Starfield Script Extender släppt – öppnar för massa moddar

Robot
Starfield Script Extender släppt – öppnar för massa moddar
Medlem

Hoppas ett par ordentligt flinkiga och kunniga rymdfolk lägger till atmosfärflygning och att man kan cruisa till andra planeter istället för att tvinga spelaren att fasttravla. För det saknar jag verkligen i Starfield.
Tveksamt att något sådant någonsin ser dagens ljus i Starfield då det krävs ett helsickes jobb, om det ens är möjligt..

Medlem
Skrivet av PontusT:

Hoppas ett par ordentligt flinkiga och kunniga rymdfolk lägger till atmosfärflygning och att man kan cruisa till andra planeter istället för att tvinga spelaren att fasttravla. För det saknar jag verkligen i Starfield.
Tveksamt att något sådant någonsin ser dagens ljus i Starfield då det krävs ett helsickes jobb, om det ens är möjligt..

Känns verkligen som att det kommer komma ganska snart. Folk är så jäkla duktiga haha.

Medlem

Moddar används på egen risk? Vad kan hända? Kan xboxen gå sönder?

Medlem
Skrivet av Guld:

Moddar används på egen risk? Vad kan hända? Kan xboxen gå sönder?

Kan väl mer vara att det kraschar spelet/ger trasiga savefiler.

Medlem
Skrivet av Guld:

Moddar används på egen risk? Vad kan hända? Kan xboxen gå sönder?

Script extender är bara för steamversionen. Men risken med moddar generellt är väl att spelet kan bli ostabilt, crash mer, få fler buggar osv. Korrupta save games och liknande är också en risk.

ELF
Medlem
Skrivet av PontusT:

Hoppas ett par ordentligt flinkiga och kunniga rymdfolk lägger till atmosfärflygning och att man kan cruisa till andra planeter istället för att tvinga spelaren att fasttravla. För det saknar jag verkligen i Starfield.
Tveksamt att något sådant någonsin ser dagens ljus i Starfield då det krävs ett helsickes jobb, om det ens är möjligt..

Open Cities finns ju till Skyrim.
Dock kan det bli väldigt krävande i Starfield att modda bort kravet av laddskärm.
Eller är det äns laddskärm?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Guld:

Moddar används på egen risk? Vad kan hända? Kan xboxen gå sönder?

Tror det är en speciel rutin för moddar på Xboxen för att moddar inte ska kunna förstöra spelet/konsolen för dig. Så var det på Skyrim och Fallout 4 iaf, alla moddar som finns till PC finns inte på xboxen.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Hoppas ett par ordentligt flinkiga och kunniga rymdfolk lägger till atmosfärflygning och att man kan cruisa till andra planeter istället för att tvinga spelaren att fasttravla. För det saknar jag verkligen i Starfield.
Tveksamt att något sådant någonsin ser dagens ljus i Starfield då det krävs ett helsickes jobb, om det ens är möjligt..

Rymden är stor och tom, ser absolut ingen mening i att flyga runt i det ala flight simulator. Nämn någon sci fi serie där dom inte tar warp så fort dom ska nånstans.

Medlem
Skrivet av ELF:

Open Cities finns ju till Skyrim.
Dock kan det bli väldigt krävande i Starfield att modda bort kravet av laddskärm.
Eller är det äns laddskärm?

Som i alla Bethesda spel som använder denna grafikmotor så är det gott om laddskärmar.

Medlem
Skrivet av ELF:

Open Cities finns ju till Skyrim.
Dock kan det bli väldigt krävande i Starfield att modda bort kravet av laddskärm.
Eller är det äns laddskärm?

Ja det är laddskärm, lite dold dock, och det finns inga plantery flights eller så alls, vilket är lite synd. Man får varken landa eller lyfta skeppet själv utan det är en laddskärm som tar dig mellan rymden och plantera.

Medlem

[quote postid="4417367" userid="329520" name="xXG13HaZeXx"]
Rymden är stor och tom, ser absolut ingen mening i att flyga runt i det ska flight simulator. Nämn någon sci fi serie där dom inte tar warp så fort dom ska nånstans.
[/quo

Tänk typ Elite Dangerous..
Det spelet lider ju tyvärr av att det är för mycket simulator. Men där finns en känsla.
Det jag menar är att det vore kul om alternativet fanns att dra igång en cruise/warp nånting nånting så man får flyga från ett ställe till ett annat inom ett solsystem utan att använda "fastravel" och instant vara dyka upp vid din destination.
Görs det rätt så ger det en jäkla nice immersion.
Samma sak som att i tex No mans sky, själv få smyga ner i atmosfären och glida runt bland molnen och leta efter en shysst landningsplats.

Medlem

Ska spela igenom det en gång utan moddar först, sen är den första modden jag skaffar en mod som ersätter spring animationerna, dem ser hemska ut.

Det är nog det enda jag stör mig på just nu innan jag spelat det 🙂

Medlem
Skrivet av Guld:

Moddar används på egen risk? Vad kan hända? Kan xboxen gå sönder?

Script Extender har åtminstone tidigare varit en DLL som kan exekvera valfri kod. Alltså i princip som att ladda ner en .exe från Internet och köra på din dator. Därav varningen gissar jag.

Medlem
Skrivet av kingbaldr:

Script Extender har åtminstone tidigare varit en DLL som kan exekvera valfri kod. Alltså i princip som att ladda ner en .exe från Internet och köra på din dator. Därav varningen gissar jag.

Ha ha ha 😂🤣😂🤣Alltså jag fattar inte ett skit av ditt data språk. Jag är ingen data professor nörd. Har ingen dator heller.

Ville bara veta om xboxen kan gå sönder?

Redaktör
Skrivet av Guld:

Ha ha ha 😂🤣😂🤣Alltså jag fattar inte ett skit av ditt data språk. Jag är ingen data professor nörd. Har ingen dator heller.

Ville bara veta om xboxen kan gå sönder?

Nä, det här är bara för pc.


signatur
1
Skriv svar