Riktigt fina betyg för Prince of Persia: The Lost Crown

Robot
Riktigt fina betyg för Prince of Persia: The Lost Crown
Medlem

Tycker det ser roligt ut men priset är helt för högt för ett sådant här spel.

Blir och köpa någon gång på rea

Moderator | Testpilot

Kul att Ubisoft kan lyckas med något Älskar den här typen av spel så blev väldigt intresserad nu att testa!

Skrivet av Karmak:

Tycker det ser roligt ut men priset är helt för högt för ett sådant här spel.

Blir och köpa någon gång på rea

Håller med. Oavsett hur bra det är så har jag svårt att lägga nära fullpris för något sådant här.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Priset är väl ok iom att man köper en månad ubisoft för 100-120 och lär låna spelet då för att sedan aldrig mer bry sig

Redaktör
Ponny

Det ska väl vara 20-30 timmar långt som jag förstår det, och är det metroidvania av hög klass kan jag ändå tycka priset ligger i paritet med annat – "annat" som överlag innebär högre spelpriser. Så ja, det kostar mycket men inte för mycket om man jämför, skulle jag säga. Jag gör nog som jag nästan alltid gör: väntar på rea. Det är så man får göra nu för tiden, och spelet är ju inte sämre om några månader eller så. ^^

Also: riktigt jäkla kul att det mottagits så bra. Hade inte räknat med det efter min provspelning, men jag har gärna fel.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Demot var riktigt kul, men det blir snarare en månads ubi+ än fullpris.

Medlem

Men en story i metroidvania spel är väl nästan alltid otroligt simpla mall 1A. Det viktigaste är ändå känslan i kontroll och musik och att det faktiskt är roligt att spela.

Men kan finnas såna spel med bra story så berätta gärna vilka som finns?

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kul att Ubisoft kan lyckas med något Älskar den här typen av spel så blev väldigt intresserad nu att testa!

Håller med. Oavsett hur bra det är så har jag svårt att lägga nära fullpris för något sådant här.

Det kostar iofs "bara" 499 kr.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Tack gode gud för egen inställning för pareringar.
Jag har spelat Dark Souls 1, 2, BB och Elden Ring... och jag kan knappt parera första fienderna i spelet.
Så fort ett spel har parering kortsluts min hjärna och jag kommer aldrig röra Sekiro just pga detta.

Så kul att min nemesis kan tweakas.

Älskade att Pathfinder spelen också hade väksigt modulära svårigheter. Kör på "äkta" regler förutom " injury" innan permadeath och att fienderna har lite mindre farliga crits.
Bara för att minska på save scumming

Mer sånt här!

Gen
Medlem

Har man sådana Uplay points eller vad de kallas kan man få 20% rabatt på spelet...tror jag?

Medlem

digital foundrys genomgång, trodde inte switch skulle va 60fps!

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Men en story i metroidvania spel är väl nästan alltid otroligt simpla mall 1A. Det viktigaste är ändå känslan i kontroll och musik och att det faktiskt är roligt att spela.

Men kan finnas såna spel med bra story så berätta gärna vilka som finns?

Hollow knight.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Kommer detta ens på Steam? Vore kul att lira på Steam Deck.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Kommer detta ens på Steam? Vore kul att lira på Steam Deck.

Har inte steam deck själv men det fanns väl någon som gjort något skript som fixar enkelt in alla affärer på steamdeck?

Medlem
Skrivet av Karmak:

Har inte steam deck själv men det fanns väl någon som gjort något skript som fixar enkelt in alla affärer på steamdeck?

Ah, nä blir det för mycket bök så köper jag det på xbox vid senare tillfälle. Kanske finner någon begagnad skiva.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar