En specialstyrka med veteraner ska göra Payday 3 bättre

Robot
En specialstyrka med veteraner ska göra Payday 3 bättre

Och Starbreeze försäkrar att de är medvetna om att många inte är nöjda.

#Payday-3, #Starbreeze


Medlem

Nu ska jag flagga för att jag inte ens testat Payday 3, men jag har upplevt andra spelsläpp som inte varit optimala (om man uttrycker sig snällt). Det här är vad jag läser:

Bla, bla, bla

Gör bara ett helt okej spel från första början. Vad kostar allt det här efterspelet i personalkostnader?

Det värsta är att det här blivit norm dessutom. Vilken värld vi lever i.


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem
Skrivet av pastapapa:

Nu ska jag flagga för att jag inte ens testat Payday 3, men jag har upplevt andra spelsläpp som inte varit optimala (om man uttrycker sig snällt). Det här är vad jag läser:

Bla, bla, bla

Gör bara ett helt okej spel från första början. Vad kostar allt det här efterspelet i personalkostnader?

Det värsta är att det här blivit norm dessutom. Vilken värld vi lever i.

Du har inte fel, de bör inte ha fallit i denna gropen till att börja med men samtidigt hoppas jag verkligen att de kan leva upp till vad de säger. Om de lyckas, och bevisar att de bättrats så respekterar jag det! Vill verkligen det ska bli bättre trots allt.

Medlem

Payday 3 kändes ganska snabbt som en Payday 2 beta med HD texture pack.
3an är så avskalad från funktioner att det inte på något vis känns som en uppföljare, förstår verkligen kritiken.
Jag var själv extremt peppad på 3an då jag haft 2an väldigt kärt om hjärtat och nöt igenom nästan alla achievements med kompisar.
Som inbiten Payday fan skulle jag helst se att de skrotar 3an, och gör en 4a som lever up till Payday 2.

Redaktör
Ponny

Alltså, jämför man spelarstatistiken på Steam för Payday 2 och 3 blir det tydligt. Peaken de senaste 24 timmarna för tvåan är 37 000. Trean? 758.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Payday 3 är bra men Payday 2 är ännu bättre. Går liksom inte att skoja bort 10 år av uppdateringar.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Alltså, jämför man spelarstatistiken på Steam för Payday 2 och 3 blir det tydligt. Peaken de senaste 24 timmarna för tvåan är 37 000. Trean? 758.

Förstår inte varför folk ens jämför på detta viset. Payday 2 har haft flera reor och tror även att det har funnits gratis. Känns lite som att jämföra med ett f2p-spel.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Alltså, jämför man spelarstatistiken på Steam för Payday 2 och 3 blir det tydligt. Peaken de senaste 24 timmarna för tvåan är 37 000. Trean? 758.

Det var detta som stoppade mig från att köpa payday 3. Kan tilläggas att jag inte har kört tvåan men vem vill spela ett dött spel som bygger på online?

Medlem

Älskade tvåan och hoppades stort på 3an men ända från start har 3an sett ut som en sämre 2a. Denna ovana för utvecklar att ständigt släppa ofärdiga spel och sedan lova att de ska bättra sig börjar bli lagom stel

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av NeoWeo:

Payday 3 är bra men Payday 2 är ännu bättre. Går liksom inte att skoja bort 10 år av uppdateringar.

Det där är ju en sjuk utmaning så många tampas med. The Sims 4 släpps och har bara en bråkdel av allt innehåll The Sims 3 samlat på sig, och så vidare.


signatur
Medlem
Skrivet av Maysay:

Förstår inte varför folk ens jämför på detta viset. Payday 2 har haft flera reor och tror även att det har funnits gratis. Känns lite som att jämföra med ett f2p-spel.

Hur menar du annars att man ska jämföra det? Det talar väl tydligt om att något skaver.

Medlem

Veteranerna = samma personer som gjorde spelet - om det inte var praktikanter som gjorde det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

Hur menar du annars att man ska jämföra det? Det talar väl tydligt om att något skaver.

Är de det att folk inte får spelet gratis som skaver?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Är de det att folk inte får spelet gratis som skaver?

Jo man kan ju anta att det helt klart ger en ökad användarnabas. Men att det samtidigt skulle kunna ge blodad tand till fler spelare som för ökat intresse för kommande spel.
Se på många av de spelen som ges ut av Epic, inte sällan kommer de ett par månader innan nästa spel i en serie släpps.

Om nästa spel inte har något att erbjuda mer än det som redan erbjuds så tror jag att man får svårt att sälja in det. Men det är ju spekulationer från min sida.

Skrivet av Maysay:

Är de det att folk inte får spelet gratis som skaver?

Fast om en uppföljare är bra så går ju majoriteten över till det. Oavsett priser.

Skulle recensioner och spelare tala extremt gott om 3an så hade ju garanterat folk spelat det i drivor och övergett 2an.

Medlem

Ett multiplayerspel som bygger på samarbete men saknar chat. Bra tänkt där.

Glöm förresten inte bort totalfloppen Raid: World War II, som rent praktiskt bara var en reskin av Payday 2 men ändå lyckades vara sämre på allt.

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

Jo man kan ju anta att det helt klart ger en ökad användarnabas. Men att det samtidigt skulle kunna ge blodad tand till fler spelare som för ökat intresse för kommande spel.
Se på många av de spelen som ges ut av Epic, inte sällan kommer de ett par månader innan nästa spel i en serie släpps.

Om nästa spel inte har något att erbjuda mer än det som redan erbjuds så tror jag att man får svårt att sälja in det. Men det är ju spekulationer från min sida.

Payday 3 släpptes nästan grattis för många via gamepass, vilket orsakade server överbelastning vid släpp, men eftersom spelet saknade innehåll sjönk spelar siffror ganska snabbt.
Det spelar ingen roll hur du jämför, Payday 3 är ett mycket sämre spel än Payday 2.

1
Skriv svar