Sony lanserar film-app till PS5, PS4 – 100 "gratis"-filmer till PS Plus-prenumeranter

Robot
Sony lanserar film-app till PS5, PS4 – 100 "gratis"-filmer till PS Plus-prenumeranter

Gran Turismo släpps tidigare till Sony Pictures Core.

#playstation, #sony, #sony-pictures-core


Medlem

Trodde högsta var premium?

Medlem
Skrivet av Keima:

Trodde högsta var premium?

Det stämmer. Om jag har förstått rätt så heter det Deluxe i länder där man inte kan streama spel.

Medlem

Va fan är deluxe nivå?

Medlem

Ja det är ju trevligt.

Men höjer dom priset till slut på grund av det här så kommer jag bli lite missnöjd

Medlem

Trots dom säger att dom kommer satsa på tjänsten så är jag tveksam. Dom hade ju tidigare en filmtjänst till PS4 som dom la ner för ett tag sedan, så första tanken nu är hur lång tid det kommer ta innan dom lägger ner detta också?

Medlem

Så de höjer priserna på PS plus för att lägga till filmer?

Jag hade ju då hellre velat ha ett bra utbud av spel eftersom det är en spelkonsol.
Kan de inte leva upp till det så behåll det billigare priset. Det här känns som efterkonstruerat för att försöka plåstra om såren.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Microsoft kontrar med att köpa upp Netflix.

Medlem
Skrivet av lonian:

Så de höjer priserna på PS plus för att lägga till filmer?

Jag hade ju då hellre velat ha ett bra utbud av spel eftersom det är en spelkonsol.
Kan de inte leva upp till det så behåll det billigare priset. Det här känns som efterkonstruerat för att försöka plåstra om såren.

Tycker tvärt om att det inte var så svårt att förutse.
Det är mycket pengar i streaming och det finns stora fördelar med att binda ihop sitt ekosystem, speciellt nu med tanke på att de gör film och serier på sina spel.

Prishöjningen sker överallt, även GP kommer gå upp i pris snart igen.

"Although the main premise is to provide more value, the price is I think it is inevitable that it will rise in the future. We recently raised our prices once, but the decision was made after careful consideration. We believe it is important to provide services that are recognized as being of sufficient value even if prices are increased"

Speciellt nu när de är på shopping spree, Bethesda och ABK var ju inte gratis direkt.

Medlem

Tyvärr är jag inte nöjd med kvalitén. De står att vissa filmer streamas i 4K samt Dolby-Atmos.....jag får inte ut det kan jag säga. Och då har jag LG C1 OLED samt ett system från SONOS...

Skulle testa Big Fish som hade både 4K och Atmos. Fick ut 5.1PCM och gryning DVD-kvalle....

Men får la testa igen med en nyare rulle

Medlem

Vill även lägga till att det INTE finns undertexter , så för familjer som gärna vill ha det så är det negativt. Det ska noteras dock att jag endast tittade lite snabbt och på ungefär fem olika filmer, ingen av dessa var några barnfilmer så det kan vara skillnad.

Skrivet av Locktail:

Tyvärr är jag inte nöjd med kvalitén. De står att vissa filmer streamas i 4K samt Dolby-Atmos.....jag får inte ut det kan jag säga. Och då har jag LG C1 OLED samt ett system från SONOS...

Skulle testa Big Fish som hade både 4K och Atmos. Fick ut 5.1PCM och gryning DVD-kvalle....

Men får la testa igen med en nyare rulle

Noterade detsamma, dock så var de jag provade samtliga äldre filmer 1995-2005, så det kan berott på det. Tänkte även att det kunde bero på att jag kör wifi på ps5'an, orkade inte testa med kabel just vid det tillfället. Men märker rätt stor skillnad när man kör tester mellan kabel och wifi även fast wifi kommer upp i hastighet för att stödja UHD och andra krävande format (har 250 ner).

Skrivet av Karmak:

Va fan är deluxe nivå?

Alla länder har inte tillgång till att kunna streama PS3-spel. Så Premium heter Deluxe i dessa länder.
Inget vi behöver bry oss om här i Sverige.

Edit: Det var redan besvarat såg jag nu.

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Alla länder har inte tillgång till att kunna streama PS3-spel. Så Premium heter Deluxe i dessa länder.
Inget vi behöver bry oss om här i Sverige.

Edit: Det var redan besvarat såg jag nu.

Ah tack den kände jag inte till

Verkar som jag posta samtidigt som svaret kom

Medlem

Men allvar Sony. Höja priserna och dra in en filmtjänst ingen bett om. Kom igen nu.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Ender:

Microsoft kontrar med att köpa upp Netflix.

Haha! Det sjuka är att det skulle kunna vara sant

Medlem

Skulle Testa den och fick error try Again later. så får väl testa imån kväll.

Medlem
Skrivet av Locktail:

Tyvärr är jag inte nöjd med kvalitén. De står att vissa filmer streamas i 4K samt Dolby-Atmos.....jag får inte ut det kan jag säga. Och då har jag LG C1 OLED samt ett system från SONOS...

Skulle testa Big Fish som hade både 4K och Atmos. Fick ut 5.1PCM och gryning DVD-kvalle....

Men får la testa igen med en nyare rulle

Håller med helt.
Alla dom gånger jag testat streaming vs 4k bluray så blir man mörkrädd för streaming.
Bilden suger och ljudet är oftast så långt ifrån atmos så man undrar om det ens är stereo...
(När atmos kanalerna kommer från centern så tror man förstärkaren dött). 😆


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Nerox:

Vill även lägga till att det INTE finns undertexter , så för familjer som gärna vill ha det så är det negativt. Det ska noteras dock att jag endast tittade lite snabbt och på ungefär fem olika filmer, ingen av dessa var några barnfilmer så det kan vara skillnad.

Jag testade starta upp Resident Evil och Amazing Spider-Man och dom hade undertexter, både Svenska och Engelska. Man fick dock slå på dom i menyn först.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Trots dom säger att dom kommer satsa på tjänsten så är jag tveksam. Dom hade ju tidigare en filmtjänst till PS4 som dom la ner för ett tag sedan, så första tanken nu är hur lång tid det kommer ta innan dom lägger ner detta också?

Jag tror detta är en rebranding av deras "premium"-tjänst som tidigare hette Bravia Core. Alla som hade deras TV kunde komma åt den.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Tassel:

Håller med helt.
Alla dom gånger jag testat streaming vs 4k bluray så blir man mörkrädd för streaming.
Bilden suger och ljudet är oftast så långt ifrån atmos så man undrar om det ens är stereo...
(När atmos kanalerna kommer från centern så tror man förstärkaren dött). 😆

Testa en film markerad med "Pure Stream".
Jag själv har inte PlayStation.
Men med deras "Pure Stream"-filmer så kan du få upp till 80Mbps vilket är jämförbart med fysisk UHD-skiva.

Jag hoppas verkligen fler tjänster kan komma med denna kvalitet. Jag tittar så gott som bara på fysiska skivor för att få högre bitrate.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

För detta snedvrider ju ingen konkurrens alls.
Har man rådfrågat konkurrensmyndigheten på Sri Lanka verkligen?

Skrivet av Papphammar:

För detta snedvrider ju ingen konkurrens alls.

Så att om Sony Pictures erbjuder sina filmer på Sony Playstation så blir det skev konkurrens?
Det är ju bara runt 100 filmer man får tillgång till om man har PS+ Premium, resten får man hyra/köpa.
Funkar ju i det närmaste likadant på alla filmtjänster. Netflix, HBO, Prime Video och Disney+ med deras egna produktioner osv.

Så nej.

Skrivet av Pretorian24:

Testa en film markerad med "Pure Stream".
Jag själv har inte PlayStation.
Men med deras "Pure Stream"-filmer så kan du få upp till 80Mbps vilket är jämförbart med fysisk UHD-skiva.

Jag hoppas verkligen fler tjänster kan komma med denna kvalitet. Jag tittar så gott som bara på fysiska skivor för att få högre bitrate.

Hm, har letat efter detta på många titlar nu men inte hittat någon som är märkt med "Pure Stream".
Kanske inte är implementerat än på PS5?

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Så att om Sony Pictures erbjuder sina filmer på Sony Playstation så blir det skev konkurrens?
Det är ju bara runt 100 filmer man får tillgång till om man har PS+ Premium, resten får man hyra/köpa.
Funkar ju i det närmaste likadant på alla filmtjänster. Netflix, HBO, Prime Video och Disney+ med deras egna produktioner osv.

Så nej.

Om sony erbjuder sonyfilmer och hindrar filmerna att nå andra plattformar (gran turismo nämndes ju tex) till ett lågt pris, med ett krav på att köpa sonyprodukter, så kan det ju inte vara bra och sund konkurrens eller..
Vem säger att streamingbranschen blivit lyckad ur konsumentperspektiv senaste åren…det är en usel konkurrens nu, värre än det var med kabeltvpaket.
Gör bara inte saken bättre att ytterligare företag hakar på och verkligen ingenting man bör hylla.

Skrivet av Papphammar:

Om sony erbjuder sonyfilmer och hindrar filmerna att nå andra plattformar (gran turismo nämndes ju tex) till ett lågt pris, med ett krav på att köpa sonyprodukter, så kan det ju inte vara bra och sund konkurrens eller..
Vem säger att streamingbranschen blivit lyckad ur konsumentperspektiv senaste åren…det är en usel konkurrens nu, värre än det var med kabeltvpaket.
Gör bara inte saken bättre att ytterligare företag hakar på och verkligen ingenting man bör hylla.

Men hela världen funkar som så. Du kan ju inte gå till ICA och kräva att kunna köpa Coops tvättmedel liksom.
I en perfekt värld skulle allting finnas tillgängligt överallt, helst gratis också när vi ändå håller på.

Skrivet av Papphammar:

Vem säger att streamingbranschen blivit lyckad ur konsumentperspektiv senaste åren…det är en usel konkurrens nu, värre än det var med kabeltvpaket.
Gör bara inte saken bättre att ytterligare företag hakar på och verkligen ingenting man bör hylla.

Fler företag inom samma bransch öppnar ju upp för konkurrens, inte tvärtom.
Och för att få kunder till din tjänst måste man ju kunna erbjuda något dom andra inte har. Rätt basic.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Jag testade starta upp Resident Evil och Amazing Spider-Man och dom hade undertexter, både Svenska och Engelska. Man fick dock slå på dom i menyn först.

Tack för klargörandet, då var det ett handhavandefel från min sida alltså.

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Hm, har letat efter detta på många titlar nu men inte hittat någon som är märkt med "Pure Stream".
Kanske inte är implementerat än på PS5?

Jag hittade en annan post som skrev att det inte finns på PS-versionen ännu. Endast den tidigare tjänsten som är kopplad till deras TVs (Bravia Core)


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Skrivet av Pretorian24:

Jag hittade en annan post som skrev att det inte finns på PS-versionen ännu. Endast den tidigare tjänsten som är kopplad till deras TVs (Bravia Core)

Ah, tack då vet jag.

Medlem

Bravia core var riktigt dålig, inget vidare utbud,.. hoppas dom har steppat upp lite nu..

1
Skriv svar