Excitebike 64 rullar in på Nintendo Switch Online nästa vecka

Robot
Excitebike 64 rullar in på Nintendo Switch Online nästa vecka

Exalterande nyheter för Switch-ägarna.

#Nintendo-switch, #excitebike-64


Medlem

Det var helt ok på N64, speciellt baneditorn vill jag minnas, men det hamnar definitivt utanför min topp-20-lista över spelen till konsolen.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Skribent
Skrivet av lampis:

Det var helt ok på N64, speciellt baneditorn vill jag minnas, men det hamnar definitivt utanför min topp-20-lista över spelen till konsolen.

Jag ska vara helt ärligt här, jag visste inte ens det fanns en uppföljare till 64. Däremot så kom ju Excitetruck till Wii och det trodde jag som var "uppföljaren". Men jag är lite intresserad av att testa i alla fall.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag ska vara helt ärligt här, jag visste inte ens det fanns en uppföljare till 64. Däremot så kom ju Excitetruck till Wii och det trodde jag som var "uppföljaren". Men jag är lite intresserad av att testa i alla fall.

Jag visste inte heller att det fanns en uppföljare innan det kom som Virtual Console till Wii U

Inaktiv

Nu är det bara Mario Party 3 och 1080 Snowboarding kvar som ska komma under 2023

Medlem
Medlem
Skrivet av anon_326145:

Nu är det bara Mario Party 3 och 1080 Snowboarding kvar som ska komma under 2023

https://youtu.be/frbMZnxgpWA?si=TRSobqyRHYisNQmP

Minns hur jag blev helt "WOW! 🫨" över snön i 1080 😄

Skribent
Skrivet av anon_326145:

Jag visste inte heller att det fanns en uppföljare innan det kom som Virtual Console till Wii U

Det finns väl en 2a till NES-spelet också som bara släpptes i Japan har jag för mig? Det hade bland annat multiplayer tror jag?


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det finns väl en 2a till NES-spelet också som bara släpptes i Japan har jag för mig? Det hade bland annat multiplayer tror jag?

Det var svårt att hitta information om det.
Menar du kanske vs. Excitebike som släpptes till Nintendo VS?

Skribent
Skrivet av anon_326145:

Det var svårt att hitta information om det.
Menar du kanske vs. Excitebike som släpptes till Nintendo VS?

Ja precis, gick även spara banorna man gjorde på diskett och ta med sig till kompisarna. Men förstår ju att den inte släpptes här då vi inte hade diskettsystemet i EU.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av androsynth:

Minns hur jag blev helt "WOW! 🫨" över snön i 1080 😄

Det är ju ingenting mot Gamecube-uppföljaren! Hoppas det också kommer till NSO!

Medlem

Synd att det är så skralt med N64-spelen på NSO, mest bara de allra vanligaste kändaste titlarna, medan både NES- och SNES-biblioteken fått mycket mer obskyra spel också. Skulle gärna spela t.ex. San Fransisco Rush på Switch.

Lite av en skandal också att Star Wars: Shadows of the empire inte finns ännu på NSO.

Inaktiv
Skrivet av Majoren:

Synd att det är så skralt med N64-spelen på NSO, mest bara de allra vanligaste kändaste titlarna, medan både NES- och SNES-biblioteken fått mycket mer obskyra spel också. Skulle gärna spela t.ex. San Fransisco Rush på Switch.

Lite av en skandal också att Star Wars: Shadows of the empire inte finns ännu på NSO.

Shadows of the Empire är faktiskt ett spel som jag funderat på att köpa till min Nintendo 64.

När Nintendo utannonserade vilka Nintendo 64 spel som skulle komma i år så trodde jag att vi skulle få de innan sommaren och sen skulle det komma fler spel som vi inte kände till fram till i september när vi sen skulle få reda på ännu fler Nintendo 64 titlar.
Men så blev det tyvärr inte, istället slutade Nintendo släppa ett N64 spel per månad och istället har typ Gameboy och Gameboy Advance spelen tagit mer plats. Visst, jag gillar Gameboy med men vill ju också se lite mer Nintendo 64 titlar.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Shadows of the Empire är faktiskt ett spel som jag funderat på att köpa till min Nintendo 64.

När Nintendo utannonserade vilka Nintendo 64 spel som skulle komma i år så trodde jag att vi skulle få de innan sommaren och sen skulle det komma fler spel som vi inte kände till fram till i september när vi sen skulle få reda på ännu fler Nintendo 64 titlar.
Men så blev det tyvärr inte, istället slutade Nintendo släppa ett N64 spel per månad och istället har typ Gameboy och Gameboy Advance spelen tagit mer plats. Visst, jag gillar Gameboy med men vill ju också se lite mer Nintendo 64 titlar.

De drar ut på det som om de utannonserade spelen är de enda som finns till formatet haha!

Skribent
Skrivet av Majoren:

Lite av en skandal också att Star Wars: Shadows of the empire inte finns ännu på NSO.

Licensspel är ju alltid klurigt. Förväntar mig nästan att en remaster på det spelet kommer släppas för fullspris som de gjort med Dark Forces.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag ska vara helt ärligt här, jag visste inte ens det fanns en uppföljare till 64. Däremot så kom ju Excitetruck till Wii och det trodde jag som var "uppföljaren". Men jag är lite intresserad av att testa i alla fall.

Jag köpte spelet på releasedagen och hade sett fram emot spelet en tid. Det var kul, men inte lika bes som jag hade hoppats på.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Skribent
Skrivet av lampis:

Jag köpte spelet på releasedagen och hade sett fram emot spelet en tid. Det var kul, men inte lika bes som jag hade hoppats på.

Ska bli kul att prova


signatur

"Writer and Fighter"

Fragtjuv

Shadows of the empire älskade jag när det begav sig men när jag testade det för någotsånär sedan tycker jag att det var mer eller mindre ospelbart. Vissa spel ska man nog bara minnas.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Inaktiv
Skrivet av Joe Swallows:

Shadows of the empire älskade jag när det begav sig men när jag testade det för någotsånär sedan tycker jag att det var mer eller mindre ospelbart. Vissa spel ska man nog bara minnas.

Jo så kan det vara. Dock kan jag inte minnas något som jag aldrig har spelat. 🙂

Så därför skulle det vara extra kul att ha den och i alla fall få testa det 🙂

Redaktör
Ponny
Skrivet av Majoren:

Synd att det är så skralt med N64-spelen på NSO, mest bara de allra vanligaste kändaste titlarna, medan både NES- och SNES-biblioteken fått mycket mer obskyra spel också. Skulle gärna spela t.ex. San Fransisco Rush på Switch.

Lite av en skandal också att Star Wars: Shadows of the empire inte finns ännu på NSO.

Håller med. Man kan gräva djupare än man gör.

Något som verkligen inte är obskyrt: Diddy Kong Racing. NÄR!?


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Håller med. Man kan gräva djupare än man gör.

Något som verkligen inte är obskyrt: Diddy Kong Racing. NÄR!?

Helt klart.
De mest troliga spelen som också kan komma är ju Super Smash Bros och Donkey Kong 64.
(DK64 fick vi ju senast till Wii U då det är ett spel som Nintendo äger rättigheterna till.)

Sen finns det ju flera Rare spel som skulle vara kul om de kom som Diddy Kong Racing som du nämnde (Nintendo äger ju också rättigheterna till detta i viss mån förutom ett flertal karaktärer i spelet som Microsoft äger rättigheterna till. Därför de karaktärerna var utbytta när spelet kom till DS) sen har vi ju Banjo-Tooie eftersom vi även fick det första spelet och Perfect Dark såklart 🙂
Men Nintendo och Microsoft har ju en bättre relation nu än för 20 år sedan och eftersom vi redan fått andra Rare spel så finns det en chans att dessa kan komma 🙂

Som sagt, det finns många guldkorn att välja på.

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Shadows of the empire älskade jag när det begav sig men när jag testade det för någotsånär sedan tycker jag att det var mer eller mindre ospelbart. Vissa spel ska man nog bara minnas.

Förmodligen så har du rätt.
Jag minns ju spelet som väldigt bra, men det är ju å andra sidan ett av N64-spelen jag aldrig spelat igen i vuxen ålder, och det såg förjävla hackigt och eländigt ut nu när man kikar på gameplay på youtube..

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Håller med. Man kan gräva djupare än man gör.

Något som verkligen inte är obskyrt: Diddy Kong Racing. NÄR!?

Och DK64.
Borde ju vara fullt möjligt att få alla Rare-spelen från N64 på NSO, de får göra förhandling med Microsoft...hade ju varit trevligt med Perfect Dark med

Inaktiv
Skrivet av Majoren:

Och DK64.
Borde ju vara fullt möjligt att få alla Rare-spelen från N64 på NSO, de får göra förhandling med Microsoft...hade ju varit trevligt med Perfect Dark med

Det enda Nintendo inte behöver förhandla om är ju DK64 då Nintendo äger det varumärket 🙂

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Det enda Nintendo inte behöver förhandla om är ju DK64 då Nintendo äger det varumärket 🙂

Just det, dåligt isf. att de inte radan grejat det. Diddy kong racing vet jag inte hur det ligger till med, men generellt så har väl N64-delen av NSO varit ganska dåligt skött, tycker jag. Först en massa dålig emulering och sedan föll tjänsten snabbt i den där dvalan från regelbundna releaser till sporadiska.

Fragtjuv

[quote postid="4413785" userid="332333" name="Majoren"]
Förmodligen så har du rätt.
Jag minns ju spelet som väldigt bra, men det är ju å andra sidan ett av N64-spelen jag aldrig spelat igen i vuxen ålder, och det såg förjävla hackigt och eländigt ut nu när man kikar på gameplay på youtube..

Det var ju bra på den tiden och som du säger så hackar det väldigt mycket när man spelar det. Som någon annan var inne på så skulle det nog sitta fint med en remaster, eller varför inte en remake, av det spelet för att polera det lite.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Redaktör
Ponny
Skrivet av Majoren:

Och DK64.
Borde ju vara fullt möjligt att få alla Rare-spelen från N64 på NSO, de får göra förhandling med Microsoft...hade ju varit trevligt med Perfect Dark med

Verkligen. DKC-spelen till SNES finns ju där, borde ju vara en baggis att fixa dom andra också.


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv
Läs gärna tidigare meddelande från mig där jag försökte förklara mer.
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Verkligen. DKC-spelen till SNES finns ju där, borde ju vara en baggis att fixa dom andra också.

Nu tror jag inte att det kommer vara några problem men det är dumt att jämföra spel som Nintendo äger rättigheterna till även att det var Rare som gjorde de.
DKC spelen kom även till Wii och då hade inte Nintendo samma typ av relation med Microsoft och fick inte släppa andra Rare spel som Nintendo inte ägde rättigheterna till.

Inaktiv
Idag är det den 30 september

Nu är dagen inne ❤️

Medlem

Testade det lite nu. Känner mig gammal. Spelet var betydligt mer bångstyrigt än jag minns. Men så testade jag det bara lite kort hos en vän så det säger inte så mycket. Kanske borde upplevas på stor skärm med Pro controller också och inte på konsolen.

Medlem

Lirade detta på N64 och har det nog kvar på vinden. Nostalgiskt!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

1
Skriv svar