Silent Hill 2-teamet bryter tystnaden: "Är säkra på att spelet blir värt väntan"

Robot
Silent Hill 2-teamet bryter tystnaden: "Är säkra på att spelet blir värt väntan"

Gav i helgen Konami en subtil känga.

#silent-hill-2


Medlem

Håller tummarna.

Är dock orolig. Bloobers tidigare verk saknar det där som enligt mig behövs för att göra SH rättvisa.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag är nervös för risken att det blir för många och sämre förändringar från källmaterialet.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Håller tummarna.

Är dock orolig. Bloobers tidigare verk saknar det där som enligt mig behövs för att göra SH rättvisa.

Det behöver vara minst lika bra som Resident Evil 2 Remake för att göra SH2 rättvisa.

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Det behöver vara minst lika bra som Resident Evil 2 Remake för att göra SH2 rättvisa.

Håller med.

Är tyvärr väldigt skeptisk.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hoppas nu bara inte internet retar upp Konami så det blir som för Kojima att dom sätter sig på tvären och surar ihop totalt igen. Dom verkar vara ett väldigt känsligt företag så försiktigt försiktigt så kanske dom når hela vägen fram.. Man får göra som man gör med små barn man får heja på dom och uppmuntra dom så dom håller sig muntra och kör på. Heja Konami!! Åhej va ni kan bra!!!! Ni är jätte duktiga ni kan själva!!! 😂

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag är nervös för risken att det blir för många och sämre förändringar från källmaterialet.

Jag hoppas dom gör nya grejor så att de inte känner sig tvingad att följa orginalet till vaje pixels perfektion.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag hoppas dom gör nya grejor så att de inte känner sig tvingad att följa orginalet till vaje pixels perfektion.

Är det kvalitativa förbättringar håller jag med. Är det förändringar för att "passa en modern" publik är jag inte av samma åsikt.

Medlem

En remake kan ju aldrig bli sämre än orignalet då man redan har allting serverat. Man finslipar det och gör det med dagens grafik. Hur kan det då bli sämre, helt omöjligt. Kolla på Resident evil 2,3 och 4 Remake. Klockrena och mycket bättre än originalen från 90 och tidig 00-talet. . I trailern ovan ser man bevis på det

Medlem
Skrivet av submariner:

En remake kan ju aldrig bli sämre än orignalet då man redan har allting serverat.

Warcraft 3 Remaster vill prata med dig om detta påståendet.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Warcraft 3 Remaster vill prata med dig om detta påståendet.

Är det en remaster är det ju ingen remake.

Frågan är om en remake av Gollum skulle bli ett bättre spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar