Fanns det ett hemligt Quake-avslöjande i senaste Xbox Developers Direct?

Robot
Fanns det ett hemligt Quake-avslöjande i senaste Xbox Developers Direct?

Strogg-invasion på ingång??

#Microsoft, #Quake


Medlem

VA!? Ett nytt Quake?.... take my money.

Medlem

Körde igenom Quake 4 för ett par månader sen. Alltså Strogg kampanjen i Quake världen förtjänar mer. Det är lite som Borgs i Star Trek fast vuxet. Hoppas det blir mer nu.

Medlem

Tänk om fler hade uppskattat Enemy Territory: Quake Wars, den bästa multiplayer-shootern genom alla tider.

Men jag tar gärna ett Quake 6 med fokus på singleplayer också, men inte av MachineGames som gjorde om en seriös och allvarstyngd serie till komedi och spektakel (Wolfenstein).


signatur

Memento Mori

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

Tänk om fler hade uppskattat Enemy Territory: Quake Wars, den bästa multiplayer-shootern genom alla tider.

Men jag tar gärna ett Quake 6 med fokus på singleplayer också, men inte av MachineGames som gjorde om en seriös och allvarstyngd serie till komedi och spektakel (Wolfenstein).

Håller med om Quake Wars. Det var ett helt fantastiskt multiplayer-spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hoppas mer på en fortsättning på Q1. Ett mycket roligare mer fantasifullt spel än vad som kom efter.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Håller med om Quake Wars. Det var ett helt fantastiskt multiplayer-spel.

Hoho ja, vilken pärla. RTCW:ET. Engineer o pang pang! Nu blev jag glad igen. Glömt bort helt.

Gnällkuk
Skrivet av Slimebeast:

Tänk om fler hade uppskattat Enemy Territory: Quake Wars, den bästa multiplayer-shootern genom alla tider.

Men jag tar gärna ett Quake 6 med fokus på singleplayer också, men inte av MachineGames som gjorde om en seriös och allvarstyngd serie till komedi och spektakel (Wolfenstein).

Min kollega som är 60+ spelar det fortfarande varje vecka


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Quake III remaster, tack!

Medlem

En remaster av Quake III Arena vore gudomligt. <3

Medlem

"En annan fråga är ju också i så fall vart Quake 5 försvann?"
Är inte quake champions = quake 5?

Tror inte de kommer att göra en remaster av quake 3, däremot kanske av quake 4 om de jobbar på en fortsättning av denna.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Tänk om fler hade uppskattat Enemy Territory: Quake Wars, den bästa multiplayer-shootern genom alla tider.

Men jag tar gärna ett Quake 6 med fokus på singleplayer också, men inte av MachineGames som gjorde om en seriös och allvarstyngd serie till komedi och spektakel (Wolfenstein).

Man hade ju hoppats att det är ID software som utvecklar. Lät ju som att de var rätt färdiga med DOOM efter Eternal. Hade varit magiskt med en DOOMbehandling på quake.

Medlem
Citat:

En annan fråga är ju också i så fall vart Quake 5 försvann?

Kan inte Enemy Territory: Quake Wars ses lite som en 5:a? Hur som helst så vore det riktigt jävla grymt med ett nytt Quake.

Medlem

Har sagt det förr men vill ha mer av Q1 som fokuserar på det härligt mörka och gotiska som gjorde ettan så unikt. Skitigt, smutsigt och rostigt med en massa kulter och satanism samt andra otherworldy stuff à la Lovecraft.

Är inte lika förtjust i Strogg-världen men tackar såklart inte nej till ett nytt single player Quake i det stuket heller.

Medlem
Skrivet av Jim128:

En remaster av Quake III Arena vore gudomligt. <3

Nej, det vore det inte. Dessutom är det konstigt då de har Quake Champions.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Som quake-galningen man är så vore detta helt sjukt overkligt bra!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Skribent
Skrivet av magma:

"En annan fråga är ju också i så fall vart Quake 5 försvann?"
Är inte quake champions = quake 5?

Tror inte de kommer att göra en remaster av quake 3, däremot kanske av quake 4 om de jobbar på en fortsättning av denna.

Skrivet av Bojkott:

Kan inte Enemy Territory: Quake Wars ses lite som en 5:a? Hur som helst så vore det riktigt jävla grymt med ett nytt Quake.

Sant, båda borde nog kanske ses som en 5:a.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Oh ett nytt Quake Arena vore najs, de senaste Quake har inte varit bra imo

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Tänk om fler hade uppskattat Enemy Territory: Quake Wars, den bästa multiplayer-shootern genom alla tider.

Men jag tar gärna ett Quake 6 med fokus på singleplayer också, men inte av MachineGames som gjorde om en seriös och allvarstyngd serie till komedi och spektakel (Wolfenstein).

Vet inte om jag skulle kalla wolfenstein seriös och allvarstyngd, har ju alltid varit överdriven och campy 😂

Medlem

Får gärna bli vilket som. Vore häftigt att återvända till både Lovecraftian och Strogg. Blir det Strogg skulle ja gärna ta lite seriösare ton och att man släpper på comic-style flamset från Eternal.

Medlem

Bara namnet Quake.
Quake var min inkörsport till PC online gaming.
Spela Quake shareware versionen över nätet så lätt kändes som magi på den tiden. Det var bara skriva in en server ip och ansluta så var man in. Om inte meddelandet Server is full poppade upp i konsolen.
Då fick man skriva en annan adress.
Ja i början fick man ha adresserna i huvet eller på en skrivet nånstans. Sen insåg jag att copy/paste funkade i konsolen 😅


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Bara namnet Quake.
Quake var min inkörsport till PC online gaming.
Spela Quake shareware versionen över nätet så lätt kändes som magi på den tiden. Det var bara skriva in en server ip och ansluta så var man in. Om inte meddelandet Server is full poppade upp i konsolen.
Då fick man skriva en annan adress.
Ja i början fick man ha adresserna i huvet eller på en skrivet nånstans. Sen insåg jag att copy/paste funkade i konsolen 😅

Haha ja det där minns jag!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hade jag inte spelat Wolfenstein 2 så hade jag kunnat varit lyrisk.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Skrivet av zednet:

Hoho ja, vilken pärla. RTCW:ET. Engineer o pang pang! Nu blev jag glad igen. Glömt bort helt.

Ja jäklar. Körde alltid engineer också. Sjukt tight spel. Tyvärr blev det kalle anka av allt med pacman-kartor och sparad xp osv.
Dök upp på Steam förra året btw.

ELF
Medlem
Skrivet av Molotov:

Bara namnet Quake.
Quake var min inkörsport till PC online gaming.
Spela Quake shareware versionen över nätet så lätt kändes som magi på den tiden. Det var bara skriva in en server ip och ansluta så var man in. Om inte meddelandet Server is full poppade upp i konsolen.
Då fick man skriva en annan adress.
Ja i början fick man ha adresserna i huvet eller på en skrivet nånstans. Sen insåg jag att copy/paste funkade i konsolen 😅

Det gör det fortfarande.
Eller ja, nu har jag av någon anledning problem med att Ironvail helt plötsligt inte vill ansluta, funkar dock med vkQuake.
Men att det ändå kan vara så enkelt år 2024. Bara ange ip-address och vips så är man ansluten. Inget krav på launcher eller att behöva ansluta till någon master server som har stängts ned för flera år sedan.
1996 är längre kommet tekniskt än 2024


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

phi
Medlem

QuakeWorld 2!

Medlem
Skrivet av ELF:

Det gör det fortfarande.
Eller ja, nu har jag av någon anledning problem med att Ironvail helt plötsligt inte vill ansluta, funkar dock med vkQuake.
Men att det ändå kan vara så enkelt år 2024. Bara ange ip-address och vips så är man ansluten. Inget krav på launcher eller att behöva ansluta till någon master server som har stängts ned för flera år sedan.
1996 är längre kommet tekniskt än 2024

Nåja jag tyckte det blev en otrolig QoL förbättring när man kunde ansluta via QuakeSpy.
Föregångaren till GameSpy 3D
"Lets get on with the killing"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gen
Medlem

Machinegames får hemskt gärna göra ett singleplayer Quake 6. Kommer att köpa det direkt då.

Vart femman tog vägen ?

Om jag inte minns fel så var Enemy Territory Quake Wars efter fyran och räknas som en 5:a✌️✌️✌️✌️✌️

Vilket fall som helst är det dax för en värdig uppföljare med tyckande adrenalin och jävligt bra story 👌


signatur

"In To The Void "

1
Skriv svar