Avatar: Frontiers of Pandora visar upp pc-specifika funktioner

Robot
Avatar: Frontiers of Pandora visar upp pc-specifika funktioner

Som ray-tracing, benchmark-verktyg och stöd för ultrabreda skärmar.

#Avatar-frontiers-of-pandora, #Ubisoft-massive, #nyhetstips


Gen
Medlem

Man undrar ju varför de inte kör på FSR 3 direkt, FSR 2 är inte speciellt bra.

Medlem

Jag tänker mig att det här bli ganska likt Horizon Zero Dawn/Forbidden West. Men i Avatarland.
Får se om spelet blir bra. Massive är duktiga tycker jag. Spelet ser snyggt ut i alla fall.

Medlem

Observera att Ubisoft i ett blogginlägg nämnt att även DLSS kommer finnas tillgängligt.

Medlem

Ett spel som det snackas relativt lite om, men är själv riktigt taggad för det!

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag tänker mig att det här bli ganska likt Horizon Zero Dawn/Forbidden West. Men i Avatarland.
Får se om spelet blir bra. Massive är duktiga tycker jag. Spelet ser snyggt ut i alla fall.

Alltid tänkt detsamma! Men nu när jag såg trailern så är det ju ett fps? Blev förvånad! Denna trailern fick upp förhoppningar kring en väloptimerad PC-version iallafall.

Medlem

Det är release 7 december, men som andra sa har det pratats rätt lite om spelet. Får hoppas det blir en positiv överraskning.

Medlem
Skrivet av Gen:

Man undrar ju varför de inte kör på FSR 3 direkt, FSR 2 är inte speciellt bra.

För att spelet påbörjades för över 5 år sen och är mer än ett år försenat, så att slänga in FSR 3 istället har nog inte varit prio. Förhoppningsvis är det lätt att implementera senare.

Medlem

Jag tar allt grafiskt Ubisoft visar upp i trailers med två lastbilar salt.

Medlem

FSR2.0. Då kommer också FSR3.0 att fungera utan problem. Vad bra.

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Jag tar allt grafiskt Ubisoft visar upp i trailers med två lastbilar salt.

Jag förstår vad du menar men tycker ändå att Massive förtjänar förtroende. De är duktiga på att bygga världar.

Medlem

Jag är taggad! Var ännu mer taggad när de sa att det var ett FPV-spel. Verkar ju som att man alltid spelar i TPV när man rider på djur. Trist.

Medlem

27 likes, postat 3 dagar sen. 3.4 miljoner subs.

wow... vilken hype det är för detta AAA-spel ändå normalt sett brukar väl snygga game trailers ha många tusentals likes, speciellt efter 3 dagar.

Jag ser iaf fram emot det.

Medlem

Tja snyggt verkar det vara åtminstone.

Skribent
Skrivet av Mannagryn:

27 likes, postat 3 dagar sen. 3.4 miljoner subs.

wow... vilken hype det är för detta AAA-spel ändå normalt sett brukar väl snygga game trailers ha många tusentals likes, speciellt efter 3 dagar.

Jag ser iaf fram emot det.

Det är en olistad video, så den dyker inte upp i flöden och så.

Medlem

Hoppas min gamla relik till maskin kan driva spelet så jag slipper köpa det till PlayStation 5. Eftersom det är ett first person perspektiv så kräver jag mus & KB.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Jag tar allt grafiskt Ubisoft visar upp i trailers med två lastbilar salt.

Jag tar allt Ubisoft visar upp med en nypa salt. Gissningsvis kommer även detta bli Assassins creed/Ghost Recon osv i nytt skin.

Medlem
Skrivet av Gen:

Man undrar ju varför de inte kör på FSR 3 direkt, FSR 2 är inte speciellt bra.

Skrivet av Ronzem:

Jag tänker mig att det här bli ganska likt Horizon Zero Dawn/Forbidden West. Men i Avatarland.
Får se om spelet blir bra. Massive är duktiga tycker jag. Spelet ser snyggt ut i alla fall.

Spelet kommer att få FSR 3, de är med på listan över de första spelen:

FSR 3 är ju precis som DLSS 3 en nyare uppskalningsdel och en helt ny frame generationdel. Själv är jag inte speciellt intresserad av uppskalningen, eftersom varken DLSS eller FSR ser bra ut i 1080p enligt mig, men AMD lägger nu iaf till det som Nvidia redan haft och kallar DLAA, dvs nu får AMD paritet i funktionaliteten. Deras ”Native AA-mode” samt ”Frame Generation” kan jag faktiskt tänka mig att använda i 1080p. Största användningsområdet för FSR 3 får väl sägas vara på konsolerna, som kör uppskalning till 4K, speciellt nu när krävande UE5-spel kommer, och det kommer en plug-in till den spelmotorn.

Enligt Digital Foundrys John Linnemann är Avatar som Far Cry i en fantasyvärld. Han sade det lite ironiskt såklart, men jag är intresserad ändå.

1
Skriv svar