Digital Foundry utser årets bästa grafik

Robot
Digital Foundry utser årets bästa grafik

Och ett svenskutvecklat spel slåss om topplaceringen.

#Digital-foundry


Medlem

Välförtjänt! Underbart vackert spel.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Glad att se Robo där, artpassen i de där banorna är som johan skulle sagt, top notch.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Hipshot:

Glad att se Robo där, artpassen i de där banorna är som johan skulle sagt, top notch.

Ja, kul!

Men Super Mario Bros. Wonder...? Inte i närheten, skulle jag säga. Det är värt andra priser, men knappast för grafiken.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Ja, kul!

Men Super Mario Bros. Wonder...? Inte i närheten, skulle jag säga. Det är värt andra priser, men knappast för grafiken.

Super Mario Wonder får topplacering för att det är estetiskt tilltalande, inte för att det är realistiskt. Rekommenderar Digital Foundrys djupdykning i spelet. Då kommer du förstå vilket jobb Nintendo har lagt ner för att få spelet att se ut som det gör.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Super Mario Wonder får topplacering för att det är estetiskt tilltalande, inte för att det är realistiskt. Rekommenderar Digital Foundrys djupdykning i spelet. Då kommer du förstå vilket jobb Nintendo har lagt ner för att få spelet att se ut som det gör.

Det är väldigt trevliga animationer.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Bojkott:

Super Mario Wonder får topplacering för att det är estetiskt tilltalande, inte för att det är realistiskt. Rekommenderar Digital Foundrys djupdykning i spelet. Då kommer du förstå vilket jobb Nintendo har lagt ner för att få spelet att se ut som det gör.

Nej, nej, jag menar inte att jag efterfrågar realism i ett Mario-spel. Självklart inte. Jag tycker bara inte att det är särskilt snyggt eller estetiskt tilltalande. Väldigt, väldigt roligt att spela, vilket ju är det viktigaste, men jag fastnade inte för artdesignen i detta Mario-spel.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Bra lista, välförtjänt

Medlem

Riktigt intressant och kul video. Men jag får skärpa mig, äger 8/10 av spelen och har ännu inte ens testat någon av dem.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Nej, nej, jag menar inte att jag efterfrågar realism i ett Mario-spel. Självklart inte. Jag tycker bara inte att det är särskilt snyggt eller estetiskt tilltalande. Väldigt, väldigt roligt att spela, vilket ju är det viktigaste, men jag fastnade inte för artdesignen i detta Mario-spel.

Ja det är väl en smaksak. Personligen så tycker jag att det ser fantastiskt ut och har förståelse för hur DF har resonerat när de rankade spelet så högt som de gjorde.

Medlem

Inget star citizen 😞 aja kommer fler år.

Medlem
Skrivet av ace84:

Inget star citizen 😞 aja kommer fler år.

Squadron 42 är inte släppt än. De hade stora åger över att ha med Cyberpunk på sin lista för att det inte släpptes i år utan är en RT remaster. Men när Squadron 42 släpps så kommer det säkerligen finnas med i diskussioner. Star citizen, online delen, är pretty much i early access skulle man kunna säga.

Medlem

Avatar Frontiers of Pandora är så snyggt att många andra spel jag har spelat från i år ser ut som PS3 spel i jämförelse! Välförtjänt vinst 🙌

Medlem

Kommer förmodligen inte komma ihåg att se på videon. Tar de även i åtanke hur väloptimerat och bra flyt spelen har?

Medlem

Årets sämsta måste väl vara Gollum.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Årets sämsta måste väl vara Gollum.

Bra förslag men jag tror Rise of Kong på Switch har en chans om den titeln

Testpilot
Skrivet av aholman:

Kommer förmodligen inte komma ihåg att se på videon. Tar de även i åtanke hur väloptimerat och bra flyt spelen har?

Ja det är ju i princip hela grejen. Att spelet har bra teknik och samtidigt fungerar bra. Därav att de varnar för optimeringen när de har med Jedi Survivor på listan.
Flera av spelen tex Hifi Rush och Super Mario Wonder är sådana där de fått till spelet tekniskt bra utan att det direkt är banbrytande grafiska framsteg utan bara bra gjort i ett komplett paket.

Avstängd

De bojkottar Hogwarts: Legacy, jag bojkottar Digital Foundry. RIP, en bra kanal en gång i tiden.

Medlem
Skrivet av Urbanusling:

De bojkottar Hogwarts: Legacy, jag bojkottar Digital Foundry. RIP, en bra kanal en gång i tiden.

De har tre videos om Hogwarts: Legacy. Senaste kom för en månad sen…

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Bojkott:

Ja det är väl en smaksak. Personligen så tycker jag att det ser fantastiskt ut och har förståelse för hur DF har resonerat när de rankade spelet så högt som de gjorde.

Absolut är det en smaksak.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Urbanusling:

De bojkottar Hogwarts: Legacy, jag bojkottar Digital Foundry. RIP, en bra kanal en gång i tiden.

Harry Potter är inte allt här i livet, men som en skrev tidigare, dem har 3 videos om spelet redan. Dom kan väl inte byta namn till Digital Harry Potter Foundry?


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Urbanusling:

De bojkottar Hogwarts: Legacy, jag bojkottar Digital Foundry. RIP, en bra kanal en gång i tiden.

Vad tycker du om digital foundrys Hogwarts legacy-videor? Nu när du vet att dom finns alltså.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Urbanusling:

De bojkottar Hogwarts: Legacy, jag bojkottar Digital Foundry. RIP, en bra kanal en gång i tiden.

Du borde behöva glasögon om du tycker Hogwarts är mer tekniskt imponerande och snyggare än Avatar?


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Och ett svenskutvecklat spel slåss om topplaceringen.

#Digital-foundry


Varför säger ni att det "slåss om förstaplaceringen"? Det tar ju förstaplatsen. Att ni bara gav det en trea, säger mycket. Undrar faktiskt om ni ens spelat klart det om jag ska vara helt ärlig.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Varför säger ni att det "slåss om förstaplaceringen"? Det tar ju förstaplatsen. Att ni bara gav det en trea, säger mycket. Undrar faktiskt om ni ens spelat klart det om jag ska vara helt ärlig.

Varför misstror du recensionen? De gav det en trea, på metacritic ligger det runt 70 tror jag(ps5), det är i linje med FZs betyg. Själv köpte jag det till min son som tycker om det hyfsat, jag har kört med honom men är mer på den negativa sidan, jag tycker det är känns ointressant, för mig då.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Varför misstror du recensionen? De gav det en trea, på metacritic ligger det runt 70 tror jag(ps5), det är i linje med FZs betyg. Själv köpte jag det till min son som tycker om det hyfsat, jag har kört med honom men är mer på den negativa sidan, jag tycker det är känns ointressant, för mig då.

Nej, kanske klumpigt uttryckt. Misstror inte recensionen men håller inte med. En annan sak dock. Att det tog första platsen för grafik hos dem är ju dock fakta och tycker jag kunde stått i rubriken. Lite stolta ska vi väl vara att vi klådde Finnarna dock? Sagt av en "halv-finne" Kiitos mamma.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Nej, kanske klumpigt uttryckt. Misstror inte recensionen men håller inte med. En annan sak dock. Att det tog första platsen för grafik hos dem är ju dock fakta och tycker jag kunde stått i rubriken. Lite stolta ska vi väl vara att vi klådde Finnarna dock? Sagt av en "halv-finne" Kiitos mamma.

Ja absolut,från ett tävlingsperspektiv förstår jag dig.😊 Härligt att du gillar spelet!👍

Avstängd
Skrivet av alias:

Du borde behöva glasögon om du tycker Hogwarts är mer tekniskt imponerande och snyggare än Avatar?

Det har jag inte sagt, men det är inte ens under honorable mentions vilket är felaktigt.

Skrivet av FejkFejksson:

Vad tycker du om digital foundrys Hogwarts legacy-videor? Nu när du vet att dom finns alltså.

Har ingen åsikt om dem. Nu verkar de följa strömmen i spelmedia och låtsas som att spelet inte finns.

Medlem
Skrivet av Urbanusling:

Det har jag inte sagt, men det är inte ens under honorable mentions vilket är felaktigt.

Har ingen åsikt om dem. De gjorde väl videor när spelet kom men nu följer de strömmen och bojkottar spelet eftersom de är fega kräk.

Men… sluta nu.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Avstängd
Skrivet av Balunan:

Men… sluta nu.

Nej. Spelmedia som följer de mest hjärndöda politiska trenderna förtjänar att dö.

De borde döma spelen efter deras kvalitet, inget annat.

12
Skriv svar