Minecraft-spelare gör revolt – klagar på för lite nytt innehåll

Robot
Minecraft-spelare gör revolt – klagar på för lite nytt innehåll

Och startar en namninsamling med 400 000 underskrifter.

#Minecraft, #Mojang


Medlem

Har lite svårt att känna sympati för folk som klagar över för lite nytt innehåll i ett 12 år gammalt spel...

Medlem

I en intervju från 2016 så säger Jens "Jeb" Bergensten:

"Yes, I believe so, but that’s also one of my challenges. If you compare the core vanilla game to what you can do with mods, it looks like we are really holding back. That’s actually the case. And the reason for that is when we add things to Minecraft, we’re trying to partly go slowly so that people can adjust to the changes, but we’re also trying to remember that we need to grow slowly in all directions. So some people like Creative mode, some people like exploring, some people like fighting, and some people like Redstone.

One example might be the mod Mo’ Creatures, which adds hundreds of different animals. We could do that ourselves and add lots of new animals. But we don’t want to emphasize Minecraft as one particular thing, we don’t want to say “This is what Minecraft’s about.” So we try to grow slowly in all directions."
https://time.com/4568843/minecraft-exploration-update-jens-be...

Dessutom har Microsoft sagt att de vill ha parity mellan alla minecraft versioner så de lägger ner mycket jobb på att allt skall fungera i alla versioner av spelet.

ELF
Medlem

Egentligen så behöver de ju inte lägga till mer innehåll då spelet är släppt.
Med det sagt så märktes det att mindre innehåll lades till efter uppköpet av Microsoft.

Men lägger de verkligen inte till mobsen som inte vinner omröstningarna?
Förstår om de har en omröstning för vad som ska läggas till först för att få spelarna att engagera sig. Men att inte lägga till de andra sakerna låter bara konstigt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Kan hålla med. Överlag har det känts som Minecraft saknat någon ordentlig riktning i många många år. Potentialen är oändlig istället gör de mindre ändringar och all utveckling känns oerhört ängslig. Sen vet jag inte om brassa på med allt möjligt hade vart bättre men något är skevt, ja.

Medlem

Är inte minecraft ett kreativt spel som går ut på att man ska bygga saker själv. Innehållet skapar man väl själv. Är man inte så kreativ lagd som mig själv så går man vidare o spelar andra spel...?

Medlem

Må va klart nån gång.
Minecraft är en timeless classic - slutar man aldrig lägga till det ena efter det andra så riskerar man att kompromissa grundupplevelsen.

Om det efter 15 år är proppfyllt med massa features och (eventuellt) trams... Då kan man ju eventuellt förstöra ett spel som redan är mer eller mindre perfekt för vad det är.

Det är väl mod enabled - vill man lägga till massa ovanpå grunden så sätt igång.


signatur

subterranean homesick alien

ELF
Medlem
Skrivet av Gaara:

Är inte minecraft ett kreativt spel som går ut på att man ska bygga saker själv. Innehållet skapar man väl själv. Är man inte så kreativ lagd som mig själv så går man vidare o spelar andra spel...?

Jo, men det kan ju också finnas flera typer av material att vara kreativ med.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

De har inte ens uppdaterat Minecraft på Xbox series X, helt sinnessjukt hur de behandlar ett så starkt varumärke som de köpte för sjukt mycket pengar.

VI VILL HA XBOX SERIES X NEXT GEN UPDATE NU!!!


signatur

World of Warcraft förgyller livet

Medlem

Strålspårning för samtliga medier tack.

Medlem

Ren skandal att de inte släpper mer innehåll, hostade upp $10 för spelet och inte fått ut mer än 20000 timmar speltid!

Medlem

Fast de uppdaterar ju faktiskt en hel del. Jag spelade ganska mycket Minecraft fram till version 1.9 (vilket var typ sju-åtta år sedan). Tröttnade lite där och har knappt följt utvecklingen alls tills min dotter nu börjat spela det. Nu är de väl uppe i 1.20 och det finns massor med nya grejer sedan jag spelade sist. Är nästan så mycket nytt att det är svårt att ta in allt.

Men ja, jag kan hålla med om att röstningsgrejen känns lite fel. Lägg in alla tre mobs på en gång vettja. SÅ jobbigt kan det inte vara.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Medlem

Dom flesta som skriver under den namninsamlingen har nog ingen aning om vad mods är och hur man installerar det.

Vanilla Minecraft är nog det tråkigaste som finns, men hardcore moddat är det nästan ett annat spel, det enda som är sig likt är alla blocks/uppbyggnaden av spelet

Kan inte nog länka denna video som visar hur sinnessjukt det kan bli;
https://youtu.be/rR8W-f9YhYA?si=FtzG_A3YsdQbwMZ5

Medlem

Hade gärna sett mer möjlighet till shaders (fusk-ljussättning) till Xbox/ps5 som på PC i väntan på riktig raytracing.

Minecraft är ett superbra spel på många sätt men grafiken håller tillbaka potentiell ”immersiveness” (hittar inte ordet på svenska) vilket är en hörnsten i ett spel där allt handlar om världen man befinner sig i.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Dom flesta som skriver under den namninsamlingen har nog ingen aning om vad mods är och hur man installerar det.

Vanilla Minecraft är nog det tråkigaste som finns, men hardcore moddat är det nästan ett annat spel, det enda som är sig likt är alla blocks/uppbyggnaden av spelet

Kan inte nog länka denna video som visar hur sinnessjukt det kan bli;
https://youtu.be/rR8W-f9YhYA?si=FtzG_A3YsdQbwMZ5
https://youtu.be/rR8W-f9YhYA?si=FtzG_A3YsdQbwMZ5

Kan du rekommendera någon bra sida att ladda ner moddar till minecraft från? Skulle vara kul att prova på att bygga något i klass med den där videon. Jag hittar aldrig några bra sidor

Medlem

Jag hade förvisso velat att något större skulle läggas till som andade nytt liv i spelet. Men samtidigt känner jag ännu mer att det är väl magstarkt att klaga på ett spel som gett så mycket. Men jag tror verkligen att de hade behövt göra något för att väcka Minecraft från sin nuvarande dvala.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Kan du rekommendera någon bra sida att ladda ner moddar till minecraft från? Skulle vara kul att prova på att bygga något i klass med den där videon. Jag hittar aldrig några bra sidor

Sidor och sidor, jag körde alltid på Twitch launcher och modpacks därifrån
https://www.youtube.com/watch?v=lEcqDv9_eqk&ab_channel=Javier

Se om denna guide fortfarande är i fas, kan ha ändrats, var över ett år sedan jag spelade sist

Men från videon är det alltså vad jag förstår det som bara ETT mod, "create", och dom mest populära modpacks som finns innehåller mellan 50-200 mods, så det kanske börjar säga något om hur sinnessjukt Minecraft kan bli, om man orkar ta sig in i moddingen.

Medlem

Nintendo är inte bättre själva titta på Animal Crossing otroligt lite uppdateringar. Men visst Microsoft behöver verkligen förbättra sig. Problemet är att dom lägger ansvaret på studion att göra uppdateringar mm. Och har dom som var motiverade lämnat företaget så kommer det att stagnera.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Sidor och sidor, jag körde alltid på Twitch launcher och modpacks därifrån
https://www.youtube.com/watch?v=lEcqDv9_eqk&ab_channel=Javier

Se om denna guide fortfarande är i fas, kan ha ändrats, var över ett år sedan jag spelade sist

Men från videon är det alltså vad jag förstår det som bara ETT mod, "create", och dom mest populära modpacks som finns innehåller mellan 50-200 mods, så det kanske börjar säga något om hur sinnessjukt Minecraft kan bli, om man orkar ta sig in i moddingen.

Tackar, ska kolla in det här

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Jag hade förvisso velat att något större skulle läggas till som andade nytt liv i spelet. Men samtidigt känner jag ännu mer att det är väl magstarkt att klaga på ett spel som gett så mycket. Men jag tror verkligen att de hade behövt göra något för att väcka Minecraft från sin nuvarande dvala.

Ja ett brunt bältdjur är nya stora grejen? Man skulle kunna åka till månen? Rädda prinsessor i episka slott, slåss mot vampyrer mm... Men sant, spelet är ”färdigt”, det är vad det är. Tråkigt bara att de är så fega atm.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Men jag tror verkligen att de hade behövt göra något för att väcka Minecraft från sin nuvarande dvala.

Dvala?
https://www.fz.se/nyhet/295428-minecraft-har-nu-salts-i-hiske...


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Fast vi pratade ju om utvecklingen. Inte spelarna. Det händer ju inte mycket från utvecklarnas sida.

1
Skriv svar