Nu kan du dölja specifika Steam-spel från andra

Robot
Nu kan du dölja specifika Steam-spel från andra

Just nu i beta-läget, men det är lätt fixat.

#steam


Medlem

Alla mina vänner ska fortsatt få darra i förskräckelse när jag startar Huniepop och andra spel jag blivit giftade.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Började med att göra alla idlespel privata

Medlem

Har inget intresse av att dölja några spel. Inte ens de erotiska. Men bra funktion för alla som inte är skamlösa. 😄

Medlem

En polare giftade Genital Jousting, nu kan jag snart äntligen dölja det 😂. Vilket jädra spel alltså.

Medlem

Varför skulle man bry sig om någon ser vilka spel man har och spelar?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Varför skulle man bry sig om någon ser vilka spel man har och spelar?

Gissar att det har att göra med alla sex-spel som börjat dyka upp på steam

Medlem

Snart kommer väl rubriker som...

STEAM: Försäljningen av vuxenspel går upp med 500%

VR Kanojo klättrar förbi på top-3!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Gaara:

Varför skulle man bry sig om någon ser vilka spel man har och spelar?

Nu använder jag inte Steam jätteofta, och har inte full koll på vilken utsträckning möjligheten att dölja spel gäller. Men ett par exempel är att dölja "spel" som egentligen är öppna betor, demos eller liknande, det kan också vara för att dölja versioner av spel man inte använder längre (så som när remakes släppts så man kan dölja originalet), men även möjligheten att dölja spel i achievements-listan där man har 0 upplåsta och på så sätt hålla listan lite mer clean.

Behöver alltså inte bara ha med snuskiga spel att göra, men de blir roliga och ganska självklara exempel att lyfta fram i en forum/nyhetstråd 😊

Medlem

Det verkar inte funka.

Jag var i spellistan och tog "Manage > Hide game" på Among Us,
men spelet syns fortfarande i spelhistoriken?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Det verkar inte funka.

Jag var i spellistan och tog "Manage > Hide game" på Among Us,
men spelet syns fortfarande i spelhistoriken?

För andra? Det är ju bra om det inte döljs för ägaren 😜

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Det verkar inte funka.

Jag var i spellistan och tog "Manage > Hide game" på Among Us,
men spelet syns fortfarande i spelhistoriken?

Vet inte om du använder Steams betaläge men funktionen är inte aktiverad i vanliga Steam ännu. "Hide game" har funnits tidigare men döljer bara spelet från spellistan. Har dock ingen aning om "Privata" spel kommer synas när man spelar eller har spelat dem då jag själv inte använder betaläget för att testa funktionen.

Medlem

Jättebra. Avskyr när tjänster skyltar med min information. Om någon vill veta vilka spel jag spelar kan jag fråga mig.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Swe_Downhill:

Nu använder jag inte Steam jätteofta, och har inte full koll på vilken utsträckning möjligheten att dölja spel gäller. Men ett par exempel är att dölja "spel" som egentligen är öppna betor, demos eller liknande, det kan också vara för att dölja versioner av spel man inte använder längre (så som när remakes släppts så man kan dölja originalet), men även möjligheten att dölja spel i achievements-listan där man har 0 upplåsta och på så sätt hålla listan lite mer clean.

Behöver alltså inte bara ha med snuskiga spel att göra, men de blir roliga och ganska självklara exempel att lyfta fram i en forum/nyhetstråd 😊

Som jag fatta det som va det här att dölja för andra så de inte ser vad du spelar, inte att du döljer för dig själv o får bättre överblick över din spelsamling.

Varför ska man skämmas för att man spelar liksom...

Medlem
Skrivet av Nomman:

Jättebra. Avskyr när tjänster skyltar med min information. Om någon vill veta vilka spel jag spelar kan jag fråga mig.

Att dölja sin info och profil har man väll alltid kunnat göra.
Detta är ju för dom som har öppen/för vänner profil men vill kunna dölja enstaka spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Perfekt när man är hemma på releasedagen och är "sjuk"!

Medlem
Skrivet av omgponies:

Perfekt när man är hemma på releasedagen och är "sjuk"!

Du kan ju spela offline och invisible med alltså, plus att du kan sätta profilen som private bara så.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Du kan ju spela offline och invisible med alltså, plus att du kan sätta profilen som private bara så.

Jo, men då vet ju folk att du har något att dölja. Nu kan du dölja att du döljer något. 😄

Medlem

Folk gift:ade runt "Hand Simulator: Rendezvous", så vi var ett gäng som började jaga achievements i det. Det var ganska grafiskt men JÄVLAR vad vi skrattade. Aningen perverst, men så skoj har jag nog aldrig haft för 1 euro.

Kanske borde dölja det nu i efterhand, fast... Vem fan bryr sig? 😁😁

Medlem

Min egna jultradition är att ge bort porriga hentai spel för 1 krona till vänner på Steam.
Kommer säkert väl till användning för vissa.

Medlem

Har inga vänner på Steam ändå 😢


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Har inga vänner på Steam ändå 😢

Du kan adda mig om du vill 👋🙂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Äntligen.
Nu kan jag gömma att jag spelar Duke Nukem Forver.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

1
Skriv svar