycka på knappen med dom där satans kontrollerna. Skönt att dom moderniserat det!

Samma här, man fick försöka ett par gånger ibland för att lyckas.
Tyckte det annars var väldigt creepy med honom efter mig hela tiden.

Tyckte även det var lite läskigt när han väl var inne i frysen. Dels för att man hörde hans ljud vart man är än var i huset och var rädd att han skulle lyckas ta sig ut, så det brukade sluta med att jag släppte ut honom.

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Min lite äldre vän spelade det här och han hört av en kompis att det fanns ett sätt så att Lara kunde bli utan kläder, då var det bland annat att man skulle stänga in butlern i frysen, sen lite annat också som jag inte kommer ihåg. Det gick förstås aldrig.

Var det någon annan som också hört det där av en kompis?

Det gick att ta bort Laras kläder på demo till PC. Man skulle hoppa sidled och framåt ett antal gånger. Har för mig de skrev en notis om det i PC Gamer.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Samma här, man fick försöka ett par gånger ibland för att lyckas.
Tyckte det annars var väldigt creepy med honom efter mig hela tiden.

Tyckte även det var lite läskigt när han väl var inne i frysen. Dels för att man hörde hans ljud vart man är än var i huset och var rädd att han skulle lyckas ta sig ut, så det brukade sluta med att jag släppte ut honom.

Undrar om han är en vålnad som hon har svårt att bli av med. Inte osannolikt med tanke på allt skumt hon råkar på.

1
Skriv svar