Prisa gudarna - Titan Quest 2 är här!

Robot
Prisa gudarna - Titan Quest 2 är här!

En uppföljaren till Titan Quest avtäckt efter 17 års vänta.

#THQ-Nordic, #Titan-Quest-2


Medlem

Lägg av! Äntligen. 🤗

Titan Quest har alltid varit min överlägsna favorit bland alla Diablo-spel (vet inte vad genren kallas egentligen). 😚


signatur

Memento Mori

Medlem

Kul!

Då har vi D4, POE2 och detta.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Oh riktigt fett

Medlem

Goda nyheter! Hoppas de inte dummar ned karaktärsprogressionen från ettan. Grim Dawn har även i princip samma system.

Det verkar vara Grimlore Games som ligger bakom TQ2. De är mest kända för spellforce 3.

Skribent
Skrivet av Aletheides:

Goda nyheter! Hoppas de inte dummar ned karaktärsprogressionen från ettan. Grim Dawn har även i princip samma system.

Det verkar vara Grimlore Games som ligger bakom TQ2. De är mest kända för spellforce 3.

haha läste först "karaktärsdesignen" och tänkte...vadå? var väl ingen speciell design att tala om, man valde kön och that's it! XD

Är än så länge rätt lite info, men vi lär ju få veta mer under året om allt sånt vi vill veta. Jag själv älskade Titan Quest! Var då (delvis nu också) en sucker för grekisk mytologi och älskade Diablo så det var en match made in heaven.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag själv älskade Titan Quest! Var då (delvis nu också) en sucker för grekisk mytologi och älskade Diablo så det var en match made in heaven.

Grekisk mytologi är svårt, det har alltid varit min akillesarmbåge.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

WHAT??!!😲😲😲

Älskade detta spelet! Expansionen var dock nästan ett krav som i diablo 2.

Fastnade aldrig riktigt för Grim Dawn.

http:// https://youtu.be/U48lPpyj52E

Medlem

Hur är remastern av ettan? Jag var lite sugen på att lira spelet igen eftersom jag har goda minnen från originalet, men vet inte om det är värt det...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Moderator | Testpilot
Skrivet av beersgarden:

Hur är remastern av ettan? Jag var lite sugen på att lira spelet igen eftersom jag har goda minnen från originalet, men vet inte om det är värt det...

Det är ingen remaster på så sätt. Bara en re-release med nytt innehåll.

Samma bra spel, med några expansioner som är bra och vissa som är sådär. Överlag - fortfarande kul och bra!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Goda nyheter! Hoppas de inte dummar ned karaktärsprogressionen från ettan. Grim Dawn har även i princip samma system.

Det verkar vara Grimlore Games som ligger bakom TQ2. De är mest kända för spellforce 3.

Hoppas faktiskt att de kopierar systemet från TQ1 och Grim Dawn rakt av, älskar skiten! Tycker att GD har gjort systemet de började med i TQ perfekt med devotions och resten.

Medlem

Fan vad clickbaitad och överhypad jag blev av titeln! 😭

Skribent
Skrivet av unoR:

Fan vad clickbaitad och överhypad jag blev av titeln! 😭

hmm...kanske borde skrivet "SNART här"?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Hoppas faktiskt att de kopierar systemet från TQ1 och Grim Dawn rakt av, älskar skiten! Tycker att GD har gjort systemet de började med i TQ perfekt med devotions och resten.

Ska man tro press releasen så låter det som de i alla fall har kvar masteries systemet. Men med fungerande online multiplayer denna gång. TQ1 hade ju inte riktigt ett modernt system för det.

Citat:

Prepare for the triumphant comeback of the legendary Action RPG: Titan Quest II is coming to PC!

Once again, adventurers will find themselves fully immersed in the mythic landscapes of ancient Greece, confronting unprecedented challenges, seeking out exquisite treasures, and expertly blending diverse masteries to forge distinctive and potent character builds. Their ultimate mission? To thwart the plans of Nemesis, the very Goddess of Retribution, as she intricately weaves malevolence into the very fabric of Fate's Threads. Are you ready to stand against a deity and inscribe your own heroic saga?

Forged in the creative crucible of Grimlore Games in Germany, Titan Quest II is currently under development. This epic odyssey is destined for PC, eagerly anticipated to launch when the time comes.
About The Game

Return to the classic mythology-inspired setting of Titan Quest and go toe-to-toe with legendary monsters as you journey across a fantastical reimagining of ancient Greece.

Nemesis, Goddess of Retribution, is out of control. She is corrupting the Threads of Fate and condemning all those who oppose her to eternal punishment - including you. Take up your weapon, fight alongside gods, and change fate itself in order to stop Nemesis, free those she’s punished, and weave your own epic tale.

From the creators of SpellForce 3 comes a handcrafted action RPG for a new generation of mythical heroes.
A World of Myth and Monsters
Set out on an adventure worthy of myth that takes you from picturesque beaches, to serene Greek temples, to places where no mortal has ever ventured, including the mysterious realm of the Moirai themselves. Battle classic creatures from Greek myth and the original Titan Quest, including Ichthians, Centaurs, Satyrs, Harpies, Sirens, Gryphons, and many, many more.
Exploration-Focused Campaign
Pay close attention to your surroundings! The world is full of mysteries and secrets to discover. Legendary monsters lurk in hidden groves, and you never know when you will end up face-to-face with a god. Visit memorable towns full of life and intrigue. The conversations you engage in and the items you find along your journey can lead to surprising discoveries, or they might just hold the key to stopping Nemesis. This is your adventure.
A Challenge Fit for a Hero
Heroic deeds require heroic effort. The enemies you face are far from defenseless - dodge and counter their attacks, then overwhelm them with a well-timed flurry of blows. Powerful rituals allow you to freely control the game’s difficulty, while deep character customization systems ensure that there’s always a good reason to replay.
Key Features

  • Flexible character system: In Titan Quest 2, you are in control of your own fate. Customize your hero, then form your own class by combining two masteries. Build your character around the strengths and weakness of both masteries, exploring different combinations of skill modifiers, attributes, and items to create your own hybrid class and find your favorite playstyle. Grow your powers from those of a young mortal to a hero to rival the gods themselves!

  • Meaningful loot: Every item serves a function, and every character class has many options when it comes to finding the perfect equipment. Even the most common spear can be upgraded via affix crafting, and with the right ingredients, you may even forge it into a unique item spoken of only in legend!

  • Challenging action RPG combat: Enemies form factions and work together, combining their unique skills and abilities to keep you on your toes. Use the deep character build system and access every skill at your disposal to vanquish them in this unique action RPG experience.

  • A beautiful, handcrafted world rooted in Greek myth: Encounter stunning vistas and deep caverns, and traverse the world with your divine mount, Areion. Use the powers of the gods to uncover secret locations and explore lovingly designed levels full of verticality.

  • Online multiplayer: Join up with friends to take on the Goddess of Retribution. Like Jason and the Argonauts, sometimes you need a group of heroes for your journey.

  • Rich and immersive sound: An atmospheric soundtrack blends traditional Greek music with modern orchestral elements to create epic, memorable themes, drawing you into Titan Quest 2's unique world.

Medlem

Herrejisses det här hade jag inte väntat mig, första va hur bra som helst. Nu när diablo4 inte riktigt lyckades så är det bra läge för andra spel att få chansen.

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Hur är remastern av ettan? Jag var lite sugen på att lira spelet igen eftersom jag har goda minnen från originalet, men vet inte om det är värt det...

Spelat igenom det ett par ggr utan problem. De har uppdaterat för widescreen, 4k etc. och lagt till lite qol grejer som att öka gamespeed för att minska tiden att nöta levels ( man rör sig och attackerar fortare).

Det har krashat 2 ggr typ men det har ju autosave så man kan bara fortsätta från där spelet krashat.

Medlem

Gud vad jag känner mig gammal när jag läser "efter 17år" Kommer ihåg att jag och en polare brukade lira det när vi gick i högstadiet!

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Lägg av! Äntligen. 🤗

Titan Quest har alltid varit min överlägsna favorit bland alla Diablo-spel (vet inte vad genren kallas egentligen). 😚

ARPG eller Hack'n'Slash är väl vanligaste benämningarna.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Älskade Titan Quest när det kom ut... Köpte det legitimt men laddade ner en crackad version eftersom DRMet perklade på hela tiden. När nya expansionen och Anniversity edition kom ut så kom jag tillbaks till spelet. Har det installerat fortfarande och lär sätta mig och spela det en hel del i helgen.

Medlem

Fan vad fett. Mycket top down dessa dagar, love it! 😀

Medlem

Trailer med endast CGI och ingen gameplay eller förklaringar. Upphör med detta, omgående! Så tråkigt att se på.
Kul att veta att det är på G i alla fall.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Ase
Medlem

mer meningslös h&s har aldrig kunnat med den genren diablo sög hårt, men nu har man bg3 & leka med så e ok,kanske kul för de som gillar detta

Medlem

Shit vad kul! Älskade Titan Quest och Immortal Throne och spelade det oräkneliga timmar i gymnasiet. Favoritklassen var Slayer (Warfare + Hunting) som jag envist fortsatte med även när ”meta” var expansionens nya Dream-klass. Oavsett tröttnade jag aldrig på ragdoll-fysiken, som tog dmg i beräkningen – i högre lvl var det inte ovanligt att fiender flög långt utanför skärmen, bara för att dunsa ner en halv minut senare. Underbart.

Systemet för klasser var perfekt. Mycket mer överskådligt än PoE, men gav fler valmöjligheter än t.ex. D3.

En annan sak jag uppskattade enormt var att du kunde se vad för rustningar och vapen som monstren hade på sig! Enormt belönande att plötsligt få syn på en fiende med ett sällsynt vapen och gå bärsärk bara för att döda just den fienden så snabbt som möjligt!

Hoppas innerligt de behåller många av de små detaljerna som gjorde TQ så minnesvärt!

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Ska man tro press releasen så låter det som de i alla fall har kvar masteries systemet. Men med fungerande online multiplayer denna gång. TQ1 hade ju inte riktigt ett modernt system för det.

Ah, missade att läsa det! Låter ju bra, och håller helt med att TQ1 hade dålig teknik för multiplayer, så vi får hoppas att det blir smidigare denna gången

Medlem

Missat helt, och det här ser vi verkligen fram emot!

Hoppas det är samma utvecklare som gjorde TQ1 och Grim Dawn, då blir det succé

EDIT: Såg precis att det är Grimlore Games. Hoppas dom ror det i hamn...

Medlem

Detta ser mer lovande ut än poe2

Moderator | Testpilot
Skrivet av Lofa:

Missat helt, och det här ser vi verkligen fram emot!

Hoppas det är samma utvecklare som gjorde TQ1 och Grim Dawn, då blir det succé

Tyvärr är det inte Iron Lore då de kånkade strax efter de jobbade med ett Dawn of War-spel. Nu är det ett gäng som heter "Grimlore Games" som gett oss Spellforce III och dess expansioner


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tyvärr är det inte Iron Lore do de kånkade strax efter de jobbade med ett Dawn of War-spel. Nu är det ett gäng som heter "Grimlore Games" som gett oss Spellforce III och dess expansioner

Du svarade nog på sekunden när jag uppdaterade mitt inlägg

Ja, vi får se om Grimlore Games klarar uppgiften.

Hade ju gärna sett att Crate Entertainment gjorde det då dom kan sin sak efter både TQ1 och Grim Dawn

12
Skriv svar