Capcom bekräftar att det blir fler Resident Evil-remakes

Robot
Capcom bekräftar att det blir fler Resident Evil-remakes
It's not a lake, it's an ocean

Code: Veronica, baby. Och sedan Resident Evil Zero.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Önskar dom fokuserade fullt ut på nya delar i serien istället. Hur snyggt RE4 Remake än är så känns det riktigt gammalt och bar knappt jag orkade ta mig igenom den tradiga historian och stela miljöerna, och då är det ändå det mest hyllade gamla spelet.

Medlem

Treans remake var man ju besviken på , på tok för kort och massa områden kom ju inte ens med.

Medlem

Jag hoppas de gör en "remake" på resident evil 1 remake, typ i samma stil som Re2 remake

Skribent
Skrivet av SWEBarb:

Treans remake var man ju besviken på , på tok för kort och massa områden kom ju inte ens med.

Trean kändes väldigt framstressat. Nästan som det skulle kunna ha kommit som DLC till 2an.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Code: Veronica, baby. Och sedan Resident Evil Zero.

Tror nog jag faktiskt hellre vill ha Zero än Code: Veronica nu när du nämnde det spelet?

Känns dessvärre som de kanske fortsätter med 5 och 6...två spel jag inte är det minsta intresserad av att se några remakes på, även om jag tror 6an skulle kunna byggas om och faktiskt bli ett bra spel. .


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hoppas också på Code Veronica och Zero före femman och sexan, precis som många andra. Hursomhelst har Capcom haft ett galet bra track record på senare så jag blir nog nöjd med det mesta de hittar på nu. 2ans remake var speciellt magisk enligt mig, bara ett sjukt välgjort spel från början till slut.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tror nog jag faktiskt hellre vill ha Zero än Code: Veronica nu när du nämnde det spelet?

Känns dessvärre som de kanske fortsätter med 5 och 6...två spel jag inte är det minsta intresserad av att se några remakes på, även om jag tror 6an skulle kunna byggas om och faktiskt bli ett bra spel. .

Det är min farhåga också. 5:an sålde väl galet bra medan Code: Veronica blev en försäljningsflopp i jämförelse och nog är relativt okänt. Vet dock inte hur Capcom resonerar här.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Det är min farhåga också. 5:an sålde väl galet bra medan Code: Veronica blev en försäljningsflopp i jämförelse och nog är relativt okänt. Vet dock inte hur Capcom resonerar här.

Jo, femman hade mycket hajp efter fyran och sålde sjukt bra. Var ju första spelet med co-op också. Jag hade kul i spelet och tyckte ändå det var fräscht med lite nya miljöer och så, i alla fall inledningsvis....men sen ballar ju spelet ur totalt med zombier på motorcyklar och Chris som slår stora stenblock (ok, det är en bra meme även idag).

Men det beror som du säger hur Capcom resonerar, om de satsar på något som sålde bra eller vill ge ett gammalt spel som Veronica en ny chans?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tar hellre en remake av Dino Crisis.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tar hellre nya delar och att dom fortsätter med VR versioner av spelen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Gör en remake (om dom nu måste det ) på re zero i stället det är ett spel jag tror många har missat

Medlem

Veronica hoppas man ju på. Femman och sexan behöver dom inte bry sig på.

Medlem

Jag vet inte jag... Kanske lätt krutet på att göra något nytt så ni har något att remakea efter ni gått igenom hela katalogen?

Börjar lukta Disney

Vad gör ni efter ni remakeat skiten ur allt bra som ni gjorde förut?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Blir nog en Resident Evil Remake Remake.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Hade gärna sett en Remake på första spelet. Har inte lirat något OG spel så för mig får de gärna släppa remakes på allt.

Sen så ser jag gärna nya spel också men RE2 Remaken är ett av mina favoritspel. Inte lirat 4re ännu men hört mycket positivt

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Trean kändes väldigt framstressat. Nästan som det skulle kunna ha kommit som DLC till 2an.

Jag gick in i trean med så extremt låga förväntningar pga vad jag hade hört och det slutade upp med att jag gillade det. Spelet kunde absolut varit längre och tvåan var mycket bättre men tyckte ändå trean var ett bra spel, 7/10 för mig som fan av serien.

Köpte det på en rea för 200kr. Hade det varit fullpris så hade jag nog varit mer besviken 😅

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Fiigaro:

Jag gick in i trean med så extremt låga förväntningar pga vad jag hade hört och det slutade upp med att jag gillade det. Spelet kunde absolut varit längre och tvåan var mycket bättre men tyckte ändå trean var ett bra spel, 7/10 för mig som fan av serien.

Köpte det på en rea för 200kr. Hade det varit fullpris så hade jag nog varit mer besviken 😅

Jag köpte det faktiskt för fullpris. Lite för kort för att motivera det så här i efterhand, men det är ju ett gediget och välgjort spel ändå. Det når förstås inte REmake 2 eller REmake 4. Håller med om 7/10.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Med tanke på hur fräscha spel man sett remakes på ibland så gissar jag att man jobbar med en remake på 8:an.

Medlem

Hoppas på Code Veronica! Hade varit kul med en first person version av originalet också eller Dino Crisis. Dino Crisis har ju mycket potential.


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

En ny remake av första spelet i samma anda som RE2 remake vore välkommet. Men kanske dom jobbar på en PS1-remake av sjuan, med fasta tredjepersonskameror som första spelet

Medlem

Femman och sexan är ju förhållandevis moderna och fullt spelbara än (förutom att 6 var riktigt kass då, första spelet i serien jag gett upp), så mer troligt är Code Veronica, 1 eller Zero.

Tyckte för övrigt att Revelations 1 och 2 var helt ok spel. Kanske inte till fullpris, men jag fick dem i något Humble Bundle. Klart värt de (inte så många) timmar de tog att spela igenom. De är ju dock också rätt nya i sammanhanget.

Village har jag av någon anledning haft otroligt svårt att komma igång med.

Medlem

De kan ju följa Naughty Dogs exempel och göra remakes på RE7 och RE8. De är ju ett par år gamla nu.

Medlem

Göra en andra omgång remakes för RE1 och RE0 i samma stil som 2 och 3 känns ganska logiskt. Remake på 5an känns rätt onödigt för det funkar som det är, men dom skulle ju kunna försöka göra om 6an till ett bra spel.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Önskar dom fokuserade fullt ut på nya delar i serien istället. Hur snyggt RE4 Remake än är så känns det riktigt gammalt och bar knappt jag orkade ta mig igenom den tradiga historian och stela miljöerna, och då är det ändå det mest hyllade gamla spelet.

Håller verkligen inte med. Resident Evil 4 remake kändes mer modernt och genomarbetat än Resident Evil 7/8.

Tiden kännsverkligen mogen för en remake på Code: Veronica. Bra spel med är så vrickat att tekniken och de engelska röstskådespelarna från tidigt 2000-tal kanske inte gjorde det rättvisa. Med samma kärlek som till tidigare Remakes och jag tror vi har en höjdpunkt i serien.

I övrigt så håller jag med om Dino Crisis. Sen är det lugnt för min del. Behöver ingen ytterligare remake på första spelet då den som finns redan är ett perfekt spel. Femman och sexan, behöver dom remakes och finns det verkligen publik nog?


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tar hellre nya delar och att dom fortsätter med VR versioner av spelen.

Håller helt med!

Medlem

RE: Outbreak hade varit kul och varför inte RE: Survivor till VR.

Men jag tror att dom kommer göra 5:an och 6an först. Och vi kommer nog få vänta några år till innan vi får 9:an det va 4 år mellan 7:an och 8:an, så 2025 kanske.

Medlem

REmake (Resident Evil 1, GameCube versionen) känns som logisk nästa del att göra remake av. Ligger helt rätt i tiden för det att konvertera till "over shoulder".
Därefter Resident Evil: Code Veronica och sedan Resident Evil: Zero.

Resident Evil 9 vill vi även ha någonstans mellan ovanstående remakes.

Skippa remakes av del 5 och 6 helt och låt dessa försvinna till spelhistorien.

1
Skriv svar