Se trailern till den kommande dokumentären om The Last of Us Part 2

Robot
Se trailern till den kommande dokumentären om The Last of Us Part 2

Dokumentär om The Last of Us 2 släpps på youtube.

#Naughty-dog, #The-last-of-us-2-remastered


Medlem

Hoppas verkligen även denna remaster letar sig till Steam precis som första delen. Blir köp i så fall.

Medlem

Nog för att det tar tid att klippa dokumentärer, men kom inte det här spelet för typ 4 år sen? Känns ganska sent att släppa behind the scenes nu...
Kul att den kommer iaf. Ska bli intressant att se ur deras perspektiv.

Medlem

Tänk om dom skulle avtäcka part 3 i slutet av dokumentären🤤


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Razken:

Nog för att det tar tid att klippa dokumentärer, men kom inte det här spelet för typ 4 år sen? Känns ganska sent att släppa behind the scenes nu...
Kul att den kommer iaf. Ska bli intressant att se ur deras perspektiv.

Som det sägs i trailern så stoppades arbetet med dokumentären i och med pandemin. Det är väl svårt att göra så mycket när de flesta arbetar hemifrån.

Tydligen så har man väl nu lyckats få ihop någonting i alla fall. Det kanske blir en kombination av det man hade och intervjuer i efterhand?

Medlem
Skrivet av Razken:

Nog för att det tar tid att klippa dokumentärer, men kom inte det här spelet för typ 4 år sen? Känns ganska sent att släppa behind the scenes nu...
Kul att den kommer iaf. Ska bli intressant att se ur deras perspektiv.

Men det är ju en dokumentär och inte en behind The scen, två helt olika ting.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Den dokumentären ska jag se. Ser spännande ut.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Razken:

Nog för att det tar tid att klippa dokumentärer, men kom inte det här spelet för typ 4 år sen? Känns ganska sent att släppa behind the scenes nu...
Kul att den kommer iaf. Ska bli intressant att se ur deras perspektiv.

Som sagts tidigare om pandemien, men det var också ett enormt projekt. De hade videomaterial helt tillbaka från 2013, från det första planläggningsmötet om spelet, att gå igenom, och mer än 50h intervjuer. De var även tvungna att spela in massa extra B-roll. Sen var det även en enorm process i slutet med licensavtal eftersom det tekniskt sett inte är en dokumentärfilm, utan en marknadsföringsfilm, och då är det betydligt striktare regler som gäller. Källa: Avsnitt 608 av Rebel FM där Matt Chandronait, som är en av skaparna, pratar om processen.

Medlem

Jag vill bara gå in i Dlct helt "blind". Så har jag något nytt tills Persona 3 Helldivers 2 kommer(inte för att jag behöver något nytt). Och sen får jag se om det blir en till genomspelning av Tlou 2.

Medlem

Denna kan vara intressant att se. Kul att se processen bakom att skapa ett AAA-spel.

Medlem
Skrivet av Veonz:

Denna kan vara intressant att se. Kul att se processen bakom att skapa ett AAA-spel.

Du kan börja med motsvarande dokumentär om TLOU Part 1.

1
Skriv svar