Bungie till Destiny-spelarna: "Vet att vi förlorat mycket av ert förtroende"

Robot
Bungie till Destiny-spelarna: "Vet att vi förlorat mycket av ert förtroende"
Medlem

Synd om de som tvingas gå. Jag hoppas det går bra för de som går och för företaget. Med risk att bli korsfäst 😄; var Destiny 2 sådan fruktansvärt titel? Jag missade faktiskt spelet helt; kanske är en indikation. 🤕

Medlem

Detta är en sakta övergång till AI i spelvärlden om jag skall våga mig på en gissning.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Synd om de som tvingas gå. Jag hoppas det går bra för de som går och för företaget. Med risk att bli korsfäst 😄; var Destiny 2 sådan fruktansvärt titel? Jag missade faktiskt spelet helt; kanske är en indikation. 🤕

Bra spel men katastrofalt dåligt skött. Ta som exempel hur de valde att ta bort content (inklusive story), vilket gjorde det väldigt förvirrande för nya spelare, och gamla spelare upprörda som ändå betalade för den contenten.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Det är inte första eller sista gången de gjort fansen besvikna. Gör man det gång på gång så måste något vara fel.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Synd om de som tvingas gå. Jag hoppas det går bra för de som går och för företaget. Med risk att bli korsfäst 😄; var Destiny 2 sådan fruktansvärt titel? Jag missade faktiskt spelet helt; kanske är en indikation. 🤕

Tyckte det var kul när det kom, vi var ungefär 10 Pers som spelade flitigt raida och hade kul, sen sluta vi, försökte för nån månad sen men vara bara rörigt i spelet generellt ingen av oss orkade ens försöka.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av crowbar82:

Det är inte första eller sista gången de gjort fansen besvikna. Gör man det gång på gång så måste något vara fel.

Låter som svensk politik de senaste 20 åren😆

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Synd om de som tvingas gå. Jag hoppas det går bra för de som går och för företaget. Med risk att bli korsfäst 😄; var Destiny 2 sådan fruktansvärt titel? Jag missade faktiskt spelet helt; kanske är en indikation. 🤕

Jag tycker att det var ett fantastiskt spel mellan att första expansion pass släpptes med the Curse of Osiris och Warmind och fram till expansionen Shadowkeep. Här någonstans tappade jag intresset lite och när dom tog bort allt innehåll som ledde fram till just Shadowkeep kände jag bara att jag inte orkade. Vet inte om det var här någonstans som Bungie blev självständiga från Activision och började satsa på tidsbegränsat säsongsbaserat innehåll i kombination med expansioner. Jag avskyr spel som använder sig av FOMO.
Sen är hela deras online store en enda stor röra.
Så jag tycker att dom hade ett fantastiskt spel som dom helt tappat.


signatur

PSN: OAKTHYR

ndr
Medlem

Är det bara jag som tycker att spelet är väldigt innehållsfattiga sen egentligen den första expansionen?

Spelet har ju sedan start haft samma klasser, inga nya har tillkommit?
NPCs (fiender) på dom olika planeterna är ju i princip samma, tror inte jag sett många nya tillkomma?

Nu var det längesen jag körde så mycket har kanske ändrats men av det jag minns var det väldigt innehållsfattigt på den fronten.

Medlem
Skrivet av crowbar82:

Det är inte första eller sista gången de gjort fansen besvikna. Gör man det gång på gång så måste något vara fel.

Fansen kanske borde kräva mer och leta efter något annat om Bungie inte kan/vill leverera.

Releasehästryttare
Avstängd

Gör Halo istället. Destiny suger.

Releasehästryttare
Skrivet av JohannaBjärred:

Gör Halo istället. Destiny suger.

Tror inte de vill bli stämda av Microsoft ...

Körde en period direkt efter d2 releasen innan ett långt uppehåll. Jag kom tillbaka när witch Queen kom och blev extremt positivt överraskad. Hade det riktigt kul ända fram tills lightfall, herregud vilken besvikelse den expansionen blev. Hoppas på ett avslut minst lika bra som witch Queen. Då får dom mina pengar. Sen är det väll bara och vänta och se om dom kokar ihop ett Destiny 3 😁

Medlem

Spel man drar ut på med story i flera år är inte för mig. Hade det varit bara multiplayer och bättre så hade jag varit intresserad det är svårt att säga. Just nu så håller jag mig till Apex som multiplayer spel bara. Och sen provar jag lite olika men inget seriöst.

Medlem

Haha, ja det kan man nog lugnt säga. Jag var på gränsen av att sluta spela i och med slutet av Beyond Light, men valde att ändå köra på Witch Queen och blev förälskad pånytt igen. Jag var så jävla glad att de lyckats leverera att jag hade inga problem med att skaffa Lightfall. Hehe, ja, det gick ju som det gick. Fy helvete vad jag ogillar Lightfall som expansion. (Inget emot Strand i sig.)

Jag tänkte jag kanske skaffar Final Shape bara för att få se slutet av det hela men i och med vad som sker nu så har jag blivit apatisk. Jag förstår att de behöver strukturera om lite på företaget och så vidare, men de har hanterat det på det värsta sättet tänkbart. Det efterliknar så jävla mycket vad Blizzard gjorde för några år sen. Nej tack.

Mina vänner var redan på gränsen av att sluta spela men höll ut för att det fanns hopp om spelet än. Vi har spelat en del Warframe, Final Fantasy, Diablo och annat på sistone. I och med det här så avinstallerade de Destiny och har nu valt att överge det. Jag frågade om Final Shape, och min närmsta vän som jag även träffade genom Destiny sa att hon hellre bara kollar på en streamer eller en playthrough vid detta laget, alternativt kanske skaffar spelet på en fet rea i framtiden.

Det finns för många designproblem och skit. Det är bara inte värt dramat, besväret, förvirringen, tidskravet... Vi har fått våra goda minnen, vi har upplevt allt vi vill uppleva med spelet, och nu är det dags att säga farväl. Lycka till alla som väljer att fortsätta spela men jag har ingen vilja att fortsätta, och inte heller någon tillit kvar för spelets framtid. Jag gillar de QoL saker de snackat om, Fireteam Finder och allt sånt, men det är bara inte tillräckligt längre. Vad de säger och vad de gör skiljer sig för mycket, särskilt med tanke på hur jävla dyrt spelet har blivit också. (...och jag saknar verkligen 'loot' känslan...den har varit försvunnen ett bra tag nu.)

Warframe, som det ofta jämförs med, har definitivt sina problem och jävlar vad jag varit sné på spelet men jag älskar det nu. Deras live-streams känns ärliga. De må vara överambitiösa ibland och det är en jävla massa buggar och så vidare, men jag tål det. Utvecklarna tycks bry sig om både sina kollegor, sin community, men även deras egen produkt - spelet i sig. Alla live-services kommer stöta in i problem med tristess, drama, balanseringsproblem, monetization-problem och så vidare och det är då viktigt att jag kan lita på att utvecklarna vet hur man ska besvara det. Jag känner att de gör detta på ett bra, rimligt sätt. Misstag är okej. Jag vågar hoppas.

Medlem

D2 dog för mig när man införde säsonger. Inte just enbart pga själva säsongs-modellen, men i samband med det så blev allt bara en tråkigt grindfest i maximal bemärkelse.
Har följt spelet på håll sedan dess för det finns ändå ett litet sug att spela. Tyvärr verkar det ju bara bli sämre och sämre för varje uppdatering.
Minns när man spelade ettan som mest jagade nån exotic pistol (glömt namnet) vilket man var tvungen att få pvp kills med void dmg för att klara. Det var tider det.

Medlem

Efter över 2000h i D2 tog säsongerna ut sin rätt. Vill älska spelet men grinden för ingenting vettigt är inte värt det. Sen kom Lightfall och där dog spelet helt för mig. Ett enormt snedsteg när det gäller story som för mig vara det som dragit mig till spelet. Finns inga nya vapen att jaga som är värt att jaga om man nu inte vill köra samma dungeon om och om igen och bli besviken.

Sen att allt coolt ska ligga på eververse eller att ens kunna göra allt i en seasonal event kostar pengar. Detta är helt på ledningen av Bungie som gjort att alla ska kosta pengar. Att spelet ens klassas som f2p är ju ett skämt då man inte får något av spelet om man inte betalar. Kolla på FF14 som gör f2p rätt. Du kan spela hundratals timmar innan du ens behöver lägga in en krona i spelet.

1
Skriv svar