Starfield-betygen är riktigt höga, om än inte astronomiska

Robot
Starfield-betygen är riktigt höga, om än inte astronomiska

Når kanske inte månen men ändå väldigt långt.

#betyg, #starfield


Medlem

IGN, PC gamer och gamespot, 7/10

i stort sett alla andra, 9/10 och 10/10

lite underligt.

Moderator | Testpilot

Kul med så många bra betyg ändå Ser inte ut att hamna på något likt Skyrim men det är saksamma. Det ser kul ut och många av de recensenter jag själv gillar hyllar det (och är även duktiga med värdig kritik). Blir att spela heltklart!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av quadratis:

IGN, PC gamer och gamespot, 7/10

i stort sett alla andra, 9/10 och 10/10

lite underligt.

Sen när är det underligt att folk tycker olika?

Medlem

Folk spelar redan på twitch 😅

Medlem
Skrivet av quadratis:

IGN, PC gamer och gamespot, 7/10

lite underligt.

Enligt IGN är Imagine Party Babyz bättre än Starfield.

eld
Medlem

en till samlingen!

Medlem

Verkar bli att föredra att spela detta på PC!

Medlem
Skrivet av quadratis:

IGN, PC gamer och gamespot, 7/10

i stort sett alla andra, 9/10 och 10/10

lite underligt.

Ign är ign, skit hela tiden.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Tittar på ACG nu på youtube och tycker inte att en 7 är underligt alls. Det ser ut som ett rätt typiskt Fallout/Outer worlds rymd spel tycker jag. Och är man som jag trött på att samla högar av olika skräp (som man kan smälta till annat mm) i spel så är det inte alls svårt att se spelet som en 7a. Spelet är säkert jätte roligt för folk som gillar att pilla runt. Men när jag tittar på alla delar skeppen har så får jag lättare rysningar(att få xp stör också mitt i rutan men det går säkert att ta bort).

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Enligt IGN är Imagine Party Babyz bättre än Starfield.

Skrivet av eld:

Okej? Och vad vill ni få sagt med detta?

Att det är subjektivt? Det tror jag majoriteten här är medvetna om.

eld
Medlem
Skrivet av Jönsen:

Okej? Och vad vill ni få sagt med detta?

Att det är subjektivt? Det tror jag majoriteten här är medvetna om.

sjukt kul meme genom åren som man inte ska ta för seriöst

Medlem

Inte riktigt det alla hade hoppats på, ändå ett ok spel bland alla andra.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jag tycker att spelet verkar förfärligt, men det är verkligen inte min sorts spel. Hoppas att de som längtat efter det blir nöjda. Betyg hit och betyg dit.

Medlem
Skrivet av eld:

sjukt kul meme genom åren som man inte ska ta för seriöst

Har jag helt missat!

Medlem

Kul att Starfield ändå levererade, det kunde ju lika gärna varit nere på 60-65 på opencritic. Ska bli intressant att spela det nästa vecka och bilda sig en uppfattning. Behöver ha något RPG att sitta med i höstmörkret

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Tittar på ACG nu på youtube och tycker inte att en 7 är underligt alls. Det ser ut som ett rätt typiskt Fallout/Outer worlds rymd spel tycker jag. Och är man som jag trött på att samla högar av olika skräp (som man kan smälta till annat mm) i spel så är det inte alls svårt att se spelet som en 7a. Spelet är säkert jätte roligt för folk som gillar att pilla runt. Men när jag tittar på alla delar skeppen har så får jag lättare rysningar(att få xp stör också mitt i rutan men det går säkert att ta bort).

fast ACG löööööövvvves it!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Ja jävlar. Full pott från flera av de sidor jag brukar kika lite på. Vill dock inte läsa själva texterna för att undvika spoiler, vill gå in rent imorgon bitti. Taggad som satan är jag dock och vill redan gå och lägga mig så det blir morgon nån gång 😁

Medlem

Efter att ha sett några review videos är jag nästan mer sugen på att installera om och köra skyrim för tolfte gången än detta XD

Starfield kommer såklart spelas, men jag hade hoppats på mer måste jag erkänna

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/LlStOHRI56o

Verkar bli att föredra att spela detta på PC!

Konsolerna får rätt bra betyg från DF. Eller missar jag något?

Medlem

Om en vill ha motiveringarna till 7:orna!

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Konsolerna får rätt bra betyg från DF. Eller missar jag något?

Det tycks dippa i framerates något osv. Inte helt stabilt. Men det är ju lovande att AMD tycks vara på gång med FSR 3 till konsolerna också! Så det kan nog hjälpa!

Medlem

Vad man än tycker så är jag glad att det inte verkar ha blivit en bugg fest. Att Starfield kommer på Xbox/pc tjänar alla på. Jag hoppas verkligen att det här blir början på fler bra spel Microsoft pumpar ut. Vi behöver alla bra och fler spel med kvalitet!

Medlem

Hmm hoppas det bara är folk som är trötta på openworld som kritiserar så hårt.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Konsolerna får rätt bra betyg från DF. Eller missar jag något?

Titta igen. De är noggranna med ordvalen. "Starfield performes well enough, espacially judged by the standards of Bethesdas prior efforts." Det upprepas gång på gång i deras video; det ser bra ut jämfört med Skyrim, det är stabilt jämfört med Fallout.

Med de dåliga texturerna, låga polygonerna och avsaknaden av skuggor så borde de nå till 60 fps. Men det gör det inte. Istället är det 30 fps som dippar ner till 25 och proppfullt med laddskärmar.

Digital Foundry sa tidigare i år att de kommer ignorera Starfields 30 fps. Och de kommer endast jämföra Starfield gentemot Bethesdas tidigare titlar. Fult gjort tycker jag.

Medlem

Kollat lite på tuben, verkar vara ett spel som inte sticker ut i mängden (outer worlds etc) hade väntat mig lite mera faktiskt, men är det kul så är det kul vilket är huvudsaken.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det tycks dippa i framerates något osv. Inte helt stabilt. Men det är ju lovande att AMD tycks vara på gång med FSR 3 till konsolerna också! Så det kan nog hjälpa!

Jo jag såg också det men det var endast i två städer och inga större dalar. I strid höll det 30Hz konsekvent vilket borde föredras.

Men oavsett skönt att det rullar bra.

Medlem

Det verkar stort och ganska snyggt, men inte vidare roligt.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Hmm hoppas det bara är folk som är trötta på openworld som kritiserar så hårt.

Vilka "kritiserar så hårt" ? Det är inte en fullpoängare men ändå ett bra spel.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Titta igen. De är noggranna med ordvalen. "Starfield performes well enough, espacially judged by the standards of Bethesdas prior efforts." Det upprepas gång på gång i deras video; det ser bra ut jämfört med Skyrim, det är stabilt jämfört med Fallout.

Med de dåliga texturerna, låga polygonerna och avsaknaden av skuggor så borde de nå till 60 fps. Men det gör det inte. Istället är det 30 fps som dippar ner till 25 och proppfullt med laddskärmar.

Digital Foundry sa tidigare i år att de kommer ignorera Starfields 30 fps. Och de kommer endast jämföra Starfield gentemot Bethesdas tidigare titlar. Fult gjort tycker jag.

Jo men de sa även något i stil med att det är bra upplevelse på konsol och i synnerhet på X.

Man ska inte behöva läsa mellan raderna, och det de säger är att det fungerar väl.

Skriv svar