Preppa inför släppet med Lords of the Fallens lanseringstrailer

Robot
Preppa inför släppet med Lords of the Fallens lanseringstrailer

På fredag ska det dräpas demongudar.

#Hexworks, #Lords-of-the-fallen


Medlem

Jag kommer personligen skippa spelet, men jag hoppas det blir bra. Behövs fler studios som kan göra kvalité soulslike spel.

Däremot så stör jag mig oerhört mycket att de släpper spelet med samma namn som föregångaren/orginalet... Det gör det extremt förvirrande.

Medlem

Varit i en riktig svacka när det gäller spelandet (inget spelande på över 10 veckor) men det här kan eventuellt vara spelet som får igång suget igen! Gillar starkt att det är så likt ds 1-3. Ingen open world, MYCKET rpg system, mums!

Medlem

Hade riktigt svårt för det första, kändes väldigt stelt och generiskt, och tyvärr verkar detta dra det hållet. Men jag hoppas att jag har fel!

Medlem

Grafiskt ser det riktigt bra ut, lite generiskt estetik kanske, men inte dåligt alls. Vi får se hur känslan i gameplay känns.

Sen tycker jag lampan känns lite sisådär, det känns lite hattigt att hoppa fram och tillbaka mellan världarna. Sen att man eventuellt lär missa mycket när man inte ser allt utan att ha lampan uppe eller att man går in i dödsvärlden.

Det är bara mina första tankar och kanske har helt fel gällande lampsystemet, hoppas det blir bra.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Gen
Medlem

Läst att spelet lider av typisk UE stutter, något alla trodde skulle försvinna med UE5. Tydligen inte...

Medlem
Skrivet av Fezk:

Grafiskt ser det riktigt bra ut, lite generiskt estetik kanske, men inte dåligt alls. Vi får se hur känslan i gameplay känns.

Sen tycker jag lampan känns lite sisådär, det känns lite hattigt att hoppa fram och tillbaka mellan världarna. Sen att man eventuellt lär missa mycket när man inte ser allt utan att ha lampan uppe eller att man går in i dödsvärlden.

Det är bara mina första tankar och kanske har helt fel gällande lampsystemet, hoppas det blir bra.

Håller med. Känner att det kan bli väldigt rörigt med lampan. Det stora hänger såklart på striderna och bandesignen (vilket hänger ihop med lampan) som alltid i denna sortens spel. Stor risk för lite "floaty" combat med för lite tyngd och "impact". Men vi får som sagt se. Håller tummarna för jag vill gärna ha mer soulslike som är bra.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Varit i en riktig svacka när det gäller spelandet (inget spelande på över 10 veckor) men det här kan eventuellt vara spelet som får igång suget igen! Gillar starkt att det är så likt ds 1-3. Ingen open world, MYCKET rpg system, mums!

Hallå, Lies of P ? Har du inte kört det, gör det.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Hallå, Lies of P ? Har du inte kört det, gör det.

Lockar inte, verkar vara alldeles för likt Bloodborne vilket för mig är det sämsta spelet FS har släppt hehe

Medlem

Ser stundtals riktigt bra ut, vad jag däremot inte gillar är avsaknaden av tyngd i striderna - attackernas inverkan känns verkningslös. Detta är troligtvis något som är oerhört svårt att skildra, en företeelse som ingen annan utvecklare än FromSoft lyckats gestalta väl.

Medlem

Sjukt taggad på det här bara hoppas postnord klarar hålla leveranstiden till fredag

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Ser stundtals riktigt bra ut, vad jag däremot inte gillar är avsaknaden av tyngd i striderna - attackernas inverkan känns verkningslös. Detta är troligtvis något som är oerhört svårt att skildra, en företeelse som ingen annan utvecklare än FromSoft lyckats gestalta väl.

Tycker personligen God of War har ännu mer tyngd än något FS spel

Medlem

Tycker det ser fantastiskt ut - längtar!
När kommer recension?

1
Skriv svar