Utvecklarna varnar att de inte nått prestandamålen för Cities: Skylines 2

Medlem

Känns ju mer som att det hänger mer på CPU och RAM än GPU i dessa spel. CS1 blir ju mycket bättre med 32 GB RAM istället för 16 GB. Då kör man ju iofs med 46469458 moddar också men ändå.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

undrar om det ens blir spelbart på min värdelösa 1070


signatur

//monster

Medlem

Halvera priset och släpp det som early access på steam och optimera klart tills version 1.0 nångång nästa år då istället


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag ser inte riktigt problemet.

Spelet släpps med taskig prestanda och folk som vill kan spela eller inte.
Vill man ha bättre prestanda så får man vänta.
En väntan man ändå skulle få genomlida om spelet skjuts fram.

Så med nuvarande beslut är det många som kan spela tidigare än senare. Vad är brådskan hos folk som vill ha optimerat släpp dag 1? Under förutsättning att spelet faktiskt optimeras mer post launch (vilket vi ändå får anta då utvecklaren säger det).

Vill man inte stötta dåligt optimerade spel så går det utmärkt att hoppa över produkten.
Men kanske är det fomo som är det största problemet?

Problemet är att du och jag och andra personer som hänger på denna sidan eller liknande sidor är någorlunda insatta i branschen och får nys om denna typen av nyheter och utannonseringar. Men vi tillhör endast en liten bråkdel av de personer som konsumerar spel, och då jag är rätt säker på att de inte kommer att klistra detta uttalandet på förstasidan av deras steam page så är det nog väldigt många personer som kommer att köpa detta utan vetskapen om att spelet i princip är ofärdigt och ooptimerat.

Förstår faktiskt inte hur och varför du ens sitter och försvarar detta när det är väldigt uppenbart att det är anti-konsument.

Medlem

Om de släpper det för 150 SEK så köper jag. Annars får det vänta tills det är färdigoptimerat.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Rtx 3080 för 1080p, kekw.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Problemet är att du och jag och andra personer som hänger på denna sidan eller liknande sidor är någorlunda insatta i branschen och får nys om denna typen av nyheter och utannonseringar. Men vi tillhör endast en liten bråkdel av de personer som konsumerar spel, och då jag är rätt säker på att de inte kommer att klistra detta uttalandet på förstasidan av deras steam page så är det nog väldigt många personer som kommer att köpa detta utan vetskapen om att spelet i princip är ofärdigt och ooptimerat.

Förstår faktiskt inte hur och varför du ens sitter och försvarar detta när det är väldigt uppenbart att det är anti-konsument.

Om dom inte hade sagt att dom inte lyckats klara prestandamålen utan bara att spelet kräver ett 3080 för att köras i 1080, hade det också varit anti-konsument?
Vi måste ju inse att det någon gång kommer komma spel som kräver den senaste hårdvaran.


signatur

PSN: OAKTHYR

Låter ju fan inte alls skoj 👎

Jag som har gått å längtat på detta ett tag nu.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Problemet är att du och jag och andra personer som hänger på denna sidan eller liknande sidor är någorlunda insatta i branschen och får nys om denna typen av nyheter och utannonseringar. Men vi tillhör endast en liten bråkdel av de personer som konsumerar spel, och då jag är rätt säker på att de inte kommer att klistra detta uttalandet på förstasidan av deras steam page så är det nog väldigt många personer som kommer att köpa detta utan vetskapen om att spelet i princip är ofärdigt och ooptimerat.

Förstår faktiskt inte hur och varför du ens sitter och försvarar detta när det är väldigt uppenbart att det är anti-konsument.

Jag försvarar inget.
Det är upp till konsumenten att göra efterforskningar. Man kan inte bara skylla på andra.
Det hade varit trevligt om det inte vore så men man får se till att skydda sig själv.

Min rekommendation till folk som vill testa är att köpa det på steam och känna efter. Lever det inte upp till förväntningarna så lämna tillbaka spelet.

12
Skriv svar