Nintendo Direct pratar kommande Switch-spel i morgon

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/8Ume5pSIcKE

Oh! Paper Mario-remaken som ryktades till förra Directen! Men de kände väl de hade så mycket Mario då så sparade väl den tills nu! Kul att det stämde i alla fall!

Ja, många vill ju att Nintendo går tillbaka till rötterna gällande Paper-Mario så kul att denna RPG-pärla äntligen släpps. Sen är det lite komiskt att spelet som lade grunden för hela Paper-Mario serien också släpps i form av Mario-RPG.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Det här såg intressant ut. Har du själv kört det på DS eller Wii? 🤔

Har bara testat det hos bekant, DS-spelet alltså, Wii-spelet var väldigt otillgängligt vill jag minnas.

Skrivet av PGR1985:

Är spelet helt omgjort eller är det samma 3DS-spel fast med högre upplösning?

Det är väl omgjort för att passa en skärm istället för två Och sen uppiffad HD-grafik, men mer verkar de inte ha gjort? Eller minns jag dåligt och de har piffat till det ordentligt?

Skrivet av Johan Lorentzon:

Nä, men det släpptes på Steam för några månader sen. Ett strategi spel ingen pratar om men som är riktigt bra.

Aha, kul att det kommer till Switch då! Tar din seal of approval!

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Aha, kul att det kommer till Switch då! Tar din seal of approval!

Wartales

Vi gav det till och med en 4a i vår recension.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Wartales

Vi gav det till och med en 4a i vår recension.

Trevligt! Hade missat det. Men verkar ju helt klart lovande. Får dock se om det är något jag vill spela på Switch eller borde upplevas på PC. Föredrar ju t.ex. Diablo på PC framför konsol så.

Medlem

Spelen kommer säkert att vara välgjorda och roliga men det går att överdosera på Mario och närliggande karaktärer.

Mario Bros. Wonder, Mario vs. Donkey Kong, Mario RPG, Paper Mario, Princess Peach, Luigi's Mansion och nya saker till Mario Kart. Då har jag möjligen glömt något.

Edit: Var WarioWare kanske med också?

Medlem
Skrivet av Margy:

Spelen kommer säkert att vara välgjorda och roliga men det går att överdosera på Mario och närliggande karaktärer.

Mario Bros. Wonder, Mario vs. Donkey Kong, Mario RPG, Paper Mario, Princess Peach, Luigi's Mansion och nya saker till Mario Kart. Då har jag möjligen glömt något.

Edit: Var WarioWare kanske med också?

Japp, de visade upp WarioWare

Mycket Mario och remakes visar hur enkla, snabba och effektiva spel de pumpar ut såhär i konsolens slutskede. Visst, både Peach och Mario Wonder är ju nya originalspel - men ändå rätt enkla och väletablerade. De fyller något tomrum fram tills nya konsolen och antagligen nytt 3D-Mario och kanske nya spelserier. Så vi får ta det för vad det är. Njutbar underhållning i väntan på det nya.

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Trevligt! Hade missat det. Men verkar ju helt klart lovande. Får dock se om det är något jag vill spela på Switch eller borde upplevas på PC. Föredrar ju t.ex. Diablo på PC framför konsol så.

Skulle nog säga det passar utmärkt då det är ett omgångsbaserat spel. Men smaken är ju som baken!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Skulle nog säga det passar utmärkt då det är ett omgångsbaserat spel. Men smaken är ju som baken!

Aha, ja då kanske det passar bra på Switch ändå

123
Skriv svar