Starfield-releasen – Här är tider, priser och annat!

Robot
Starfield-releasen – Här är tider, priser och annat!

Gör dig redo inför "den riktiga " releasen! (Medtag eget kaffe.)

#starfield


Releasehästryttare

Dags att börja skramla till Elderscrolls 6 redan nu om man skall ha råd och spela det tidigt

Medlem

Finns det några rapporter på om detta fungerar bra på Steam deck ? Att streama till

Medlem

Har varken en PC eller krysslåda att spela spelet på men det ser verkligen inte ut som ett spel jag hade köpt och investerat tid i men till er som har längtat efter Starfield.... Ha det sköj!

Medlem

Någon som vet om det släpps med någon patch på release?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kul! Riktiga releasen är här!


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

I ärlighetens namn har jag inte direkt övertygats av de streams jag kikat på.

Geeks Gaming
Skrivet av Troll1:

I ärlighetens namn har jag inte direkt övertygats av de streams jag kikat på.

Inte jag heller men kommer testa det ändå.
Hade hoppats på mer fokus på utforskning men ack nej

Ambassadör
Xbox

Har spelat i några dagar nu och det är fantastiskt skoj. Det är väldigt mycket system att sätta sig in i till en början, men fokusera på questandet så kommer allt eftersom!

Veckans tips: Ignorera inte "Activities" som dyker upp i questloggen. Banala saker som "Talk to person X" kan leda till långa, härliga sidoquests.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av magma:

Någon som vet om det släpps med någon patch på release?

Jag har för mig det sagts att det skulle komma en patch samtidigt som launch.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Kommer att testa det gratis någon dag.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Kommer att testa det gratis någon dag.

Har du inte GP? Annars är det värt en månad för att spela lite GP spel

Medlem
Skrivet av robbis:

Har du inte GP? Annars är det värt en månad för att spela lite GP spel

Min kompis köper det nog snart på steam. Han tjatar om det.

Själv har jag påbörjat Hogwarts som han också köpt tidigare.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Fick min nyckel nu ifrån AMD, som jag fick med när man uppgradera CPUN till 78003DX
Men blir att spela efter jobbet och träningen imorgon : )


signatur

AMD Ryzen 7 78003DX
Asus TUF RTX 4080
HyperX Fury 32GB 6000MHz
WD SN850 1TB

Medlem

Jag hoppas verkligen att de släpper spelet till Nvidias GeForce Now, de uppdaterar sitt bibliotek på torsdagar. Det kommer att avgöra om jag behåller min prenumeration hos både Xbox Game Pass och GeForce Now. Blir inget köp eller Game Pass igen annars, inte förrän Microsoft visar framfötterna där.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

It's not a lake, it's an ocean

Det ska bli väldigt intressant att se hur pass detta lyfter. På amerikanska Amazon ökade försäljningen av Xbox Series X med över 1000 procent (från väldigt låga nivåer, antagligen), och detta redan innan spelets officiella release.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Om ni vill ha en riktigt episk rymddräkt och ett bra skepp tidigt så kan jag tipsa om att göra detta uppdrag tidigt i spelet. Också, plocka upp datapads som ni hittar, leder ofta till uppdrag med bra belöningar.

Medlem

Ett tips till för PC spelare. I display options, testa att stänga av VRS, kan ge en hel del shimmering om det lämnas påslaget, med det avstängt är det däremot risk att fps blir lidande så prova vad som fungerar bäst för just dig.

Medlem

Precis satt tänderna i Cyberpunk så detta lir får vänta. Har bara en steam deck som ”pc” vilket tyvärr verkar vara flaskhals i detta fall.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Inte jag heller men kommer testa det ändå.
Hade hoppats på mer fokus på utforskning men ack nej

Det beror väl precis på hur man spelar, känns som det ända jag har gjort är att utforska städer och planeter och min played är på 30 timar

Medlem

Spelat sen fredags och spelet blir bara bättre och bättre. Har bara hittat en bugg som va en snubbe som fastnade i luften i 5 sec. Sen va allt bra igen. Annars flyter spelet pä kanon på min ultravide samsung odyssey g9. Lätt 10 av 10 hittills.

Medlem

rekommenderat, men se till att ha geforce 2080 rtx minst för bästa upplevelse


signatur

//monster

Medlem

Ett par buggar med halvnakna vakter i New Atlantis, samt lite skumma folksamlingar i rabatterna där på kvällarna... Osäker på om det är en swingerstad eller vad det är frågan om.

En sidoquest har buggat ur och det är inte godkänt.

Men jäklar vad kul jag har! 30 timmar in och jag har knappt skrapat på ytan på allt man kan göra i spelet. Man ramlar konstant in på nya quests, nya platser att undersöka och nya sätt att bli överbelastad på


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Vad hände med GamePass dag 1? DLC inte ingår från första parts studio? Samt att DLC utlovas innan lansering av spelet?

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Ett par buggar med halvnakna vakter i New Atlantis, samt lite skumma folksamlingar i rabatterna där på kvällarna... Osäker på om det är en swingerstad eller vad det ät frågan om.

En sidoquest har buggat ur och det är inte godkänt.

Men jäklar vad kul jag har! 30 timmar in och jag har knappt skrapat på ytan på allt man kan göra i spelet. Man ramlar konstant in på nya quests, nya platser att undersöka och nya sätt att bli överbelastad på

Detta uppdraget som buggade ut råkade inte vara så att du missade en person som gömde sig ?

Frågar lite kryptiskt för att jag inte vill spoila allt för mycket men alla jag känner har haft problem med just detta uppdraget xD

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Vad hände med GamePass dag 1? DLC inte ingår från första parts studio? Samt att DLC utlovas innan lansering av spelet?

DLC ingår ju ganska sällan på Game Pass. Åtminstone inte för nyare titlar. Forza Horizon 5 är ett exempel på spel som hade precis samma Game Pass-erbjudande vid launch. Det är rätt konsekvent och jag tycker det är helt okej.

Skribent
Skrivet av itsnotme:

Vad hände med GamePass dag 1? DLC inte ingår från första parts studio? Samt att DLC utlovas innan lansering av spelet?

Dag 1 är väl imorgon. Det är det officiella datumet för släpp. Så tolkar jag det som.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

funderade på att skaffa det day 1 ändå, trots att jag inte är klar med BG3, men av vad jag läst så rullar det rätt segt på 2080 ti, så väntar nog tills jag uppgraderat kortet, eller datorn.

NuZ
Testpilot

Det här och BG3 är lätt GOTY! Vilken ”spelsommar”!!!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Dag 1 är väl imorgon. Det är det officiella datumet för släpp. Så tolkar jag det som.

Jo, det är lite fult sätt att gå runt sina egna löften. Släpp det innan dag1 så får man vänta om man har gamepass, då kommer flera inte orka vänta och köper det. Kommer nog bli så på fler titlar. De släpps dag 1 på Gamepass, men köper du mega versionen så får du det innan... just det ja.

123
Skriv svar