Ny Dice-studio i Göteborg – ska göra single- och multiplayer i nästa Battlefield

Robot
Ny Dice-studio i Göteborg – ska göra single- och multiplayer i nästa Battlefield
Medlem

Vad säger en Göteborgare till ett Star Wars fan?
– JeeDaaaj.

Skribent

När tar militären semester?

Framåt marsch....

Jag visar ut mig själv. (Kul att GBG får lite kärlek igen efter att EA klappade igen.)


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Inaktiv

Kanske kanske finns det hopp.

Medlem

Så, vi kanske äntligen får ett riktigt Battlefield Göteborg?


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

"2D/screenshot artist" kan väl inte vara så svårt. får låta Midjourney jobba lite bara

Medlem

-Är du go eller? Frågade göteborgaren kannibalen.
Men kannibalen skrattade inte med honom, utan åt honom.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Skribent
Skrivet av YmerXE:

Så, vi kanske äntligen får ett riktigt Battlefield Göteborg?

Lisebergskaninen är tagen av terrorister?


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Releasehästryttare
Skrivet av Mike Stranéus:

Lisebergskaninen är tagen av terrorister?

En Lisebergs karta hade varit grymt att se. men Liseberg kommer aldrig gå med på det.

Skribent
Skrivet av Devan:

En Lisebergs karta hade varit grymt att se. men Liseberg kommer aldrig gå med på det.

Nope. Kommunägt = noll chans att kopplas ihop med krig.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Gen
Medlem

Ett nytt vapen lär bli aggressiv fiskmås eller "Agrrässivv Sigöll" som en göteborgare hade sagt på engelska.

Medlem

Lär blir många från Ghost Games, tänker jag.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Som en Göteborgare uppskattar jag alla goa skämt i denna tråd x)

Medlem

Schysst, tycker verkligen om kampanjerna i Battlefield spelen. Miljöerna är så otroligt vackra! Ibland tankar jag hem Battlefield One, 4 och 5 endast för att springa igenom och njuta av grafiken som är 10/10. Blev mycket besviken över att 2042 inte fick någon kampanj

Medlem

Kan inte Dice fokusera på ett nytt Mirrors Edge spel istället. plz 🙏🥺

Medlem

Hoppas spelet utspelar sig i modern tid och att storyn utgår från Rysslands invasion av Ukraina. Att vi spelar som amerikanska och/eller europeiska volontärer allierade med Ukraina. DICE har världens chans här att få blinda, förtryckta människor runt om i världen att ifrågasätta sina auktoritära regimer.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av Dr904:

Kan inte Dice fokusera på ett nytt Mirrors Edge spel istället. plz 🙏🥺

Ja, om de nu utökar sin personalstyrka kanske de har tid med det också. Vet att många på DICE gärna bygger ett nytt ME, även om EA tyvärr har det sista ordet…

Medlem

Apropå Göteborg. Jag pratade nyligen med en lovligt rasistisk arbetskamrat om att Göteborg har 2 KFC resturanger. Han sa "självklart dom är alla kyckling ätare där" sen började han prata om bacon konsumtion i Sverige.....

Medlem

Det finns en bra sak med Stockholm.

Snabbtåget till Göteborg.

Medlem

När jag var liten så bodde dom i Götet på heltid.

Medlem

Battlefield: Lilla London


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Så dom har inte ens börjat på nästa bf? Bra jobbat Dice. Dags o lägga ner hela skiten imo.

Redaktör
Skrivet av Constantine:

Så dom har inte ens börjat på nästa bf? Bra jobbat Dice. Dags o lägga ner hela skiten imo.

Det sägs det ingenting om.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ett nytt Battlefield säger mig ingenting.

Fixat.

Men seriöst, ett nytt Battlefield? Blir lika hypad som att glo på myror korsa vägen :S

Det var bättre förr.

Medlem

Dice har spenderat åratal på att förgöra Battlefield, är det inte bättre att begrava liket?

Medlem
Skrivet av Constantine:

Så dom har inte ens börjat på nästa bf? Bra jobbat Dice. Dags o lägga ner hela skiten imo.

Jodå, utveckligen påbörjades till och med innan 2042 släpptes

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Hoppas spelet utspelar sig i modern tid och att storyn utgår från Rysslands invasion av Ukraina. Att vi spelar som amerikanska och/eller europeiska volontärer allierade med Ukraina. DICE har världens chans här att få blinda, förtryckta människor runt om i världen att ifrågasätta sina auktoritära regimer.

Oh boy, oh boy 🙂

Du behöver inte vänta på ett virtuellt spel. Töm dina konton, köp vapen, ta med familj & släkten och: lead the way. Fördriv gruvarbetarna från Donbas till Ryssland.

Now the real question:
Vad väntar du på? 🙂

Medlem

Kul! Hoppas det blir trevliga jobb åt dem som får dem. Längtar tills man får se lite vad de har i görningen för nästa Battlefield.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Oh boy, oh boy 🙂

Du behöver inte vänta på ett virtuellt spel. Töm dina konton, köp vapen, ta med familj & släkten och: lead the way. Fördriv gruvarbetarna från Donbas till Ryssland.

Now the real question:
Vad väntar du på? 🙂

Märkligt resonemang! Måste man vara byggarbetare för att uppskatta husbyggarbiten i The Sims? Eller racingförare för att spela F1-spelen? Eller iskall mördare för att spela Hitman? Vilka krav ställer du på en casual WoW-spelare?


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Dice började i Växjö, flyttade till Göteborg, flyttade till Stockholm och öppnar nu igen i Göteborg. När öppnar dom igen i Växjö?

12
Skriv svar