Diskutera – Din drömstad för GTA?

Robot
Diskutera – Din drömstad för GTA?

Välj vilken du vill i hela världen.

#diskutera, #gta, #gta-vi


Medlem
Medlem

Vilken som helst så länge den inte är skapad med Cities Skylines II.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

En stad utanför usa vore intressant

Medlem

Stockholm 80-tal vore jäkla fett. Dock vill jag helst se något post apokalyptiskt utspelas här, typ survival Södermalm

Medlem
Medlem

Bangkok

EDIT: Eller någon av Sverige's tre största städer, händer f*n en hel del här på hemmaplan nuförtiden. Förmodligen tillräckligt för att bygga en GTA story.

Inaktiv

Chicago, for real.

Inaktiv

När man tänker efter är det ju svårt att slå USAs städer om man ser till helheten. De är ju speciella de där amerikanerna.

Medlem

DDR, mer specifikt östberlin under sena 80-talet hade varit rätt coolt. smuggla folk och grejer till/från väst, undvika stasi, göra deals i olagliga undergroundklubbar osv.

soundtrack bestående av krautrock och bortglömda 80s eurodiscodängor. låten till första trailern blir utan tvekan denna:

Medlem

GTA-kartan är ju mer än bara en stad. Det handlar precis lika mycket om det runtomkring, landsbygden, småbyar, natur etc. Personligen skulle jag gärna se att en del av kartan sträckte sig norrut eller upp i berg etc, med lite snö!

Medlem
Redaktör
Ponny

GTA: Borås. Eller ja, det blir ju GTA: Sjuhärad.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tycker dom lyckats rätt bra att välja städer till GTA-spelen faktiskt.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Tycker dom lyckats rätt bra att välja städer till GTA-spelen faktiskt.

inget fel på de städerna som sådana, men noll förnyelse och samma städer som återanvänds.
Antar att fanboysen skulle bli sura om de gjorde ett GTA som var förlagt till en ny stad.

Skulle gärna se ett GTA i t.ex New Orleans eller varför inte i Paris, Rom.....


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem
FM-guru
F.d. Sisyr

Katrineholm, med förstörbara miljöer.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Mikael Berg:

Katrineholm, med förstörbara miljöer.

Anar en viss agg!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av jeppe109:

GTA Uppsala

Haha fr, det är väldigt mycket bus där nu för tiden! Bara Gottsunda skulle ju kunna bli en central del av spelet!

Skrivet av Fatmajk:

Bangkok

EDIT: Eller någon av Sverige's tre största städer, händer f*n en hel del här på hemmaplan nuförtiden. Förmodligen tillräckligt för att bygga en GTA story.

Stockholm och olika förorter skulle lätt kunna fylla ett helt GTA-spel med gängkrig, skumraskaffärer och sprängningar.

Medlem

60-talets GTA London


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Saker jag tycker är viktiga att en GTA-stad har:

  • Stor

  • Full av kända eller signifikativa landmärken

  • Många etniciteter för att få variation på stadsdelar, uppdrag osv

  • Mer än bara en kompakt stad med skyskrapor, vill ha natur och landsbygd också

  • En viss kulturell historia

  • Svårt att komma ifrån att jag gärna ser att den utgår från den engelsktalande eller västerländska delen av världen

Listan blir inte lång direkt, men skjuter jag från höften skulle jag gärna se:

  • London

  • San Francisco

  • Sydney

  • Kapstaden

  • Boston

  • Rom


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Köpenhamn - Malmö och sen upp till Helsingborg- Helsingör hade varit en härlig karta

Medlem

Nu när de uppenbarligen har satsat en del på ett varierande djurliv hade det varit kul att se ett GTA i någon australiensisk storstad, på Madagaskar eller kanske i Brasilien.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Redaktör
Skrivet av lampis:

Nu när de uppenbarligen har satsat en del på ett varierande djurliv hade det varit kul att se ett GTA i någon australiensisk storstad, på Madagaskar eller kanske i Brasilien.

Låter som att man dör giftigt djur-döden så fort man går utomhus.


signatur
Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Swinging London. Yeah, Baby, yeah!

Medlem

1. St Petersburg på 1800-talet som Raskolnikov.
2. Ryssland efter Sovjets fall. Man köper upp vapen och säljer dem till olika delar av världen. Flera spelbara städer att åka till med flyg.
3. Stad i norra Afrika (exv Kairo) under arabiska våren.

Medlem

Hade velat se något utanför USA. Johannesburg eller varför inte Moskva?

Medlem

Alla förslag som nämnts låter antingen deprimerande som sjutton eller passar inte alls för GTA. Möjligen skulle New Orleans kunna funka men jag ser inte varför det skulle vara bättre än Miami.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Stockholm 80-tal vore jäkla fett. Dock vill jag helst se något post apokalyptiskt utspelas här, typ survival Södermalm

Jag är med på den idén, men bara om man får i uppdrag av Paolo Roberto att slå sönder en telefonkiosk.

Skriv svar