Battlefield 2042 lever vidare – säsong 7 släpps i mars

Robot
Battlefield 2042 lever vidare – säsong 7 släpps i mars
Medlem

Lever vidare.. Eller vägrar dö?

Medlem
Skrivet av Deli:

Lever vidare.. Eller vägrar dö?

Det hade inte fått en sjunde säsong om spelarantalet var dåligt.

Medlem

Inga fler kartor med massa containers tack. Det är en jävla lathet att göra en bana och sätta ut massa containers överallt.

Battlefield 2042 har containers överallt.

Medlem

Snälla skrota det här BFet redan..


signatur

VIRK1

Medlem

Jag tycker dom ska ha cred för att dom inte gav upp efter det katastrofala släppet.
Spelet är bra nu såhär två år senare men tyvärr är skadan redan gjord, svårt nu att få dom spelarsiffror spelet nu förtjänar.

Medlem

Tror ärligt talat det är dags att de spelar med säkra kort och gör en reondlad BF3 remaster, och motstår frestelsen att klämma in en massa mikrotransaktioner.

End som kan rädda deras rykte vid det här laget.

Medlem

Meh! Inget tipstack fick man heller..
Nåväl. Jag ser iaf mycket fram emot nästa säsong!


signatur
Medlem
Skrivet av MrStrange:

Meh! Inget tipstack fick man heller..
Nåväl. Jag ser iaf mycket fram emot nästa säsong!

Sånt är livet 😅


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Thane:

Det hade inte fått en sjunde säsong om spelarantalet var dåligt.

Att lägga ner BF2042 finns inte på kartan då nästa spel är några år bort, så även med liten spelarbas gäller det att klämma ur varenda krona som går.

Medlem
Skrivet av Deli:

Att lägga ner BF2042 finns inte på kartan då nästa spel är några år bort, så även med liten spelarbas gäller det att klämma ur varenda krona som går.

De hade planerat fem säsonger så allt mer är för att det fortfarande finns spelare.

Medlem
Skrivet av Thane:

Det hade inte fått en sjunde säsong om spelarantalet var dåligt.

Åh jooo...!

Eftersom de inte har annonserat någon uppföljare till 2042 ännu, så måste de ju ha nått att vifta framför de få spelare som finns kvar, tills dess. Spelarantalet sjönk som en sten, så fort Steam's "gratis helg" tog slut. Spelet må vara i bättre skick nu än det var när det släpptes, men Battlefield's glansdagar är långt förbi.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Meh! Inget tipstack fick man heller..
Nåväl. Jag ser iaf mycket fram emot nästa säsong!

Trevligt med snöflingor i december.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Tror ni vi får ett nytt BF 2024 eller kommer det komma 2025?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Aldrig BF igen efter man gick på denna mina. Skulle känna sig bra dum i huvudet om man lät dem lura en två gånger på raken.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Gillade inte betan, man körde den på xboxen. men spelet har gått och blivit bättre på sistonde. tycker att det blivit en hel del bättre


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Gick in och kollade nya spelkartan man lade till för ca. en månad sedan. Hade hoppats på allt trevligt som hade utlovats. Den var en nedknarkad version av "Metro" där spelare stod på var sin sida av kartan och bara kastade granater i 30 minuter på två ställen. Fantastisk karta; ich don't think so.

Man förstår varför BF5 har fått en kick, det är så mycket bättre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Redaktör
Skrivet av Meurik:

Åh jooo...!

Eftersom de inte har annonserat någon uppföljare till 2042 ännu, så måste de ju ha nått att vifta framför de få spelare som finns kvar, tills dess. Spelarantalet sjönk som en sten, så fort Steam's "gratis helg" tog slut. Spelet må vara i bättre skick nu än det var när det släpptes, men Battlefield's glansdagar är långt förbi.

Det snittar 25-50 000 som bäst per dag på Steam senaste månaden. Inte illa för ett två år gammalt spel som var utdömt första 1,5 åren. Dessutom finns det till EA-appen, PS och Xbox, så Steam är bara en del av spelarbasen. Så intresse finns, även om det finns bättre BF.


signatur
Skrivet av Pretorian24:

Trevligt med snöflingor i december.

?

Medlem

Hoppas pö en remaster som inkluderar BF2 ,3 och 4. Alla gamla kartor med nyare motor men samma squad upplägg och alla vapen med modifikations möjligheter. Saknar de gamla.. spawna in.. rusa mot tanken o hoppas man e först... de här att spamma i spawn menu är fiasko enligt mig.

Medlem

BF:V är fan så mycket bättre än det här skräpet.

Ge mig ett Vietnam igen, gjordes bra som dlc till bc2 men för litet.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Kul! Jag fortsätter spela detta med behållning. Håller med om att spelet borde sett ut såhär vid launch. Förhoppningsvis kan nästa spel släppas helt klart så att folk hoppar på BF-tåget igen.

Medlem

Känns som att spelsidor vill gärna fortfarande snacka om detta lik för någon anledning. Är det ekonomiska incitament eller ren nyhetstorka?
För att tillägga, fiaskot är inte ens underhållande längre.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det snittar 25-50 000 som bäst per dag på Steam senaste månaden. Inte illa för ett två år gammalt spel som var utdömt första 1,5 åren. Dessutom finns det till EA-appen, PS och Xbox, så Steam är bara en del av spelarbasen. Så intresse finns, även om det finns bättre BF.

Nåja... För 1 månad sen kanske de låg uppe runt 50k spelare (enligt din länk), men senaste veckan ligger de närmare 25-30k. Snittet mellan 25 och 50k, är 37.5k (fortfarande ett rejält tapp från de ca 100k de hade under/runt gratishelgen på Steam).

Visst, som du säger så är Steam bara en del av spelarbasen, men också bland de mest populära iallafall bland PC-spelare (den + Origin givetvis). Att spelet var utdömt första 1.5 åren, är helt och hållet på DICE axlar. Spelet skulle aldrig ha släppts i det skicket den gjorde, trots att den var ca 1 månad försenad från datumet de skulle ha släppt. Finns mycket som behöver göras med spelet ännu, och mycket som jag tror aldrig kommer kunna göras.

Istället för att köra vidare på Frostbite motorn de använde i BF1 och BFV, så byggde de om hela motorn för 2042 (för att tillåta bl.a 128 spelare, som var ett fiasko). "Destruction" som BF gjort sig kända för på senare år, var i det närmaste obefintlig på de officiella "All Out Warfare" kartorna. Jämfört med "Portal" kartorna, så är Destruction möjligheterna som natt och dag.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Redaktör
Skrivet av Meurik:

Nåja... För 1 månad sen kanske de låg uppe runt 50k spelare (enligt din länk), men senaste veckan ligger de närmare 25-30k. Snittet mellan 25 och 50k, är 37.5k (fortfarande ett rejält tapp från de ca 100k de hade under/runt gratishelgen på Steam).

Visst, som du säger så är Steam bara en del av spelarbasen, men också bland de mest populära iallafall bland PC-spelare (den + Origin givetvis). Att spelet var utdömt första 1.5 åren, är helt och hållet på DICE axlar. Spelet skulle aldrig ha släppts i det skicket den gjorde, trots att den var ca 1 månad försenad från datumet de skulle ha släppt. Finns mycket som behöver göras med spelet ännu, och mycket som jag tror aldrig kommer kunna göras.

Istället för att köra vidare på Frostbite motorn de använde i BF1 och BFV, så byggde de om hela motorn för 2042 (för att tillåta bl.a 128 spelare, som var ett fiasko). "Destruction" som BF gjort sig kända för på senare år, var i det närmaste obefintlig på de officiella "All Out Warfare" kartorna. Jämfört med "Portal" kartorna, så är Destruction möjligheterna som natt och dag.

Samtidigt har det ca dubbelt så många spelare nu som under 1,5 år innan rean, så spelet har fått ett rätt bra lyft. Så något rätt gör ju EA och Dice, och det tycker jag de ska ha cred för, lika väl som att de förtjänade skäll för spelets skick vid release.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Samtidigt har det ca dubbelt så många spelare nu som under 1,5 år innan rean, så spelet har fått ett rätt bra lyft. Så något rätt gör ju EA och Dice, och det tycker jag de ska ha cred för, lika väl som att de förtjänade skäll för spelets skick vid release.

Det säger jag inte emot. Självklart är det bra att de åtgärdar problemen med spelet, men det ska absolut inte ha släppts i det skick den gjorde. Har spelat alla BF spelen sen första början, och det tråkigaste är att det känns som DICE "återuppfinner hjulet" med nästan varje ny spel. Saker som är standard i tidigare spel, släpps i post-launch patchar. Sånt ska ju inte accepteras känner jag, för ett "fullpris" spel. Drar man strået till sitt yttersta, så var 2042 ett halvt spel vid launch, så den borde ha kostat hälften så mycket.

Klasser, VOIP, Scoreboard, alla dessa "legacy" features som spelare hade alldeles för "höga" krav att begära. Skäms på spelarna...! /stor dos sarkasm


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Började nyligen spela igen efter att ha bojkottat det strax efter premiären. Även om man hade velat ha vissa saker annorlunda så har jag ändå kul. Är som natt och dag jämfört med ursprungligt skick.

Medlem

hur mycket kostar det för spela ny kartor?

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

hur mycket kostar det för spela ny kartor?

Ingenting


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Redaktör
Skrivet av Meurik:

Det säger jag inte emot. Självklart är det bra att de åtgärdar problemen med spelet, men det ska absolut inte ha släppts i det skick den gjorde. Har spelat alla BF spelen sen första början, och det tråkigaste är att det känns som DICE "återuppfinner hjulet" med nästan varje ny spel. Saker som är standard i tidigare spel, släpps i post-launch patchar. Sånt ska ju inte accepteras känner jag, för ett "fullpris" spel. Drar man strået till sitt yttersta, så var 2042 ett halvt spel vid launch, så den borde ha kostat hälften så mycket.

Klasser, VOIP, Scoreboard, alla dessa "legacy" features som spelare hade alldeles för "höga" krav att begära. Skäms på spelarna...! /stor dos sarkasm

Så är det. Strategin att hålla inne på innehåll och släppa det senare är tydlig hos vissa, inte minst hos EA. Jag tycker det är uselt. Exempel: EA släppte rallyspelet WRC i höstas. En månad senare kom ett pressmeddelande om att nu hade de minsann lagt till en till bana - gratis! Det snackade de om när jag testade spelet i vintras, så det är en färdig plan för att hålla spelet i folks och nyhetsmediers medvetande.


signatur
12
Skriv svar