132 miljoner sålda Switch-konsoler, Zelda: Tears of the Kingdom närmar sig 20 miljoner

Robot
132 miljoner sålda Switch-konsoler, Zelda: Tears of the Kingdom närmar sig 20 miljoner
Medlem

Verkligen så glad för Nintendo att de får sin välförtjänta revansch efter de dystra Wii U-åren då det kändes sirapssegt på alla plan. Också glad att så många fler upptäckt, spelat och levt vidare med MK8 i DX och all dess DLC som verkligen gett så mycket mer i upplevelser än spelet först var - och utlovades utvecklas till! Inte många som kan möta den kvaliteten!

Medlem

inte bra för oss gamers som vill ha grafisk innovation och bättre prestanda I spel generellt detta. Det visar att casual folk och barn nöjer sig med sub 30 fps och grafisk som inte ens får playstation 2 att rodna.

Edit. Ja jag vet att grafik är inte allt och gameplay är viktigt. Jag håller absolut med.
Men varför inte ha båda.

Jag älskar mariokart eller massa andra spel som finns på switch, men skulle du inte gärna vilja spela det med 8k och 200 fps om du fick välja?

Medlem
Skrivet av Natrium:

inte bra för oss gamers som vill ha grafisk innovation och bättre prestanda I spel generellt detta. Det visar att casual folk och barn nöjer sig med sub 30 fps och grafisk som inte ens får playstation 2 att rodna.

Edit. Ja jag vet att grafik är inte allt och gameplay är viktigt. Jag håller absolut med.
Men varför inte ha båda.

Jag älskar mariokart eller massa andra spel som finns på switch, men skulle du inte gärna vilja spela det med 8k och 200 fps om du fick välja?

För nintendo aldrig varit ett företag som tävlar om bäst grafik, men switch 2 lär bli nog rätt så kraftfull när den kommer.

Medlem
Skrivet av Natrium:

inte bra för oss gamers som vill ha grafisk innovation och bättre prestanda I spel generellt detta. Det visar att casual folk och barn nöjer sig med sub 30 fps och grafisk som inte ens får playstation 2 att rodna.

Edit. Ja jag vet att grafik är inte allt och gameplay är viktigt. Jag håller absolut med.
Men varför inte ha båda.

Jag älskar mariokart eller massa andra spel som finns på switch, men skulle du inte gärna vilja spela det med 8k och 200 fps om du fick välja?

Det beror väl på. Om jag får 8k 200fps utan att behöva betala mer för konsolen, offra dess portabilitet, eller ens behöva köpa en ny TV som stödjer 8k/200fps, så visst. Annars nej, det skulle inte göra särskilt stor skillnad och skulle mest troligt inte kännas värt kostnaden.

I övrigt så är ju Nintendo kungar på grafisk innovation och snygg grafik generellt, oerhört hur snygga spel de åstadkommit med Switch med ett mobilchip från 2015.

Medlem
Skrivet av Natrium:

skulle du inte gärna vilja spela det med 8k och 200 fps om du fick välja?

8k i 200fps, vad skulle det bli för grafik då? Streck gubbar?
Batteritid 5 sekunder och händerna brinner upp.

Nä, som handhållen konsol behöver jag inte mer än högst 1080p. Visst hade det varit kul med 120fps åtminstone och HDR oled.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

För nintendo aldrig varit ett företag som tävlar om bäst grafik, men switch 2 lär bli nog rätt så kraftfull när den kommer.

Jag skulle påstå att Nintendo försökte med SNES, N64 och GC.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av Majoren:

Det beror väl på. Om jag får 8k 200fps utan att behöva betala mer för konsolen, offra dess portabilitet, eller ens behöva köpa en ny TV som stödjer 8k/200fps, så visst. Annars nej, det skulle inte göra särskilt stor skillnad och skulle mest troligt inte kännas värt kostnaden.

I övrigt så är ju Nintendo kungar på grafisk innovation och snygg grafik generellt, oerhört hur snygga spel de åstadkommit med Switch med ett mobilchip från 2015.

Kungar på grafisk innovation? Har vi spelat samma spel? Bra på att optimera för hårdvaran de jobbar med, visst. Men jag skulle påstå att det är konsumenternas fel som köper deras undermåliga hårdvara istället för att ställa lite krav. Nintendo fans sväljer allt som har deras brand på sig oavsett vad, bara att kolla på pokemon osv. Nä, Nintendo skulle behöva en rejäl känga i röven och börja fokusera på att också leverera bra grafik och stabil fps. Bra gameplay behöver inte innebära att spelet ser ut som något man fixat fram med ett gäng kritor och en rulle glapack.

Medlem

Nintendo behöver arbeta på ergonomi.

Enda anledningen till varför jag dockar min switch är för att den inte är skön att hålla i handen.
Ja det finns tillbehör av 3e part men det ska inte behövas. Gör rätt direkt. Nu har de en ny chans med switch 2. Jag håller tummarna.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Barak:

Jag skulle påstå att Nintendo försökte med SNES, N64 och GC.

Så är det. Gamecube var magisk stark för sin tid, och det är bara titta på Zelda Wind Waker, Super Mario Sunshine, Star Fox Adventure och framför allt Resident Evil 4 om ni vill ha bevis.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Kungar på grafisk innovation? Har vi spelat samma spel? Bra på att optimera för hårdvaran de jobbar med, visst. Men jag skulle påstå att det är konsumenternas fel som köper deras undermåliga hårdvara istället för att ställa lite krav. Nintendo fans sväljer allt som har deras brand på sig oavsett vad, bara att kolla på pokemon osv. Nä, Nintendo skulle behöva en rejäl känga i röven och börja fokusera på att också leverera bra grafik och stabil fps. Bra gameplay behöver inte innebära att spelet ser ut som något man fixat fram med ett gäng kritor och en rulle glapack.

Jag är nöjd med deras hårdvara, i alla fall med Switch. Den var kraftfull när den var ny, nu har den åldrats en hel del så det känns som dags för en uppföljare. Flera av de snyggaste spelen från de senaste 5-6 åren är gjorda av Nintendo för Switch, så jag klagar inte. Det är toppenbra att så många köpt Switch, för det är helt rätt format för Nintendo, och precis vad jag velat ha från dem. Hade jag velat ha nått annat så hade jag valt att köpa en konkurrerande konsol istället.

Sen överdriver du en massa, på randen till trams. Så det bortser jag från. Botw, Totk, Pikmin 4, SM Odyssey, SMB. Wonder, Animal Crossing, Luigi's Mansion 3...toksnygga spel hela bunten.

Medlem

Jag gör personligen skillnad på grafisk utveckling och grafisk design.

Remedy visar ju uppenbarligen var skåpet ska stå med Alan Wake 2. Men det är ingen garant för att sälja 20 miljoner spel på 6 månader. Om en annan utvecklare kan skapa ett grafiskt tilltalande spel med härliga färger, kul design och miljöer som uppmuntrar att utforska så ger det alla fall mig spelet mervärde.

Jag tröttnar så mycket snabbare på spel som tävlar om att vara det mest realistiska. Men så länge nån skapar spel i båda kategorier så är det enbart så som spel kan innoveras. Inte enbart av vattenpartiklar i en vattenpöl.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Kungar på grafisk innovation? Har vi spelat samma spel? Bra på att optimera för hårdvaran de jobbar med, visst. Men jag skulle påstå att det är konsumenternas fel som köper deras undermåliga hårdvara istället för att ställa lite krav. Nintendo fans sväljer allt som har deras brand på sig oavsett vad, bara att kolla på pokemon osv. Nä, Nintendo skulle behöva en rejäl känga i röven och börja fokusera på att också leverera bra grafik och stabil fps. Bra gameplay behöver inte innebära att spelet ser ut som något man fixat fram med ett gäng kritor och en rulle glapack.

Sväljer allt? Nintendo levererar typ de mest kvalitativa spelen på marknaden det är väl klart att spelen säljer?

Medlem
Skrivet av Majoren:

Jag är nöjd med deras hårdvara, i alla fall med Switch. Den var kraftfull när den var ny, nu har den åldrats en hel del så det känns som dags för en uppföljare. Flera av de snyggaste spelen från de senaste 5-6 åren är gjorda av Nintendo för Switch, så jag klagar inte. Det är toppenbra att så många köpt Switch, för det är helt rätt format för Nintendo, och precis vad jag velat ha från dem. Hade jag velat ha nått annat så hade jag valt att köpa en konkurrerande konsol istället.

Sen överdriver du en massa, på randen till trams. Så det bortser jag från. Botw, Totk, Pikmin 4, SM Odyssey, SMB. Wonder, Animal Crossing, Luigi's Mansion 3...toksnygga spel hela bunten.

Switch va inte kraftfull när den va ny, där får du tänka om.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Jag är nöjd med deras hårdvara, i alla fall med Switch. Den var kraftfull när den var ny, nu har den åldrats en hel del så det känns som dags för en uppföljare. Flera av de snyggaste spelen från de senaste 5-6 åren är gjorda av Nintendo för Switch, så jag klagar inte. Det är toppenbra att så många köpt Switch, för det är helt rätt format för Nintendo, och precis vad jag velat ha från dem. Hade jag velat ha nått annat så hade jag valt att köpa en konkurrerande konsol istället.

Sen överdriver du en massa, på randen till trams. Så det bortser jag från. Botw, Totk, Pikmin 4, SM Odyssey, SMB. Wonder, Animal Crossing, Luigi's Mansion 3...toksnygga spel hela bunten.

Ja vår definition av "toksnyggt" skiljer sig nog åt rejält. Spider man 2 är toksnyggt, witcher 3 var toksnyggt när det kom osv. Att göra en färgglad sörja med låg texture quality, kass anti ailiasing, 30 fps osv är iaf inte toksnyggt för mig.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Switch va inte kraftfull när den va ny, där får du tänka om.

Den var kraftfull, ja.
Därför det var så imponerade miner 5 år sen när fullstora konsolspel för första gången kördes bärbart på riktigt. Det var en ny standard då, tackvare att Switchen var så pass kraftig att den hamnade relativt nära PS4/Xbox One som var dåvarande stationära konsolerna..

Skrivet av DieZe:

Ja vår definition av "toksnyggt" skiljer sig nog åt rejält. Spider man 2 är toksnyggt, witcher 3 var toksnyggt när det kom osv. Att göra en färgglad sörja med låg texture quality, kass anti ailiasing, 30 fps osv är iaf inte toksnyggt för mig.

Tråkigt för dig då. Jag kan bara flina

Medlem

Det ser ut att bli en fantastisk generation för Nintendo.

Nu gäller det att följa upp detta med en "Switch 2" och inte satsa på "Switch U" eller något liknande. Håll er till något väldigt likt (och kompatibelt) fast bättre.

Medlem

Jag har verkligen svårt att förstå varför mario kart är så populärt.
Vi har haft det här hemma sen 2017 ingen här eller vi känner är särskilt förtjust.
Efter några race så har man fått nog


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag har verkligen svårt att förstå varför mario kart är så populärt.
Vi har haft det här hemma sen 2017 ingen här eller vi känner är särskilt förtjust.
Efter några race så har man fått nog

Så är det ju ibland, jag tycker inte om GTA spelen men förstår ändå dess popularitet. Det här med att du/ni inte är förtjusta i MK betyder uppenbarligen inte att ni representerar majoriteten, inget fel med det såklart.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Den var kraftfull, ja.
Därför det var så imponerade miner 5 år sen när fullstora konsolspel för första gången kördes bärbart på riktigt. Det var en ny standard då, tackvare att Switchen var så pass kraftig att den hamnade relativt nära PS4/Xbox One som var dåvarande stationära konsolerna..

Tråkigt för dig då. Jag kan bara flina

Ja det kan inte vara svårt att flina när man är en av Sveriges mest uppenbara Nintendo fanboys Du kommer ju försvara Nintendo oavsett vad så det är lika bra att lägga ner^^

Medlem
Skrivet av lasselason:

Så är det ju ibland, jag tycker inte om GTA spelen men förstår ändå dess popularitet. Det här med att du/ni inte är förtjusta i MK betyder uppenbarligen inte att ni representerar majoriteten, inget fel med det såklart.

Ja det kan jag förstå men jag förstår inte MK8 populäriret
Spelet har typ allt upplåst och ingen progress förutom utseende.
Välj race på alla banor med alla karaktärer från start.
Racen känns väldigt orättvisa ofta också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det kan jag förstå men jag förstår inte MK8 populäriret
Spelet har typ allt upplåst och ingen progress förutom utseende.
Välj race på alla banor med alla karaktärer från start.
Racen känns väldigt orättvisa ofta också.

Det är väl att folk gillar att tävla? Vi kör mot varandra fortfarande, när vi ses sitter vi i soffan och ibland kör vi online. Skapar en turnering och kör och har kul. Det är väldigt lätt för mig att se dess popularitet, det är väldigt kul för väldigt många uppenbarligen, inte för alla såklart. Återigen, jag tycker GTA 5 är rätt ointressant, har försökt spela det och komma in i det men det går inte, det är så det är, miljontals människor håller inte med såklart.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det kan jag förstå men jag förstår inte MK8 populäriret
Spelet har typ allt upplåst och ingen progress förutom utseende.
Välj race på alla banor med alla karaktärer från start.
Racen känns väldigt orättvisa ofta också.

Nu stämmer det ju inte riktigt att allt är upplåst. Man låser upp fler carts samt delar som hjul osv. Hur mycket som finns tillgängligt beror på vad man låst upp på konsolen. Men det är inte därför MK8 gillas utan det är ett enkelt koncept som går snabbt att komma in i och kan köras smidigt i coop med kända nintendokaraktärer.

Personligen är det inte min grej, men inte för att det är MK8 utan för att jag inte gillar Racing till att börja med. Kör det då och då med pojken och hans kompisar som älskar det. Enkelt även för mig som inte gillar sådana spel att bara hoppa in en snabbis här och där.

Qus
Medlem

Riktigt kul att Switch gick så bra. Nintendo hade kanske övergett hårdvara i framtiden annars? Jag ser faktiskt fram emot en uppföljare.

Kvalitet lönar sig! Switch fyller en viktig "Lätt-att-bara-spela-lite"-lucka och har lyckats få in både storartade och innovativa spel i lineup:en.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag har verkligen svårt att förstå varför mario kart är så populärt.
Vi har haft det här hemma sen 2017 ingen här eller vi känner är särskilt förtjust.
Efter några race så har man fått nog

Har haft det sen 2014 (Wii U & Switch). Det är ett sånt där spel man alltid kommer tillbaka till. Spelar det inte särskilt mycket, men under alla år det funnits har det nog blivit 2-3 hundra timmar i alla fall...

Skrivet av DieZe:

Ja det kan inte vara svårt att flina när man är en av Sveriges mest uppenbara Nintendo fanboys Du kommer ju försvara Nintendo oavsett vad så det är lika bra att lägga ner^^

Positiv prick du är

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Nu stämmer det ju inte riktigt att allt är upplåst. Man låser upp fler carts samt delar som hjul osv. Hur mycket som finns tillgängligt beror på vad man låst upp på konsolen. Men det är inte därför MK8 gillas utan det är ett enkelt koncept som går snabbt att komma in i och kan köras smidigt i coop med kända nintendokaraktärer.

Personligen är det inte min grej, men inte för att det är MK8 utan för att jag inte gillar Racing till att börja med. Kör det då och då med pojken och hans kompisar som älskar det. Enkelt även för mig som inte gillar sådana spel att bara hoppa in en snabbis här och där.

Ja det var ju det jag menade med allt upplåst förutom utseende. Hjulnfallskärmar osv, inte särskillt kul.
Nej det är lite väl simpelt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Majoren:

Har haft det sen 2014 (Wii U & Switch). Det är ett sånt där spel man alltid kommer tillbaka till. Spelar det inte särskilt mycket, men under alla år det funnits har det nog blivit 2-3 hundra timmar i alla fall...

Positiv prick du är

Är rätt positiv av mig, har dock svårt att förstå personer som är så trogna ett visst brand att de godtar vad som helst. Varför nöja sig med något mediokert bara för att det är Nintendo? Nintendo har både resurser och kunskapen för att göra en konsol som man faktiskt kan tro släppts efter 2020 men är helt enkelt för bekväma då folk fortsätter kasta pengar på gammal teknik.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Är rätt positiv av mig, har dock svårt att förstå personer som är så trogna ett visst brand att de godtar vad som helst. Varför nöja sig med något mediokert bara för att det är Nintendo? Nintendo har både resurser och kunskapen för att göra en konsol som man faktiskt kan tro släppts efter 2020 men är helt enkelt för bekväma då folk fortsätter kasta pengar på gammal teknik.

Är inte speciellt trogen ett visst märke, köpte Xb360 runt 2008 och PS4 2014 för att Nintendos produkter inte tilltalade mig med Wii & Wii U. Tror det handlar om en trångsynthet att du vägrar acceptera att folk kan ha andra uppfattningar än du själv har. Att jag ofta lovordar Switch beror på att jag helt enkelt uppskattar vad Nintendo levererat med speciellt just den spelkonsolen.

Medlem

Ska bli intressant att se hur Nintendo lyckas följa upp detta med sin nya konsol. Historiskt sett de senaste två decennierna så har ju Nintendo lyckats rekordbra med varannan konsol medans varannan konsol sedan blivit en flopp mer eller mindre.

Att köra på samma koncept som nu fast med ökad prestanda hade räckt för mig men jag vet att många som köper Nintendos konsoler inte bryr sig allt för mycket om prestanda så osäker på om det är tillräckligt för att motivera att byta konsol för deras köpare.

12
Skriv svar