Remnant 2 har nu sålts i över två miljoner exemplar

Robot
Remnant 2 har nu sålts i över två miljoner exemplar

Och dragit in över 700 miljoner kronor.

#Gunfire-games, #Remnant-2


Medlem

Sjukt bra spel! Så rejält mycket bättre än många AAA-spel, men för halva priset.

Extra + för att det är en coop shooter som inte är ett live-action spel. Grymma dlc också som lägger till riktigt bra gameplay-innehåll.

Medlem
Skrivet av bronie:

Sjukt bra spel! Så rejält mycket bättre än många AAA-spel, men för halva priset.

Extra + för att det är en coop shooter som inte är ett live-action spel. Grymma dlc också som lägger till riktigt bra gameplay-innehåll.

Ja det är verkligen skitbra. Och med utvecklare som lyssnar på spelarna.

Tyvärr är det lite buggit.

Medlem

Jag spelade precis igenom Lords of the fallen och trillade över Remnant 2 av en slump. Totalt missat detta spelet men tänkte det lät värt att testa. Nu ett gäng timmar in i spelet så undrar jag hur jag kunde missat detta ? Ett super välgjort spel, som om Destiny och FROM SOFT fått en bäbis tillsammans. Gillar det riktigt mycket hitills

Medlem

Ett av de bättre spelen som kommit ut i år, förvånad över att det inte sålt mer..

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Jag spelade precis igenom Lords of the fallen och trillade över Remnant 2 av en slump. Totalt missat detta spelet men tänkte det lät värt att testa. Nu ett gäng timmar in i spelet så undrar jag hur jag kunde missat detta ? Ett super välgjort spel, som om Destiny och FROM SOFT fått en bäbis tillsammans. Gillar det riktigt mycket hitills

Mycket bra spel MEN glöm inte det första också, minst lika bra och mycket bra pris finns för complete edition

Medlem
Skrivet av Ralf:

Ja det är verkligen skitbra. Och med utvecklare som lyssnar på spelarna.

Tyvärr är det lite buggit.

Värt det för att slippa early access. Vi har stött på en del också, men ändå bra flyt med tanke på att det var en skarp release.

Medlem

Är det stor skillnad mot ettan? Den är så jävla tråkig rätt och slätt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Quake-konnässsör

Slutbossen var, förvirrande, minst sagt.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Ja det är verkligen skitbra. Och med utvecklare som lyssnar på spelarna.

Tyvärr är det lite buggit.

Vad för buggar har du upplevt? Jag har kört det runt 70 timmar och inte upplevt några buggar alls vad jag kan minnas.
Påbörjade köra expansionen tillsammans med polare igår iaf
Riktigt trevligt med banor med mer vertikalitet

Skrivet av almblad:

Slutbossen var, förvirrande, minst sagt.

Jo, snacka om kaos-artad fight


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Är det stor skillnad mot ettan? Den är så jävla tråkig rätt och slätt.

I grunden likadant och jag storgillade även första spelet trots att det tog ett tag att komma in i. Tror att tvåan är lite snällare och har tydligare klasser att välja på vilket jag tror många saknade i första spelet.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Vad för buggar har du upplevt? Jag har kört det runt 70 timmar och inte upplevt några buggar alls vad jag kan minnas.

Vi har haft server-relaterade buggar som har lett till att vi inte kunnat klara vissa bossar i coop. T.ex. hade vi en bugg där min polare inte kunde gå upp/ner för ramperna (han gick rakt igenom istället) vilket ledde till att han inte kunde undvika när bossen hade sönder platån (han föll till sin död)

Medlem
Skrivet av bronie:

Vi har haft server-relaterade buggar som har lett till att vi inte kunnat klara vissa bossar i coop. T.ex. hade vi en bugg där min polare inte kunde gå upp/ner för ramperna (han gick rakt igenom istället) vilket ledde till att han inte kunde undvika när bossen hade sönder platån (han föll till sin död)

Trist, inget jag eller polaren jag lirat allt i coop med upplevt iaf, och vi har lirat det från och till sedan release.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Är det stor skillnad mot ettan? Den är så jävla tråkig rätt och slätt.

Ungefär likadant fast lite roligare och bättre, det känns som en värdig uppföljare iaf. Level designen är väl likadan, inte så mycket mindre eller större än 1an. Men det känns som utvecklarna har varit medvetna om när spelarna skulle tröttna, så spelet bjuder hela tiden på ett äventyr, likt elden ring och dark souls, fast lite tunnare och kanske lite mer förutsägbart då dom olika världarna kör på samma level-design.

Medlem

Älskar Remnant 2. Topp 5 bästa spel i år ihop med BG3, Lies of P, Lords of the Fallen och sea of stars.

1
Skriv svar