Media Molecule säger också upp en stor del av personalstyrkan

Robot
Media Molecule säger också upp en stor del av personalstyrkan

Upp till 20 % av personalen sägs bli av med sina jobb.

#Media-molecule


Medlem

Vilket bortkastat potential Dreams var...! Det kunde ha blivit Sonys svar på Roblox ifall de hade släppt det på PC.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Vilket bortkastat potential Dreams var...! Det kunde ha blivit Sonys svar på Roblox ifall de hade släppt det på PC.

Stort misstag att inte släppa det för PSVR2 eller PS5 också, hade kunnat ta ett stort steg med kraftfullare hårdvara.
VR som behöver mjukvara hade också mått bra av ett så kraftigt verktyg.

Men också som du skriver så borde kompabilitet för PC och kanske andra plattformar funnits med.
Jag köpte det själv faktiskt i hopp om att det skulle bli kompatibelt med PSVR2, men har inte ens startat det.
Känns som dem missat öppet mål här, community created content får ju plattformen att underhålla sig själv och blir i längden lättförtjänta pengar.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Vilket bortkastat potential Dreams var...! Det kunde ha blivit Sonys svar på Roblox ifall de hade släppt det på PC.

Word. Blev riktigt ledsen över att de stängde ner uppdateringar till spelet. Finns många bra spel där idag.

Nyfiken på vad MM har på gång. Håller tummarna för något lika ambitiöst. Tråkigt att höra att de också ska skyffla folk, känns som att alla hoppar på tåget just nu. Hoppas verkligen de ger det stöd de påverkade behöver.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Imponerad av vad man faktiskt kan åstadkomma i Dreams. Har testat lite olika skapelser men aldrig att göra något själv. Btw, möjligheten att ladda upp till Dreams stänger de väl inte ner?

Hade ganska kul med LBP men måste ändå säga att Sackboy var ett betydligt roligare spel och skapardelen saknade jag inte ett smack. Det gjordes väl av en annan studio dessutom?

Aja, synd att det skärs ner så mycket nu för tiden!

It's not a lake, it's an ocean

Inte så överraskande. MM är en fantastisk studio med spelbranschens kanske bästa fantasi, men de har nog gett rätt lite på intäktssidan för Sony.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Så går det när man göra idiotiska projekt som Dreams. Ingen bryr sig om tramsiga projekt som det på konsol.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Imponerad av vad man faktiskt kan åstadkomma i Dreams. Har testat lite olika skapelser men aldrig att göra något själv. Btw, möjligheten att ladda upp till Dreams stänger de väl inte ner?

Hade ganska kul med LBP men måste ändå säga att Sackboy var ett betydligt roligare spel och skapardelen saknade jag inte ett smack. Det gjordes väl av en annan studio dessutom?

Aja, synd att det skärs ner så mycket nu för tiden!

Nej, det kommer fortfarande gå att ladda upp till Dreams.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Inte så överraskande. MM är en fantastisk studio med spelbranschens kanske bästa fantasi, men de har nog gett rätt lite på intäktssidan för Sony.

Tror det är mest Sonys fel. Sony har ju en lång historia av riktigt dålig marknadsföring.

1
Skriv svar