Låt eftertexterna rulla! (Eller…?)

Medlem
Låt eftertexterna rulla! (Eller…?)

Det har blivit lite av en ritual för mig att när jag väl spelat klart ett spel så ser jag till att eftertexterna får rulla klart innan jag går vidare till annat. Jag trycker alltså inte bort dem, utan sitter snällt och ser på när hundratals okända namn swishar förbi tonsatt av oftast helt ok musik.

Hur funkar ni? Låter ni eftertexterna rulla färdigt eller trevar ni efter ’SKIP’?


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Jag brukade titta igenom dom fram till 2007 eller så, speciellt äventyrsspelen från Lucasarts och Bethesda-spelen. Efter det blev dom så långa så jag i stort sett slutade, det är rätt sällan det sker nu.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Jag brukade titta igenom dom fram till 2007 eller så, speciellt äventyrsspelen från Lucasarts. Efter det blev dom så långa så jag i stort sett slutade, det är rätt sällan det sker nu.

Samma här! Nu är det ju tusentals människor inblandade i ett spel och oftast blir jag färdig med spel sent på kvällen, har inte tid att vänta 20 minuter på att allas namn ska rulla förbi haha.

Medlem

Nej, finns inget värde i att se eftertexterna. Om det inte händer något efter dem varvid man kanske måste genomlida dem.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ser inte på dem när jag ser på film och inte när jag klarat ett spel heller.

Medlem

nej fy fan skip direkt. går det inte att skippa, ALT-F4


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vanligtvis skippas det så fort som möjligt men ibland låter jag de rulla. Då vid de få tillfällen när ett spel har berört mig på riktigt. Eller kanske om ett spel är exceptionellt bra.
Tycker väl att utvecklarna då är förtjänta av det helt enkelt.

Medlem

Bara om:

*Något kul, visar saker man gjort eller ställen man varit på.
*Visar typ fiender eller något annat, kanske saker man missat.
*Cool musik som får en att stanna.

Annars skiter man ju i det, palla kolla på 8000 slumpade namn eller ens 7.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Geeks Gaming

Jag skulle vilja säga att det beror en del på spelet, för min del.
Vissa spel sitter man med hakan i knäet medans texterna rullar, andra är mer en axelryckning och då skippas det kanske

Medlem

Skipeli skip, skip skip skip.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Ambassadör
Xbox

Låter dem för det mesta rulla. Brukar se det som en liten avslutningsritual.


signatur

Jump in.

Medlem

Om jag verkligen har gillat spelet kan jag låta eftertexterna rulla som en form av homage till skaparna av spelet. Men vanligtvis skippar jag gärna skiten.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Jag förstår syftet med att credits rullar men för mig ger det inget alls. Nintendo brukar ju ha lite fyndiga creditscener som är spelbara men i regel trycker jag 9ggr av 10 på skip.

Finns annat roligare att spendera tiden på.

Medlem

Låter skiten rulla medans jag pustar ut och har det i bakgrunden medans jag tassar ut till köket o fixar någe att äta/dricka eller kanske man drar på toa, kommer man tillbaka och skiten inte har rullat klart så blir det "skip"

Medlem

Lite tråkigt men hoppar det faktiskt. Men brukar stanna kvar på bio och se det, även på icke-marvelsfilmer.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Låter det rulla. Blir en stund att varva ner och njuta av känslan av att ha klarat spelet.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Låter det rulla om det var ett bra spel, gillar att läsa om såväl vilka som var inblandade i produktionen som licenser för låtar och sådant.

Quake-konnässsör

Beror på musiken. Musiken till Cyberpunk 2077 Phantom Liberty fick mig att vara kvar en stund extra

1
Skriv svar