Massor av gameplay från Outcast: A New Beginnings öppna spelvärld

Robot
Massor av gameplay från Outcast: A New Beginnings öppna spelvärld
Medlem

Slade är också en surfare i Baywatch, från och med säsong 3.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hade originalet som liten. Fick det i en sån rosa "cd-box" där det fanns 4 skivor i. Drömmen för en liten grabb. Tyvärr kunde jag varken engelska eller hade en ok dator. Fpsen va säkert 15, men älskade att hoppa runt och samla ljusa drops och skjuta vilt från höften.

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av Devan:

Vid 3:27 finns där något skumt i luften också. 😉

Medlem

Outcast (originalet) är ju märkligt fenomen. Så otroligt spel för sin tid med toppbetyg som aldrig riktigt sålde. Tror det fick 96% i PC Gamer, alltså samma betyg som Half-Life något år tidigare hade fått och detta var högst hittills. Grafik och känsla var verkligen något annat. Små öppna världar långt före open world blev de facto. Många unika moment där alla världar kändes olika och innehöll massa spännande små äventyr och val.

Detta spelet de visar är något helt annat. Visst ser det ut som samma värld i färger och antar huvudkaraktären fortfarande är densamma, men för mig som älskar originalet finns det inget här som påminner om det. Samtidigt sålde det inte särskilt bra så jag förstår att man kör en modern approach.

Men nu till kritiken. Jag hoppas jag har fel såklart, men detta är ju som vilket dussinspel som helst? Vad har detta med Outcast att göra ens. Det känns som man tar ett IP som ingen kommer ihåg och gör ett spel helt utan koppling till originalet bortsett från några rent ytliga val här och där.

Kanske var Outcast före sin tid och idag hade samma spel tagits emot annorlunda. Det är i alla fall ett helt annat spelklimat och dialogen och världen med de mindre kvalitativa open-world sammanhangen hade säkert kunnat hitta sin community. Men det som visas här känns som något mittemellan som jag ifrågasätter om någon vill ha?

Medlem

Tycker detta ser ut att ha potential! Rörligt, lättsamt och med en väldigt mysig värld. Min förhoppning är att de skapar ett spel som är precis lagom stort för sin budget. Jag tycker mycket om de mer fokuserade spel utvecklare i AA-segmentet tvingas konstruera när de inte bara kan spänna finansiella muskler.

Spelade aldrig originalet så kan inte bedöma hur väl det förvaltar sitt arv. Min farhåga är att det blir för likt Avatar: Frontiers of Pandora som jag tyckte mycket om. Sannolikheten att lyckas lika bra med mindre budget blir ju helt klart lägre.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Men nu till kritiken. Jag hoppas jag har fel såklart, men detta är ju som vilket dussinspel som helst? Vad har detta med Outcast att göra ens. Det känns som man tar ett IP som ingen kommer ihåg och gör ett spel helt utan koppling till originalet bortsett från några rent ytliga val här och där.

Kanske var Outcast före sin tid och idag hade samma spel tagits emot annorlunda. Det är i alla fall ett helt annat spelklimat och dialogen och världen med de mindre kvalitativa open-world sammanhangen hade säkert kunnat hitta sin community. Men det som visas här känns som något mittemellan som jag ifrågasätter om någon vill ha?

Jag tänker mer eller mindre samma. När Outcast kom så var det unikt och stack ut från mängden då. Idag så är det inget speciellt med det, det som var unikt då är mer generiskt idag, Att köra på samma eller liknande koncept idag tror jag inte räcker för att komma speciellt långt. Tror tyvärr inte att det här nya kommer bli en större hit, men jag hoppas att jag har fel.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Det känns som man tar ett IP som ingen kommer ihåg och gör ett spel helt utan koppling till originalet bortsett från några rent ytliga val här och där.

Det här är originalutvecklarna till Outcast som köpt rättigheterna till IP:t och uppdaterad sin ursprungliga vision för Outcast 2.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

ELF
Medlem

Har aldrig spelat Outcast då jag tycker det ser stelt och tråkigt ut. Måste även säga att gameplay när de visade upp remaken första gången så såg även det stelt och tråkigt ut. Men nu ser det riktigt mysigt ut. Jag är helt klart intresserad.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Den här filmen gjorde ett dåligt jobb att visa eventuella bra sidor av spelet. Visst, strindandet är snarlikt, men mer flyt och är säkert bättre. Men hur är världsbygget, invånarna, vad är handling? . Varför låter dom en jävla dudebro visa upp spelet, uppenbart att han inte är intresserad av tala med npc, lära sig om världen. Så han väljer att visa 15minuter av att skjuta insekter.

1
Skriv svar