Bobby Kotick lämnar Activision Blizzard den 29 december

Robot
Bobby Kotick lämnar Activision Blizzard den 29 december

Den kontroversiella chefen kliver ner efter 32 år.

#Activision, #Bobby-kotick, #nyhetstips


Medlem

Inte en dag för tidigt. Han kommer inte vara saknad.

Medlem

🥳


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Härliga nyheter!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

"fostra en miljö som uppmuntrar inspiration, kreativitet och orubbligt engagemang för utomordentlighet".

Är det bara jag som upplevt att det gått tvärt om under dom 32åren.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

"fostra en miljö som uppmuntrar inspiration, kreativitet och orubbligt engagemang för utomordentlighet".

Är det bara jag som upplevt att det gått tvärt om under dom 32åren.

"fostra en miljö som uppmuntrar trakasserier, misshandel och orubbligt engagemang för våra aktieägare".

There, fixed it for you


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

"fostra en miljö som uppmuntrar trakasserier, misshandel och orubbligt engagemang för våra aktieägare".

There, fixed it for you

Spot on!


signatur

|.|

Medlem

Sätt idioten i fängelse

Medlem
Skrivet av Molotov:

"fostra en miljö som uppmuntrar inspiration, kreativitet och orubbligt engagemang för utomordentlighet".

Är det bara jag som upplevt att det gått tvärt om under dom 32åren.

Verkligen... Activision har jag dålig koll på men Blizzard har definitivt kommit ut med färre inspirerande och kreativa titlar de senaste... decennierna. Känns som att de låg i bräschen i spelbranschen förut, nu är det mest ett förvaltarskap av IP:n.

Medlem

Han avgår lagom till min första batch mjöd, så här ska firas


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Skulle vara lite amusing om det nu går åt helvete och det visar sig att han är den enda som kunde hålla allt ihop.

Gen
Medlem

Poängen var att tjäna så mycket pengar som det bara gick och priset för detta var de anställdas välmående, urvattning av IPn och hämmande av kreativitet.

Medlem

Om folk tror det kommer bli någon skillnad efter Bobbsan måste nog vakna upp, hans efterträdare kommer ha exakt samma mål som han. Mer och mer pengar.

Medlem

Så många ord för att säga ungefär ingenting, det är nästan bra jobbat.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Matrosen:

Om folk tror det kommer bli någon skillnad efter Bobbsan måste nog vakna upp, hans efterträdare kommer ha exakt samma mål som han. Mer och mer pengar.

Samt att större delen av personalstyrkan sen den goda tiden är utbytt. De kreativa personerna har gått vidare i livet.

Medlem

Bra! Dra åt helvete din skitgris!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Ny kostymnisse tar över in 3...2...1

Medlem

JAAAAAAAAAAAA!!!! Ska firas med sprit!

Medlem
Skrivet av Nimin:

Ny kostymnisse tar över in 3...2...1

Hehe precis, tvivlar på att den negativa trend hos ActivisionBlizzard som skett en längre tid beror på 1 herre.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Undra vart han kommer in nu och förstör.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Bye! Don't let the door hit you on the way out!

Kommer inte att vara saknad.

Medlem

Hoppas han i fortsättningen råkar kliva på legobitar varje dag....
Snubben är ansiktet utåt till hur spelbranschen har blivit...

Medlem
Skrivet av Molotov:

"fostra en miljö som uppmuntrar inspiration, kreativitet och orubbligt engagemang för utomordentlighet".

Är det bara jag som upplevt att det gått tvärt om under dom 32åren.

Hur var statusen för Activision när han klev in i bilden? Jo dom var bankrutt.. så utan Bobby kanske det tagit slut där, det är väl bara att se på vad dom släppt de senaste 32 åren och tacka för det...

Medlem

Dom kan ju ta in den före detta VDn för Unity. Han verkar ju också ha sunda värderingar precis som Bobby.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av roftg:

Hur var statusen för Activision när han klev in i bilden? Jo dom var bankrutt.. så utan Bobby kanske det tagit slut där, det är väl bara att se på vad dom släppt de senaste 32 åren och tacka för det...

Ingen aning vad statusen var och om dom blivigt framgångsrika tack vare just Bobbys insatser.
Ser man på resultatet nu så hade det för min del inte spelat nån roll om det gick bankrutt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Matrosen:

Om folk tror det kommer bli någon skillnad efter Bobbsan måste nog vakna upp, hans efterträdare kommer ha exakt samma mål som han. Mer och mer pengar.

Rösta med plånboken.
Har inte köpt spel från koncernen på decenier och kommer fortsätta hålla den trenden.
Magen till mer urvattnade IPn och spel får man leta efter, det skulle väll vara ubisoft även fast dom verkar iaf vilja göra nån skillnad nu.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Prisa gudarna!

Medlem

Vilket jädra julmirakel! Äntligen!

Medlem

Han lär ha fått en astronomisk fallskärm.

Releasehästryttare
12
Skriv svar